Peugeot scooter heeft dip tot 15-20km/h

Freejay

Member
Hallo, ik heb een peugeot vivacity en heb laatst een nieuwe uitlaat eronder gezet.. er stond dat die origineel was maar hij maakt duidelijk meer toeren. Ik had 8 gram rollen erin toen ik de nieuwe uitlaat erop zette maar hij had een dip tot 40km/h. Ik had nog rollen liggen van 5.5/6 gram en had deze erin gedaan en ging een stuk beter. Ik had ook nog eens rode trekveren erin zitten(2000 rpm) omdat mijn scooter nooit echt goed in het begin trok. Maar nog steeds trok hij in het begin niet. Nu heb ik weer de originele trekveren erin gedaan maar er is letterlijk niks veranderd.. Mijn scooter is helemaal origineel en snap niet wat er mis kan zijn met mijn optrek..
 
Advertisement - register to remove this

Welke uitlaat is er nu ondergekomen?
En als het een stock is zou 8 gram redelijk goed moet wezen misschien zelfs wel zwaarder.

Hij trekt niet.
Maar maakt hij juist teveel of te weinig toeren voor jij in de powerband komt.

En hoe oud zijn de trekveren en heb je ze nu 2x verwisselt?
Na paar x in uit trekken worden ze niet strakker.

Stock of malossi wit moet prima gaan met meeste uitlaten.
Ga je hoger dan malossi geel.
 
Welke uitlaat is er nu ondergekomen?
En als het een stock is zou 8 gram redelijk goed moet wezen misschien zelfs wel zwaarder.

Hij trekt niet.
Maar maakt hij juist teveel of te weinig toeren voor jij in de powerband komt.

En hoe oud zijn de trekveren en heb je ze nu 2x verwisselt?
Na paar x in uit trekken worden ze niet strakker.

Stock of malossi wit moet prima gaan met meeste uitlaten.
Ga je hoger dan malossi geel.
Ik heb een imitatie standaard uitaat gehaald bij m2trading waarbij je eventueel nog de prop eruit kan halen. Ik had er eerst 8 gram in maar toen deed hij het voor geen meter. Hij maakt veel te weinig toeren voordat hij in de powerband komt want als ik op een heuvel optrek dan komt hij niet vooruit. De standaard trekveren zijn inderdaad al oud en al 2 keer eruit gehaald maar hiervoor zaten er rode van 2000 rpm en en toen ik de originele erin deed veranderde er niks. (Dit was meer voor een verschil te testen).
 
Zou dan gewoon even nieuwe trekveren halen en deze monteren.
Samen met een nieuwe standaard drukveer.
De 8 gram er in laten.
En dit weer even uitproberen.

En als je de prop er nog niet uit hebt gehaald doe dit dan eerst.
Zo,n prop is niks waard knijpt ook ontzettens het vermogen
En is voor het blok het zelfde gevoel alsof wij moeten hardlopen en door een rietje moeten ademen.
Het gaat misschien maar het loopt niet hard.
 
Back
Top