Scooter rijd met volle touren weg

Diether van essen

Minarelli megool
Hallo, ik ben naar mijn zin tegenwoordig net iets te vaak aan het vragen op dit forum. Dit komt omdat ik me scooters en die van me vrienden aan t afbouwen ben voor Koningsdag en de zomer/lente maanden. Ik ben vandaag bezig met me eige beunscooter. Een Keeway hurricane.

Daar zit nu een 70cc mezoly giet op een 12 mm carb van een standaard neos. Geen luchtfilter en een ontgrensde uitlaat voor aerox. Die sluit niet goed aan maar kreeg hem wel lopend. Maar zag niet enorm slecht vast het ging wel zeg maar.

Nu zit ik met het probleem. Bij de eerste start begon hij maximaal vooruit te gaan. Van de bok af en hij schoot vooruit. Ik reed een rondje maar hij trok als een beer en ging echt als een jekko tegen mijn verwachtingen in. Alleen remmen ging bijna niet. Hij bleef maar volle touren draaien en ook als ik echt stopte vol door draaien en uit zich zelf vooruit rijden.
De stationair schroef stond vol open.
Het wiel draaide ook als een jekko al vooruit. Volle touren gelijk. Dit is natuurlijk niet goed voor ene cillinder. Helemaal niet met zo’n slechte giet die weinig touren moet hebben en lang moet inrijden.
Wat kan dit zijn nou zijn?????
Sproeier en precieze dingen zal ik morgen nog even laten weten!
Ik ga morgen middag de hele middag bezig dus ik zal aanwezig zijn. Als mensen wat zouden kunnen laten weten ga ik maar van alles uitproberen.
Ik had zelf wel ideeën zoals valse lucht, te kleine sproeier, voorontsteking( alleen liever zit ik daar niet te veel aan als ik beter andere dingen zou kunnen proberen)
 
Advertisement - register to remove this

Sluit de gasschuif wel helemaal af als je de stationairschroef helemaal uit draait?

Zo nee, kijk, zoals @Brute-Force opmerkte, je gaskabel na en de gaskabelstelschroeven bij je gashendel en carburateur na of deze de kabel niet te strak houden.
Verder neem ik aan dat je de kabel zelf niet vervangen hebt anders zou deze eventueel te kort kunnen zijn.

Verder alles controleren op valse lucht.
Post automatically merged:

Daar zit nu een 70cc mezoly giet op een 12 mm carb van een standaard neos. Geen luchtfilter en een ontgrensde uitlaat voor aerox. Die sluit niet goed aan maar kreeg hem wel lopend.
Dit kan ook nog een oorzaak zijn, dit loopt waarschijnlijk extreem arm.
 
Last edited:
Sluit de gasschuif wel helemaal af als je de stationairschroef helemaal uit draait?

Zo nee, kijk, zoals @Brute-Force opmerkte, je gaskabel na en de gaskabelstelschroeven bij je gashendel en carburateur na of deze de kabel niet te strak houden.
Verder neem ik aan dat je de kabel zelf niet vervangen hebt anders zou deze eventueel te kort kunnen zijn.

Verder alles controleren op valse lucht.
Post automatically merged:


Dit kan ook nog een oorzaak zijn, dit loopt waarschijnlijk extreem arm.
Kan ik dan niet iets doen met me gasnaald!
Post automatically merged:

Kan ik dan niet iets doen met me gasnaald!
Ik zal vanmiddag even een filmpje sturen van hoe het zit met de gasschuif. Ik ga eerst maar is luchtfilter zoeken en sproeiertjes uitproberen. Iemand een richtlijn?
 
eerst moet die gasschuif op je stationairschroef vallen. simpel toch?
Post automatically merged:

Kan ik dan niet iets doen met me gasnaald!
nee, tenzij die te lang is en je gasschuif dáár op hangt? maar dan zou ie de sproeier ook afsluiten.
ik blijf erbij dat die gasschuif eerst naar beneden moet, hij geeft nu gewoon (half?) gas.
 
Last edited:
eerst moet die gasschuif op je stationairschroef vallen. simpel toch?
Post automatically merged:


nee, tenzij die te lang is en je gasschuif dáár op hangt? maar dan zou ie de sproeier ook afsluiten.
ik blijf erbij dat die gasschuif eerst naar beneden moet, hij geeft nu gewoon (half?) gas.
ik heb zon gaskabel systeem met 2 kabels die met zon huls in elkaar zitten. zal dit veel uitmaken?

ik heb als ik eerlijk ben nog helemaal niet gekeken in de carb, dit ga ik ook maar is doen vanmiddag. ja ik heb zon standaard minarelli motori erop.
 
Hoe bedoelt u loskoppelen. Mijn olie pomp kabel is al los. Alelen me olie pomp hangt er nog in!
dat kan ik toch niet ruiken.. jij begon over twee kabels, Broos legt uit waar dat voor is, en ik ga daar op verder..
aan welke kant is de oliepompkabel los? bij de gashendel al, bij de splitter, of bij de pomp pas? hoe verder weg je deze afgekoppeld hebt, des te meer problemen hij je gas op je carburateur nog steeds kan geven, lijkt mij hoor..
 
Blijf het Gas niet hangen ?? Gaskabel Correct aangesloten ?
De gastschuif schiet wel terug!
Post automatically merged:

dat kan ik toch niet ruiken.. jij begon over twee kabels, Broos legt uit waar dat voor is, en ik ga daar op verder..
aan welke kant is de oliepompkabel los? bij de gashendel al, bij de splitter, of bij de pomp pas? hoe verder weg je deze afgekoppeld hebt, des te meer problemen hij je gas op je carburateur nog steeds kan geven, lijkt mij hoor..
Ik begrijp het niet helemaal. Vanaf mijn stuur loopt er alleen een gaskabel daar naartoe. En heen olie pomp kabel. Die is overal los en er hangt nergens meer iets. Dus ik hen 2 van die gaskabel die in elkaar vallen met een nippel. De gasschuif schiet wel terug alleen dan maar tot ongeveer halverwege. Ook al draai ik die schroef helemaal uit!
 
"heen, hen", ik begrijp jou helemaal niet.
als je gasschuif niet helemaal terug komt, is je binnenkabel te kort/buitenkabel te lang/verkeerd afgesteld of knelt ie ergens. meer smaken zijn er volgens mij niet. wat als je de kabel los haalt van je gasschuif? (om alles uit te sluiten) zakt ie dan wel helemaal?
 
"heen, hen", ik begrijp jou helemaal niet.
als je gasschuif niet helemaal terug komt, is je binnenkabel te kort/buitenkabel te lang/verkeerd afgesteld of knelt ie ergens. meer smaken zijn er volgens mij niet. wat als je de kabel los haalt van je gasschuif? (om alles uit te sluiten) zakt ie dan wel helemaal?
Dat ga ik zo proberen. Dankjewel voor de reacties
Post automatically merged:

Dat ga ik zo proberen. Dankjewel voor de reacties
Kijk dit is gas helemaal los dus gewoon geen gas geven
Post automatically merged:

Dat ga ik zo proberen. Dankjewel voor de reacties
Post automatically merged:


Kijk dit is gas helemaal los dus gewoon geen gas geven
Dit is open
Post automatically merged:

Dat ga ik zo proberen. Dankjewel voor de reacties
Post automatically merged:


Kijk dit is gas helemaal los dus gewoon geen gas geven
Post automatically merged:


Dit is open
Ik geef nu geen gas. Gezien vanuit de inlaat kant
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    156.7 KB · Views: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    139.9 KB · Views: 14
  • image.jpg
    image.jpg
    181 KB · Views: 14
Last edited:
dat is een kwart gas, terwijl je aanslagschroef helemaal uit staat?! en is je gaskabel er nu af?
ok, het is geen vol gas, maar ik snap dat een 70 cc daarop op hol slaat. dit is geen stationair stand.
in de eerste foto zie ik kleine krasjes op je sproeiernaald. hangt ie dáár niet op?
 
Back
Top