Als ik 20 km heb gereden start die nog steeds niet elektrisch. Ik man dan zien dat die volledig vol zit. Lijkt mij niet het probleem of de accu moet defect zijn.Ik zou een nieuwe accu plaatsen.
Groet,
Bij mijn scooter staat dat in de display. Bij het starten staat die als die nog niet heeft gereden op 8 volt. En als ik wel heb gereden op 12,4 voltDan meet de spanning eens over de accu als je start.
Dan zal ie wel helemaal inzakken.
Moet je even iemand vragen om te helpen bij het meten, want we hebben maar 2 handen.
Of je moet meet klemmen hebben.
Heeft dat er ook mee te maken dat ik geen geluid hoor als ik hem probeer te starten? Dus geen tikkende geluid van de bougies Aangezien hij wel gewoon via de kick start het doet.Zoals @Harrr reeds opmerkte, deze accu is gewoon slecht en moet gewoon vervangen worden.
Deze accu heeft een veel te hoge inwendige weerstand door sulfatering en is, als hij geladen wordt, gelijk op spanning.
Een intelligente lader denkt dan dat de accu vol is en houdt gelijk op met laden.
Als de accu dan even staat of minimaal belast is is de spanning weer veel te laag.
Niks slechte acculader of multimeter....
Dat is wel erg laag.De accu geeft 8,7 volt aan
Meet je deze spanning of lees je dit af op een display ?Wanneer de scooter aan staat is de accu ongeveer 14 volt.
Ik heb gisteren even naar de accu gekeken. Die is wel aan vervanging toe. Nu viel plotseling mijn voorlicht uit toen ik wilde wegrijden. Achterlicht en dashboard doen het nog wel. Ik denk dat of het ook een kuur van de accu is of een doorgebrand zekering. Wat zeggen jullie?Dat is wel erg laag.
Daar start hij nooit mee.
Meet je deze spanning of lees je dit af op een display ?
-------------------------------------------------------------
Zitten de accupolen wel goed vast en maken deze goed contact ?
Geen corrosie aanwezig ?
It's a long shot, but you never know...
Vervang anders de accu zoals @Harrr en @Sparky al hebben vermeld.
Hoogstwaarschijnlijk is het probleem dan voor +/- 20 euro opgelost.
Een nieuwe accu kan nooit kwaad...
Je hebt gelijk ik ga een nieuwe accu halenIk heb mijn glazen bol net naar de dealer gebracht ter reparatie onder garantie.
Hoe moeten wij nu weten of dit een zekering of je mottige accu is.
Begin gewoon met het vervangen van dit ding, deze is gewoon op en blijf je sukkelen.
Kijk daarna verder naar je voorlicht want dit kan gewoon je lampje zijn!
Verstandig.Je hebt gelijk ik ga een nieuwe accu halen
Wat heb je zelf al gecontroleerd/gemeten?echter doet het grote en kleine voorlicht het nog niet.
Ik ga eerst het lampje vervangen. Is alleen een hele klus om bij het lampje te komen zit achter tientallen schroeven. Dus ik ga eerst even pielen.Wat heb je zelf al gecontroleerd/gemeten?
Lampje al eens vervangen of gemeten?
Fitting al eens bekeken?
Massaverbinding van de koplamp in orde?
Grootlicht/dimlicht schakelaar in orde?
Als je toch de boel open hebt liggen, zou ik meteen de punten die @Sparky heeft genoemd zeker even checken.Ik ga eerst het lampje vervangen.