Scooter heeft grote dip / verzuipt

timking

Aprilia King
Mijn Aprilia sr start goed, en rijd goed weg als hij koud is, maar na een tijde rijden lijkt het alsof hij verzuipt en kan ik niet harder dan 40km/h, en al hou ik een tijdje vol gas valt hij (bijna) uit.

Heb alles al geprobeerd: - grotere/ kleinere sproeiers - gasnaald op verschillende standen - lucht/stationair schroef.
Maar ik kom er niet uit, want kan het zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je handchoke of auto/electrisch? Die jongen op dat filmpje heeft gewoon 3 gram te zware rollen erin, bij jou klinkt het meer als een te kleine sproeier als het electrische choke is en een te grote sproeier als het handchoke is (en je die niet gebruikt)
 
Ik heb automatische choke, maar al doe ik er een grotere sproeier in, dan heb ik het nogsteeds en voglensmij is het dan nog erger. maar ik heb nu 62, maar als ik nog veel lager ga zitten krijg ik een warmloper volgensmij.
 
Meer idd alsof ik met me contactsleutel speel

Mja dit klinkt gewoon als typisch teveel lucht in je mengsel / te weinig benzine in je mengsel. Valse lucht, slecht luchtfilter (powerfilter), sproeier verstopt, te kleine sproeier. En anders kan het nog een lekke koppakking ofzo zijn bijv, dan bwoaaapen ze heel erg

Zet je gasnaald in het midden en doe er dan gewoon eens 4 of 6 maten grotere sproeier in om te beginnen in plaats van steeds kleiner te gaan. 70 a 72 bijv.

Wat voor luchtfilter zit erop?
 
Me gasnaald heb ik nu terug bovenaan gezet, waar die altijd al stond toen hij het goed deed. Sproeier 62 nu, maar toen ik er 68 in deed, begon hij al veel sneller te "bwoaaaaapen", ik kan proberen 72 idd, maar zal het waarschijnlijk neit zijn, want heb nog nooit hoger dan 62 gezeten.

Ik heb gwn een Std luchtfilter, en hoe weet ik of me koppaking lek is?
 
Zet de gasnaald in het midden en ga naar de sproeier waar het in het begin wel goed mee liep... en als het goed liep waarom heb je dan eraan gezeten. Ofwel sinds wanneer (waarom) loopt het niet meer goed?
 
Hij begon op een gegeven moment heel alleen maar te stotteren, na 10km stotterde hij nog steeds, toen heb ik me gasnaald in het midden gezet, en me luchtschroef volgensmij dichter gedraait, en toen stotterde hij nauwelijks meer. Toen ging dat een tijdje goed, tot nu.

Daarom heb ik gasnaald weer op de oude stand gezet, en sproeier 62 heeft er altijd al ingezeten met deze uitlaat.
 
Back
Top