Kabel in Senzo Riva Lux R los en scooter start niet

MSilva

New Member
Ik wilde net mijn scooter starten maar wat ik ook probeer, hij start niet. Zowel elektrisch als met kickstart niet. Ik ging even kijken en zag gelijk een kabel los hangen (zie foto's. Ik heb alleen geen idee wat dit voor kabeltje is en of dit de reden is dat de scooter niet start. Verder nog genoeg benzine en olie in de scooter.

Heeft iemand enig idee wat dit kabeltje is en of dit de reden is dat de scooter niet start? Heeft iemand ook tips over hoe of ik deze weer zelf kan bevestigen?

Senzo Rive Lux R uit 2020.

IMG-1762.jpgIMG-1765.PNG
 
Advertisement - register to remove this

Die aansluiting zit die in die houder? Dan is het waarschijnlijk een stekker om je ecu uit te lezen. Heb je wel gekeken of je een vonk hebt bij je bougie ?
 
Die aansluiting zit die in die houder? Dan is het waarschijnlijk een stekker om je ecu uit te lezen. Heb je wel gekeken of je een vonk hebt bij je bougie ?
Ik heb geen idee of/goe ik kan zien of ik een vond bij de bougie heb. Denk je dat deze losse stekker een reden kan zijn voor het niet starten van de scooter?

Heel erg bedankt voor je reacrie!
 
nee ik denk dat die stekker alleen voor het uitlezen is als ik het goed zie , hang deze wel weer in die houder terug .
Bougie eruit draaien en tegen een blank stuk metaal of tegen het kleppendeksel houden , en kijken of hij met starten tussen de elektrode vonkt
 
Ja tussen de elektrode , dat rechtopstaand stuk in het midden en de gebogen massa elektrode . De afstand tussen beide moet ongeveer 0,6 mm zijn , dit is ongeveer de dikte van je duimnagel als je geen voelers hebt, om dit te meten. Als hij erg wijdt staat , kun je de massa elektrode iets naar beneden tikken , tot de juiste afstand . Maar als dit het geval is zou ik de bougie vervangen . Heeft hij alle onderhouds beurten gehad ?
 
begin eens om te kijken of je een vonk hebt , dat is het eenvoudigst. Het enige wat je nodig hebt is een bougie sleutel , maar die zal bij de set zitten die bij je scooter hoort te zitten .
 
Mega bedankt voor de tips! Ik zal beginnen met het ckecken van de vonk.
begin eens om te kijken of je een vonk hebt , dat is het eenvoudigst. Het enige wat je nodig hebt is een bougie sleutel , maar die zal bij de set zitten die bij je scooter hoort te zitten .
 
Back
Top