Scoot Hifi.

Squab0ffRoad

Well-Known Member
ik heb de search al gebruikt en valt niet echt veel te vinden over het maken van een goed geluids systeem in je scoot.

ik heb dus al het nodige besteld en is ook vast al wel onderweg :)) maar nu las ik vanmorgen toen ik btje aant forum chillen was... dat je ook shit moet weten van de massa ivm klankkast.

kan iemand mij uitleggen hoe je de klankkast dan IGN kan berekenen ? had er wel eens eerder van gehoord maar vegeten met de scoot 8P |(

De bestelling:

4 x 150 watt Pioneer versterker.
2 x 170 watt Alpine Basse engine
2 x 120 watt tweeters
1 x lenco mp3-CD speler
 
Advertisement - register to remove this

Ik had hier ergens een boekje liggen, waarin stond bij hoeveel Watt speaker, hoeveel L inhoud je moest hebben...

Maar als je 2 x 170 W bassen hebt maakt het niet zo gek veel uit als je een iets te kleine klankkast hebt...

K ken de speakers verder niet Hoeveel CM zijn ze?

En ik neem wel aan dat je ze in je buddy gaat bouwen?

Als je het niet precies weet is het dus gwoon experimenteren...

Als je merkt dat ze heel ver naar voren komen naar mate je ze harder zet (Uitwijking is veel verder dan normaal)
kun je alsnog overwegen om kleine baspoorten te maken...
 
Boye wat ben je van plan :eek:
Is denk ik een beetje overkill voor je scooter want daar is je buddy te klein voor om zulke boxen erin te bouwen en een mooie klankkast te krijgen denk ik.
 
In principe hoef je bij normale speakers geen klankkast te maken. Als je echt een subwoofer gaat plaatsen hoef je deze pas te berekenen.

Maar wtf moet je met 4 versterkers???
 
4 * 150 watt, dus niet 4 versterkers.

Verder vind ik het een kuttopic want ik heb een hekel aan muziek in je scooter, no offence verder.
 
ik heb.

*jvc mp3 speler model 2003 4x50W

*Jbl 300 W subwoofer.

*2x caliber 250 W Boxen achter

*2x Jbl 180 W boxen voor.

*4x100 W spectrum versterker.

ik lees net dat het in een scooter zit.

dit heb ik in me auto liggen.
 
Arne jij hebt vrij veel verstand van car audio, dus nu aan jouw een vraagje:

Ik ben naar een SQ versterker aan het kijken, naar welk merk gaat jouw de voorkeur? Het moet het liefste een 4ch zijn omdat ik er later nog een subje aan wil hangen.

Maar op dit moment hoeven ze alleen nog maar mijn clarion srs1750hx compo aan te sturen (vermogen: 45watt rms)

En arne jij hebt een kadett als ik me dat nog kan herinneren, ik neem aan dat jij daar ook wel een compo set in hebt zitten, hoe heb jij dat met die filters gedaan? Heb je die in de deuren zitten of op een andere plek? En heb je toen een nieuwe stekker gekocht voor in de deuren, of gewoon de stekker doorboort en daar de kabels doorheen gedaan.

Mijn filters heb ik vastgeschroefd in de deur, onder de raam en das nou niet echt een goede plek als het regent buiten.
 
Last edited:
jesus waar betaal je et van, ik vind et overigens eigenlijk redelijk associaal. Vooral als je gewoon een gele plaat hebt en dus met helm moet rijden. Want dan moet je die radio zo GRUWELIJKS hard zetten wil je wa horen. Was vroeger erg in bij de Turken op hun DJ's naja hier in deventer iig :P
 
Originally posted by Twan Peters
Arne jij hebt vrij veel verstand van car audio, dus nu aan jouw een vraagje:

Ik ben naar een SQ versterker aan het kijken, naar welk merk gaat jouw de voorkeur? Het moet het liefste een 4ch zijn omdat ik er later nog een subje aan wil hangen.

Maar op dit moment hoeven ze alleen nog maar mijn clarion srs1750hx compo aan te sturen (vermogen: 45watt rms)

En arne jij hebt een kadett als ik me dat nog kan herinneren, ik neem aan dat jij daar ook wel een compo set in hebt zitten, hoe heb jij dat met die filters gedaan? Heb je die in de deuren zitten of op een andere plek? En heb je toen een nieuwe stekker gekocht voor in de deuren, of gewoon de stekker doorboort en daar de kabels doorheen gedaan.

Mijn filters heb ik vastgeschroefd in de deur, onder de raam en das nou niet echt een goede plek als het regent buiten.

Tja dat moet je echt zelf weten, kijk gewoon rond op het sys forum...Maar mijn voorkeur gaat uit naar DLS, Infinity Kappa series, Alpine, Helix...in ieder geval niet de standaard zooi als Pioneer en Sony.

In de Kadett had ik trouwens geen audio, zelfs geen radio...Motor was de muziek ;)

Filters zou ik bij je voeten doen, onder het dashboard, zou wel een nieuwe stekker kopen ivm lekkage.
 
Originally posted by Mitsjiel
Vaak word ut gewoon gebruikt als je stilstaat eh ;)

Kijk dan is et misschien leuk, maar dan nog beetje te duur ik bedoel neem dan gewoon je discman mee :P maar je hebt er dus ook idioten bij zitten, die gewoon vrolijk ermee rond rijde.. Patsertjes.. bah
 
Originally posted by Arne
Tja dat moet je echt zelf weten, kijk gewoon rond op het sys forum...Maar mijn voorkeur gaat uit naar DLS, Infinity Kappa series, Alpine, Helix...in ieder geval niet de standaard zooi als Pioneer en Sony.

In de Kadett had ik trouwens geen audio, zelfs geen radio...Motor was de muziek ;)

Filters zou ik bij je voeten doen, onder het dashboard, zou wel een nieuwe stekker kopen ivm lekkage.

Mijn voorkeur gaat ook niet naar pioneer en sony uit hoor ;) heb dan wel clarion boxen, maar deze boxen doen het zeer goed!!

Ik zat zelf te twijfelen tussen magnat of hollywood, heb goede dingen over hollywood gehoord en een paar mindere over magnat helaas.
 
Back
Top