Oke, bedankt ik ga naar de accu kijken.
Denk bij een tijdje niet gereden niet aan een paar maanden, maar eerder aan een paar weken. Echter zijn het allemaal maar hele kleine afstanden geweest dus misschien heeft de accu gewoon geen "tijd" gehad om op te laden?
Nee, ik heb niet in de koude periode gereden. En na de koude periode heb ik alleen hele kleine afstanden gereden (zoals de supermarkt). Dus ik denk dat dan de accu leeggelopen is? En dan nog iets, ik lees op internet dat het met een lege accu soms einde verhaal kan zijn.Ik wil geen conclusies trekken maar heb je in de koude periode gereden? Want als hij in de periode stil heeft gestaan met grades onder 0 loopt je accu gewoon heel snel leeg. Ik zou een druppel lader kopen en je accu een nachtje opladen. Want bij een "langzaam" draaiende startmotor is je accu gewoon leeg. En bij het rijden hoort hij bij te laden zodat je accu niet zo snel leeg loopt door het starten. Als hij dat niet meer doet moet je de spanningsregelaar laten vervangen. Maar om dat te testen heb je een multimeter en wat verstand nodig want je zal vaak meerdere punten van de kabelboom moeten doormeten
Nee, ik heb niet in de koude periode gereden. En na de koude periode heb ik alleen hele kleine afstanden gereden (zoals de supermarkt). Dus ik denk dat dan de accu leeggelopen is? En dan nog iets, ik lees op internet dat het met een lege accu soms einde verhaal kan zijn.
*edit
Einde verhaal met de accu dan hemet de scooter hopelijk niet haha
Druppel lader en multimeter zijn besteld, dus afwachten maar.Post automatically merged:
Ja dat verklaart de lege accu. Maar ik raad je aan een druppel lader en multimeter te kopen. Zijn beide niet heel duur en zijn investeringen. Vooral de multimeter. Als je accu dood is moet je een nieuwe accu hebben. Voorbereide accu's zijn duurder dan degene waarbij je zelf het zuur erin moet laten lopen. Dat is wel gevaarlijker gezien dat bijtend zuur is.
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen of in een straal van 25 kilometer kan je ook mij inhuren om hem na te kijken of maken. Ik kost 30 euro per uur buiten onderdelen die eventueel vervangen moeten worden. Je kan me eventueel ook direct contacten via me Instagram @JustinS-bicycles-scooters voor overige vragen die je misschien hebt die ik hier misschien later of niet zie.
Succes en ik hoor graag wanneer het opgelost is.
Btw: als je accu het probleem niet is is het vaak de spanningsregelaar, startrelais, bendix, startmotor of kabelboom maar eigenlijk nooit het blok.
Oke bedankt voor je hulp!Accu is gewoon dood.
Nieuwe accu plaatsen en ook controleren of de accu ook wordt geladen als de motor loopt, dit kun je doen door over de accupolen te meten en kijken of de spanning stijgt bij draaiende motor.
By the way, meerdere topics aanmaken voor hetzelfde probleem heeft geen nut, brengt alleen maar verwarring en dubbele adviezen!!!
nog 1 vraag, klopt het dat met een dode accu de kickstarter ook niet werkt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet enorm veel verstand van heb, maar met internet kom je ook weer wat wijzer uitDit hangt er een beetje van af.
Ik weet niet of jouw Zip gebruikt maakt van een AC-CDI of een DC-CDI.
Het schema waar ik op gekeken heb heeft een AC-CDI dus hier zal de scooter gewoon starten als de accu defect is.
Van de Zip geeft het meerdere modellen en naar ik aanneem zal er ook verschil zitten in de elektrische installatie onderling.
Ik weet überhaupt niet of er Zip's zijn met een DC-CDI maar als dit wel zo zou zijn zal de ZIP ook gewoon starten zonder accu,
Echter deze zal niet zo goed starten als dat er wel een goede accu in zit.
De DC-CDI is immers afhankelijk van de boordspanning (12 Volt gelijkspanning) en deze is alleen even aanwezig als je kickt, deze gelijkspanning wordt dan heel even afgegeven door de spanningsregelaar.
Is echter de spanningsregelaar defect of geeft geen goede spanning af, zal de CDI tijdens het kicken ook geen of geen goede voeding krijgen en zal de scooter ook niet starten omdat de CDI geen vonk kan produceren.
Dat zou betekenen dat de spanningsregelaar wellicht ook zijn werk niet doet omdat de scooter wel zou moeten starten door het beetje spanning die de spanningsregelaar afgeeft bij iedere kick.Ik denk dat er een DC CDI in zit omdat de scooter nu niet meer start doormiddel van de kickstart (en dat deed hij voorheen wel met een accu die in "goede" staat was).
Dit lees ik op internet:Dat zou betekenen dat de spanningsregelaar wellicht ook zijn werk niet doet omdat de scooter wel zou moeten starten door het beetje spanning die de spanningsregelaar afgeeft bij iedere kick.
En daarom is wellicht je accu ook slecht/defect omdat hij simpelweg niet geladen werd.
Maar spanningsregelaar is een zorg voor later, deze kun je controleren als het motortje van je scooter weer draait.
hey ik heb gezien dat je scooter het weer doet! top ik heb hetzelfde probleem maar dan met een kymco ik weet niet of mijn accu leeg is want de claxon remlicht enz doen het gewoonHallo, ik heb sinds kort een piaggio zip uit 2016. Afgelopen weekend had ik de scooter nodig en die deed het niet. Lichten doen het, claxon doet het, knipperlichten doen het alles doet het. Maar zodra ik elektrisch start hoor je de startmotor bezig gaan, maar dan niet snel maar met ''pauzes'' er tussen. Ook met kickstart slaat de scooter niet aan. En nee, de scooter staat niet zonder brandstof, er zit gewoon de duurdere (supreme) brandstof in.
Wat kan het probleem zijn?
*edit
Handig om misschien erbij te zeggen, er is al een tijdje niet gereden op de scooter.
Ik heb dat ook met een kymco. Heb jij het probleem gevonden?hey ik heb gezien dat je scooter het weer doet! top ik heb hetzelfde probleem maar dan met een kymco ik weet niet of mijn accu leeg is want de claxon remlicht enz doen het gewoon