Lol lekkere vergelijking bink, je hebt idd gelijkAch @maxo we worden het toch niet eens, ik zie wel verschil tussen mijn Honda SH300 en mijn Thurbho RL50 maar de prijs ook, de riem van de sh300 kost bv 125 euro en die van de rl50 $3.80.
Voor stads gebruik voldoet mijn chinees prima.
Met jou kan ik praten, het is idd een beetje op de voorkeur van jezelf... maar het is nou wel eenmaal zo dat je globaal het ene type betrouwbaarder is dan de ander.@Hap en @maxo de een heeft goede en de ander minder goede ervaringen met Chinese scooters.
Zelf zweer ik bij een Japanner...
Maar dat is persoonlijk !
@Kaatje het blijft koffiedik kijken om advies te vragen omtrent de aanschaf van een scooter.
De een zegt dit en de ander vind dit en dat.
Je komt er gewoon niet uit...
Het is en blijft een onderbuikgevoel.
Wanneer je een scooter op het oog hebt, laat deze bij een dealer nakijken of nog beter, koop een scooter bij de dealer.
Dan heb je garantie en enige betrouwbaarheid...
Er zijn meer problemen met aeroxen omdat meneig 16 jarige meent deze flink te moete opfokken terwijl ze niet weten wat ze aan het doen zijn.Even wat kolen op het vuur gooien.
Als ik zo door de draadjes blader zie ik meer problemen met de Aerox als met de Chineesjes, hoe zou dit komen?
Verder ligt het eraan hoe je de scooter gebruikt en of je zelf handig genoeg bent om de scooter te repareren mocht er iets aan schelen.
De onderdelen van Chineesjes zijn weliswaar stukken goedkoper maar je moet ze dan ook sneller vervangen, als je dan telkens beroep moet doen op een professional, is je winst zo weer teniet gedaan.
Ik ken ook mensen die veel plezier hebben van hun Chineesje terwijl ze zelf op scootergebied niet zo handig zijn.
Zij gebruiken de scooter alleen in noodgevallen, bij goed weer en maken maar een beperkt aantal kilometers per jaar, de scooter staat meestal te "wachten" in een droge schuur totdat hun baasje hun meeneemt voor een toertje rond de kerk.
Laten periodiek een beurtje doen, in zo'n geval is zo'n goedkoop Chineesje ideaal.