Scooter rijd beter met luchtfilter afgesloten.

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een week of 3 een probleem
Mijn scooter reed op teller max 50 dus. Dacht voor de lol ik sluit me luchtfilter eens af. En ineens ging die 70 op de teller en trok die veel beter op. Nu zou je zeggen valse lucht. Maar ik heb alles al nagekeken.
Cilinder koppakking. Voetpakking kleppendekselpakking. Spruitstuk alle slangklemmen vervangen maar nog steeds kom ik er niet achter waar het probleem zit.

Het is begonnen toen ik met me sproeier aan het kloten was er zat een 90 in en ik stopte er 88 in en toen begon die slecht te rijden. Dus ik die 90 er weer in doen en rijd nog steeds slecht. Zou het kunnen dat hij via de carb ergens valse lucht zuigt.
Voor de rest rijd die prima. Start prima valt alleen stationair uit maar dat komt omdat dat nog moet worden afgesteld.

Setup.
72cc gy6
18.5 mm Keihin
Standaard luchtfilter
Sproeier 90

Gr aidan
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt het zelf al, toen je de sproeier kleiner deed liep hij slechter

Dan loopt hij dus te arm..

Als je je hand op het luchtfilter houd en hij gaat dan harder zorg je er dus voor dat hij minder lucht krijgt(dus in verhouding meer benzine)

Monteer eena sproeier 95 of 100.. dan is je probleem waarschijnlijk minder of verholpen
 
Je zegt het zelf al, toen je de sproeier kleiner deed liep hij slechter

Dan loopt hij dus te arm..

Als je je hand op het luchtfilter houd en hij gaat dan harder zorg je er dus voor dat hij minder lucht krijgt(dus in verhouding meer benzine)

Monteer eena sproeier 95 of 100.. dan is je probleem waarschijnlijk minder of verholpen
Is dat niet erg groot voor een 72cc met standaard luchtfilter.
 
90 is al heel groot.
Dat bedoel ik iedereen met dezelfde cilinder heeft rond de 84.
Als deze scooter eerst goed heeft gereden met de sproeier die er nu in zit, ligt het dus niet aan de maat van de sproeier.
Dus of je carburateur is vuil of hij trekt toch ergens valse lucht.
Zou de carb ook valse lucht kunnen trekken.
En lucht/ stationairschroef goed zetten.

Maar als dat ding 50 loopt is er sowieso iets mis mee. Met 72cc haal je makkelijk 80 op de teller.
Ik haal nu ook 75 op de teller met luchtfilter dicht. Ik heb eerder het idee dat die te weinig benzine geeft want hij loopt niet hooglaag en stationair is prima en gevoelig af te stellen. En hij verbruikt ook echt helemaal niks ineens. Maar me sproeier is schoon wat zou het nog meer kunnen zijn.
 
snelle test op valse lucht BIJ NIET AL TE HETE MOTOR!: spuit wat drijfgas uit een bijna lege deo bus, gewoon deo, of aanstekergas/schoonmaak"lucht" voor de computer (uit spuitbus) rond je carburateur (denk vooral aan gasklepas) en ook slangetjes anders dan je benzineslang terwijl ie stationair draait: als ie daar op reageert door te verzuipen of harder te gaan lopen heb je dáár valse lucht.
al die genoemde middelen zijn brandbaar, daarom niet op een hete motor.
 
Dat bedoel ik iedereen met dezelfde cilinder heeft rond de 84.

Zou de carb ook valse lucht kunnen trekken.

Ik haal nu ook 75 op de teller met luchtfilter dicht. Ik heb eerder het idee dat die te weinig benzine geeft want hij loopt niet hooglaag en stationair is prima en gevoelig af te stellen. En hij verbruikt ook echt helemaal niks ineens. Maar me sproeier is schoon wat zou het nog meer kunnen zijn.
Dan toch maar eens proberen wat een grotere sproeier doet als alles verder klopt.
 
snelle test op valse lucht BIJ NIET AL TE HETE MOTOR!: spuit wat drijfgas uit een bijna lege deo bus, gewoon deo, of aanstekergas/schoonmaak"lucht" voor de computer (uit spuitbus) rond je carburateur (denk vooral aan gasklepas) en ook slangetjes anders dan je benzineslang terwijl ie stationair draait: als ie daar op reageert door te verzuipen of harder te gaan lopen heb je dáár valse lucht.
al die genoemde middelen zijn brandbaar, daarom niet op een hete motor.
Ik zal eens rond de carb met een deobus. Bij koude motor.
Ik denk namelijk dat het probleem is ergens in of rondom de carb bevind.
Dan toch maar eens proberen wat een grotere sproeier doet als alles verder klopt.
Zal het morgen eens kijken. Vind het gewoon raar hij liep altijd goed met 88 of 90.
 
Back
Top