Scooter kopen

Kaatje

New Member
Hallo,

Mijn dochter wordt binnenkort 16 en die wil dus graag een snorscooter kopen. Nu hebben we een tweedehands Piaggio Zip gezien met weinig kilometers.
Dat is alleen niet helemaal haar smaak, zij wilt liever een GTS Bravo of een GTS Toscana Pure.
Wat is het verstandigst om te doen. Ze zit ook nog te denken aan een Berini tweedehands te kopen
Post automatically merged:

Iemand ervaring met GTS?
 
Advertisement - register to remove this

GTS is het zoveelste chinese merk wat een goedkoop alternatief lijkt voor de Vespa. Echter is het alleen maar drama met die blokken. Na 5000km tot maximaal 10.000km zijn ze allemaal afgeschreven en helemaal doorgeroest (zelfs als je ze binnen zet). Ze zien er misschien leuk uit en onderdelen zijn goedkoop. Maar geloof me, je zult om de haverklap dingen moeten vervangen. Dus uiteindelijk ben je veel meer geld kwijt aan onderhoud en reparatie.

Ga gewoon voor een goed merk zoals; Sym, Kymco, Piaggio etc.
 
Als je voor een Chinees gaat, koop je liever een kisbee. Heb er toch wel aardig wat kilometers mee gereden en zit beter in elkaar dan zòn GTS scooter

zitten onderdelen in van een v-clic, new vivacity / speedfight 3.

Je kan er ook makkelijk de originele spiegels, kickstart pendaal, vario / koppeling en poelie erop zetten. Zelfs de aandrijfriem is zo goed als bruikbaar van het lange peugeot vertikaal blok. Motor onderdelen kan je originele gewoon prima 2ehands vinden (gewoon goed zoeken)
 
Beste uit die is denk ik dan toch het zipje, als alles maar goed zit en het niet om een of andere hollywoodprijs gaat. Bovendien is alles op het internet te vinden over die dingen (kwaaltjes, onderdelen etc). Het chinese spul is budgetvriendelijk maar alsnog duur op lang termijn.

betere opties op dat gebied zijn dan de eerder genoemde kymco’s en kisbee’s (niet chinees maar wel budget vriendelijk)etc... maar het meeste chinese spul is gwn rotzooi
Post automatically merged:

@Hap zit je iets dwars?
 
Last edited:
@maxo beetje, chinees is goedkoop en iets mindere kwaliteit maar wij rijden er al 9100 km met wat kleine kosten naar tevredenheid mee.
onderdelen zoals riemen en rolletjes kosten dan ook niet veel (bij AliE), met de olie elke 1000 km vervangen kan ik niet goedkoper rijden.
dus de naam rotzooi is niet terecht.
 
Naar JOUW mening is de naam rotzooi niet van toepassing... dat chinese spul is qua qualiteit gewoon aanzienlijk minder. Zeker als je je overbrengings spul bie ali haalt

Ik mag toch niet hopen dat je daaraan al iets hebt moeten vervangen?
 
Ach @maxo we worden het toch niet eens, ik zie wel verschil tussen mijn Honda SH300 en mijn Thurbho RL50 maar de prijs ook, de riem van de sh300 kost bv 125 euro en die van de rl50 $3.80.
Voor stads gebruik voldoet mijn chinees prima.
 
@Hap en @maxo de een heeft goede en de ander minder goede ervaringen met Chinese scooters.
Zelf zweer ik bij een Japanner...
Maar dat is persoonlijk !
@Kaatje het blijft koffiedik kijken om advies te vragen omtrent de aanschaf van een scooter.
De een zegt dit en de ander vind dit en dat.
Je komt er gewoon niet uit...
Het is en blijft een onderbuikgevoel.
Wanneer je een scooter op het oog hebt, laat deze bij een dealer nakijken of nog beter, koop een scooter bij de dealer.
Dan heb je garantie en enige betrouwbaarheid...
 
@Hap en @maxo de een heeft goede en de ander minder goede ervaringen met Chinese scooters.
Zelf zweer ik bij een Japanner...
Maar dat is persoonlijk !
@Kaatje het blijft koffiedik kijken om advies te vragen omtrent de aanschaf van een scooter.
De een zegt dit en de ander vind dit en dat.
Je komt er gewoon niet uit...
Het is en blijft een onderbuikgevoel.
Wanneer je een scooter op het oog hebt, laat deze bij een dealer nakijken of nog beter, koop een scooter bij de dealer.
Dan heb je garantie en enige betrouwbaarheid...
Met jou kan ik praten, het is idd een beetje op de voorkeur van jezelf... maar het is nou wel eenmaal zo dat je globaal het ene type betrouwbaarder is dan de ander.

Precies wat hij zegt gewoon naar een dealer gaan en daar een scoot halen waar je met een goed gevoel de zaak uit rijdt.

trouwens, orienteer je dan ook een beetje op de scooterzaken bij jou in de regio. Want als ik verhalen hoor van vrienden die hun scooter in goed vertrouwen weg brengen naar sommige zaken merk je vanzelf dat je er echt viespeuken tussen hebt zitten
 
Even wat kolen op het vuur gooien. ;)

Als ik zo door de draadjes blader zie ik meer problemen met de Aerox als met de Chineesjes, hoe zou dit komen?

Verder ligt het eraan hoe je de scooter gebruikt en of je zelf handig genoeg bent om de scooter te repareren mocht er iets aan schelen.

De onderdelen van Chineesjes zijn weliswaar stukken goedkoper maar je moet ze dan ook sneller vervangen, als je dan telkens beroep moet doen op een professional, is je winst zo weer teniet gedaan.

Ik ken ook mensen die veel plezier hebben van hun Chineesje terwijl ze zelf op scootergebied niet zo handig zijn.
Zij gebruiken de scooter alleen in noodgevallen, bij goed weer en maken maar een beperkt aantal kilometers per jaar, de scooter staat meestal te "wachten" in een droge schuur totdat hun baasje hun meeneemt voor een toertje rond de kerk.
Laten periodiek een beurtje doen, in zo'n geval is zo'n goedkoop Chineesje ideaal.
 
Even wat kolen op het vuur gooien. ;)

Als ik zo door de draadjes blader zie ik meer problemen met de Aerox als met de Chineesjes, hoe zou dit komen?

Verder ligt het eraan hoe je de scooter gebruikt en of je zelf handig genoeg bent om de scooter te repareren mocht er iets aan schelen.

De onderdelen van Chineesjes zijn weliswaar stukken goedkoper maar je moet ze dan ook sneller vervangen, als je dan telkens beroep moet doen op een professional, is je winst zo weer teniet gedaan.

Ik ken ook mensen die veel plezier hebben van hun Chineesje terwijl ze zelf op scootergebied niet zo handig zijn.
Zij gebruiken de scooter alleen in noodgevallen, bij goed weer en maken maar een beperkt aantal kilometers per jaar, de scooter staat meestal te "wachten" in een droge schuur totdat hun baasje hun meeneemt voor een toertje rond de kerk.
Laten periodiek een beurtje doen, in zo'n geval is zo'n goedkoop Chineesje ideaal.
Er zijn meer problemen met aeroxen omdat meneig 16 jarige meent deze flink te moete opfokken terwijl ze niet weten wat ze aan het doen zijn.
 
Grote voordeel zie ik van de Kisbee dat er 12 inch wielen onder zitten,
De prijs is wel wat hoger, een 250 euro meer als een GTS en geen vespa vx look.

Heeft ook een kunstof benzine tank van 6,3 liter.. De meeste chineesjes zitten daaronder en moeten het vaker doen met een metalen tank die naar een bepaalde periode of bij lang stilstand begint te roesten.
 
Back
Top