scooter start soms wel soms niet electrisch

Advertisement - register to remove this

Alles doormeten , zou beginnen om de dikke polen van het startrelais te overbruggen , dan moet de startmotor gaan draaien.
Hoor je het startrelais wel klikken als je de rem inhoudt en de startknop indrukt?
Post automatically merged:

En brand je remlicht als je remt
 
Alles doormeten , zou beginnen om de dikke polen van het startrelais te overbruggen , dan moet de startmotor gaan draaien.
Hoor je het startrelais wel klikken als je de rem inhoudt en de startknop indrukt?
Post automatically merged:

En brand je remlicht als je remt
Mijn remlicht brand als ik rem maar alleen de achterrem ik zal later even kijken of ik een klik hoor
 
Als je dus elektrisch wilt starten moet je ook de werkende rem, dus de achterrem gebruiken anders werkt de elektrche start sowieso niet.
De aansturing van het startrelais gebruikt namelijk de spanning van het remlicht.
 
Die zou je dan moeten meten , meet dan ook of hij tijdens het draaien van de motor opgeladen wordt , en zoals Sparky al aangaf kun je alleen starten als je de achterrem in dit geval inknijpt. Over de polen zou je bij versneld stationair draaien tegen de 14 volt moeten meten.
En voor de veiligheid even de oorzaak van het niet functioneren van het remlicht op je voor rem nakijken , meestal geval van schakelaar die vastzit of niet door verbind.
 
Back
Top