Scooter wil niet vooruit gaan, maakt wel toeren en heeft wel gereden en is niks aan veranderd.

poephoofd69

New Member
Hallo,
Ik heb laatst aantal dingen vervangen aan mijn zip ac, waaronder een nieuwe cilinder (nu 70dr).
Ik heb er al een paar keer een stukje mee gereden maar op een dag wou ik hem s’ochtends starten en kwam die niet vooruit en bokte die alleen, wel maakte die toeren maar bij gasgeven maakt die even wat meer toeren en valt dan terug. Hij komt geen meter voorruit.
Dingen die ik al heb geprobeerd
- nieuwe v-snaar
-vario bekeken (op het oog niks mis mee)
- zonder luchtfilter gestart
- nieuwe boegie
- benzine eruit en nieuw benzine gemixt (1:40) en erin gedaan
- stationair schroef & luchtschroef in en uit gedraait

Maar tevergeefs, het probleem is ernogsteeds, iemand een idee waar dit probleem kan liggen want ik kom er echt niet uit, het raarste vind ik dat het opeens was nadat die wel oke reed (kon nog wel wat meer afgesteld worden) maar hij reed al prima. Iemand een idee?

 
Advertisement - register to remove this

Kan misschien een slechte CDI zijn..

Maar als je ergens een optionele stekker hebt voor een zijstandaard (stekker vanuit de kabelboom) raad ik je eens aan die na te kijken op corrosie.
Had dit zelfde probleem bij me newfly.. Die stekker voor de zijstandaard komt aan bij de ontsteking.. En als het daar sluiting maakt in de stekker doordat er vocht erin is gekomen dan gaat je onsteking ook zo maf lopen doen..

En anders wellicht een condensator in de cdi defect..
 
Wat voor bougie zit erin? Lange of korte schacht?
En klinkt alsof je een powerfilter erop hebt? Zet de standaard filter eens terug en probeer het dan nog eens
Post automatically merged:

Kan misschien een slechte CDI zijn..

Maar als je ergens een optionele stekker hebt voor een zijstandaard (stekker vanuit de kabelboom) raad ik je eens aan die na te kijken op corrosie.
Had dit zelfde probleem bij me newfly.. Die stekker voor de zijstandaard komt aan bij de ontsteking.. En als het daar sluiting maakt in de stekker doordat er vocht erin is gekomen dan gaat je onsteking ook zo maf lopen doen..

Een zip2000 heeft die beveiliging niet
 
sorry, dit noem ik geen "toeren maken".. hij gaat rond, daar is alles mee gezegd.
goed dat je er een filmpje bij doet, want ik had als eerste een geknapte V-snaar geroepen ;)
 
Back
Top