Originally posted by aerox-fan
als hij koud is dan rookt hij volop veel (blauwe rook), als ik een tijdje gereden heb en ik zet hem uit wacht 10 min en start hem wel start hij moeilijk en gaat hij weer als een idioot roken, en als ik zeg maar een uur constant gereden heb en ik zet hem uit en 10 min later weer aan is er nix aan de hand iemand een idee?
Originally posted by aerox-fan
filter is schoon (is net nieuwe mallossi filter in gegaan) en hij is goed afgesteld volgens gjb
moehahaOriginally posted by Allanzoet
sorry voor de kick, maar ik heb hetzelfde probleem.
hoewel, de rook die uit mijn scooter komt is wat witter. (ik heb AC)
wat bedoel je precies met teveel olie? ik heb in mijn scooter een olie tankje zitten van 1.5L en als ik gewoon ga tanken tank ik mengsmering. (brommix bij de BP) doe ik iets fout ofzo? moet er geen olie in je benzine tank bij de benzine als je zo`n olie tank erbij hebt? :? sorry voor de superieure noob-vraag.
Originally posted by Benji-V.
Je mag gerust mengsmering tanken, maar dan moet je dat olietankje niet meer gebruiken. je zou veel beter gewoon 98 tanken (iets meer octaangehalte, schijnt te helpen, merk er eigenlijk niks van) en je olietankje gebruiken, want je oliepompje draait mee met je motor normaal, dus hoe extremer je setup, hoe meer olie je verbruikt, maar ook hoe beter de smering, anders heb je dat niet.
toen ik mijn scoot kocht zeiden ze dat ik moest 98 tanken. Trouwens, het tankstation hier in de buurt heeft enkel 98, en ik heb nog nooit problemen gehad daardoor. Ik gebruik volsysntetische 2T olie van Fina, en die mengt prima, ik gebruik hem ook om te mengen met gewone super met loodvervanger er in, er zijn er die beweren dat dat niet mengt, wel, mijnoud solexje van 36 jaar oud rijdt al 3 jaar op zo een combo, en doet het nog altijd perfect.Originally posted by Pauluzz!!
Je kan beter geen 98 tanken. Vol synthetische twee-takt olie mengt slechter met 98 en wat jij zegt over het octaangehalte klopt maar is slechter voor je motor. Het beste is gewoon 95 tanken, is beter voor de motor en voor de smering