Scooter rijd met volle touren weg

Diether van essen

Minarelli megool
Hallo, ik ben naar mijn zin tegenwoordig net iets te vaak aan het vragen op dit forum. Dit komt omdat ik me scooters en die van me vrienden aan t afbouwen ben voor Koningsdag en de zomer/lente maanden. Ik ben vandaag bezig met me eige beunscooter. Een Keeway hurricane.

Daar zit nu een 70cc mezoly giet op een 12 mm carb van een standaard neos. Geen luchtfilter en een ontgrensde uitlaat voor aerox. Die sluit niet goed aan maar kreeg hem wel lopend. Maar zag niet enorm slecht vast het ging wel zeg maar.

Nu zit ik met het probleem. Bij de eerste start begon hij maximaal vooruit te gaan. Van de bok af en hij schoot vooruit. Ik reed een rondje maar hij trok als een beer en ging echt als een jekko tegen mijn verwachtingen in. Alleen remmen ging bijna niet. Hij bleef maar volle touren draaien en ook als ik echt stopte vol door draaien en uit zich zelf vooruit rijden.
De stationair schroef stond vol open.
Het wiel draaide ook als een jekko al vooruit. Volle touren gelijk. Dit is natuurlijk niet goed voor ene cillinder. Helemaal niet met zo’n slechte giet die weinig touren moet hebben en lang moet inrijden.
Wat kan dit zijn nou zijn?????
Sproeier en precieze dingen zal ik morgen nog even laten weten!
Ik ga morgen middag de hele middag bezig dus ik zal aanwezig zijn. Als mensen wat zouden kunnen laten weten ga ik maar van alles uitproberen.
Ik had zelf wel ideeën zoals valse lucht, te kleine sproeier, voorontsteking( alleen liever zit ik daar niet te veel aan als ik beter andere dingen zou kunnen proberen)
 
Advertisement - register to remove this

dat is een kwart gas, terwijl je aanslagschroef helemaal uit staat?! en is je gaskabel er nu af?
ok, het is geen vol gas, maar ik snap dat een 70 cc daarop op hol slaat. dit is geen stationair stand.
in de eerste foto zie ik kleine krasjes op je sproeiernaald. hangt ie dáár niet op?
Bedoel je mijn gasnaald?
Post automatically merged:

Als ik de gaskabel los haal en de schuif helemaal naar beneden druk komt hij hier.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    133.6 KB · Views: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    172.7 KB · Views: 14
Het beste is om een enkele Kabel te gaan gebruiken , de Oliepomp is afgekoppelt toch ?
Dus .. weg met die kabel die van 1 naar 2 gaat, door losliggende Olie pomp kabel , kan het fout gaan in de Splitter .
Een enkele gaskabel kost 3,95 , plus een gas nippeltje van 25 cent ..... Probleem Opgelost .
 
gasnaald11.gif

Behoort lekker soepel te lopen met zowel de gasschuif als naald in de hoogste stand zodat er voldoende brandstof word aangevoerd!
Nieuwe kabel e.v.t. opnieuw afstellen zodat ook de vrije slag (aan de gashandel) idem blijft!
 
Het beste is om een enkele Kabel te gaan gebruiken , de Oliepomp is afgekoppelt toch ?
Dus .. weg met die kabel die van 1 naar 2 gaat, door losliggende Olie pomp kabel , kan het fout gaan in de Splitter .
Een enkele gaskabel kost 3,95 , plus een gas nippeltje van 25 cent ..... Probleem Opgelost .
Ja dat heb ik net besteld ik kwam net tot de conclusie dat dit echt niet werkt!
Post automatically merged:

Het beste is om een enkele Kabel te gaan gebruiken , de Oliepomp is afgekoppelt toch ?
Dus .. weg met die kabel die van 1 naar 2 gaat, door losliggende Olie pomp kabel , kan het fout gaan in de Splitter .
Een enkele gaskabel kost 3,95 , plus een gas nippeltje van 25 cent ..... Probleem Opgelost .
Alleen wat bedoelen jullie met losliggende olie pomp kabel
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    382.3 KB · Views: 11
Originele splitterkabel vervangen voor een enkele kabel!
Oliepomp aanvoer afsluiten en de aansluiting op de carburateur en/of spruitstuk verwijderen en afdoppen.

Let wel! Hierdoor dien je dus zelf mengolie en brandstof te gaan mengen..
Of, mits mogelijk mengsmering tanken bij het plaatselijke tankstation!
 
Back
Top