Scooter start niet elektrisch, claxon werkt niet en benzinemeter werkt niet

don96

New Member
Hoi,

Ik heb een vespa lx50 2t uit 2009.

De scooter startte laatste tijd slechter elektrisch. Soms startte hij helemaal niet elektrisch en alleen door te kicken. Hoe vaak ik moest kicken werd ook steeds meer. Bij mijn eenna laatste rit ging het benzinemetertje tijdens het rijden soms volledig naat beneden, en dan schoot hij later weer omhoog naar zijn niveau. Nu heeft de scooter 2 weken stil gestaan en wilde ik hem vandaag starten. Als ik contact aan zet gaat het olielampje niet branden en de benzinemeter gaat niet omhoog. Bij elektrisch starten gebeurt niets. Na een lange tijd kicken is hij uiteindelijk aangegaan toen ik kickte terwijl ik klein beetje gas gaf. Hij liep uiteindelijk prima en ik kon er goed mee rijden. Maar tijdens het rijden deden de claxon en het benzinemetertje niet, voor en achterlicht en snelheidsmeter deden het wel.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn, en hoe dit opgelost moet worden?

Bij mij in de regio worden 2t scooters niet meer gerepareerd dus moet alles zelf doen. Heb wel eens wat vervangen en de carb uit elkaar gehaald maar verder niet veel ervaring met sleutelen. Dus hoop er met de juiste uitleg of yt filmpjes wel te komen.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eens beginnen met het meten van de accuspanning bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met wat gas.
Ik heb het vermoeden dat de accu leeg is en hij niet meer geladen wordt door de spanningsregelaar of in het beste geval is er een zekering defect.
 
Ik zou eens beginnen met het meten van de accuspanning bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met wat gas.
Ik heb het vermoeden dat de accu leeg is en hij niet meer geladen wordt door de spanningsregelaar of in het beste geval is er een zekering defect.
Thanks voor je hulp! Een maatje van me is automonteur en gaat me helpen bij het meten van de accuspanning.

Bedoel je met stilgelegde motor als die even heeft stil gestaan of als de scooter uit staat nadat ik er net mee heb gereden?

Neem aan dat dit ook verschil maakt gezien de accu na het rijden opgeladen zou moeten zijn?
 
Back
Top