Scooter rijd steeds trager

Mariop1

Well-Known Member
Ik heb een half jaar geleden een 2e handse aprilia sr www gekocht.
In het begin nergens problemen mee gehad sinds kort. Hij trok steeds trager op en reed steeds langzamer. In het begin reed hij rond de 60 op teller, (50 echte km) en trok die lekker op. Nu ga ik nog maximaal 35 a 40 echte km. Afgelopen week dacht ik, ga eens kijken of ik mischien mijn varioring eruit kan halen om hem weer tot de oude snelheid te krijgen. Maar tot mijn verbazing nadat ik hem los had gemaakt. Zat er helemaal geen vario ring meer in. Dus hij rijd nu gewoon zonder vario ring maar 35 - 40. Heeft iemand mischien een idee hoe dit tot stand is gekomen? Heb de laatste tijd ook wel eens problemen met starten als die bijv. een paar dagen heeft stil gestaan krijg ik hem moeilijk aan. Alvast bedankt.


PS: (Heb een keer een ongeluk gehad met de scooter en daardoor een andere uitlaat er op moeten zetten, gewoon de zelfde orginele weer en dit is gebeurd door een dealer. Maar heb hier verder niet problemen mee gehad)
 
Advertisement - register to remove this

slijtage gewoon waarschijnlijk , even alles nakijken , nieuw bougietje , carburateur en luchtfilter schoonmaken , variorollen etc. bekijken en eventueel vervangen , v-snaar nakijken enz..
 
denk dat er ergens vuil/verstopping zit, en anders zal je um ff opnieuw af moeten stellen :)

Edit: owhja, slijtage kan natuurlijk ook, had ff over dat 2ehands heen gelezen
 
Heb tijdje geleden ook al de bougie vervangen omdat oude kapot was. De v-snaar en rolletjes zagen er goed uit toen ik had gekeken naar de varioring. Heb de rolletjes nog schoongemaakt. (5,5 gram) Was van plan morgen even terug na de dealer te gaan om de scooter een grote beurt te laten geven en alles te laten schoonmaken. Hopen dat dit helpt. Iemand anders mischien nog ideén waar het aan zou kunnen liggen?
 
Back
Top