Scoot door olie anders reageren op gas?

Zeeuw

Hardcore 4 Life
Ik heb laatst nieuwe olie gekocht (Shell).
Daarvoor had ik van BP.

Maar het is net of ie met die olie van shell anders reageert.
Alsof de sjook (hoe je het ook mag schrijven) openstaat.
Ik moet het gas verder open draaien en het duurt langer voordat ie echt zijn kracht te pakken heeft.

Kan da door de olie komen?
 
Advertisement - register to remove this

Zou best eens kunnen zijn dat het aan die olie ligt, ik heb shell olie, vanaf het begin. Als ie koud is dan zakt ie helemaal weg in z'n toeren als je gas geeft en moet je staan emmeren met dat gas voordat ie wegrijdt. Ik gooi er maar gauw wat anders in, kijken of het werkt.
 
Opgestart door Ruud:
hmm vaag... je zou toch denken dat het niet veel uitmaakt voor de ontbranding welke olie je neemt... is die shell misschien dunner??


Nu je het zegt.
Ja die shell olie is dunner ja.
Volgende keer maar weer BP of een andere dikke olie :p

Thnx allemaal
 
GEEN goedkope shell olie kopen
trouwens je hebt 2 soorten
mijn advies laat ze allebij lekker staan en koop gewoon die plutoline of castrol !

(persoonlijke voorkeur gaat uit naar castrol, daar rijd mijn scooter gewoon lekker mee) maar experimenteren ken geen kwaas, maar advies hou het wel bij 100% syntetish en koop geen goedkope troep van 5 gulden

het is toch zonde als je dure investering naar de klote gaat omdat jij gaat bezeunigen op je olie.

half syntetisch, bestaat (duhhhhh) voor de helft uit plantaardige shit
en dat heeft de eigenschap dikker en dunner te worden naarmate de temp omhoog of omlaag gaat ! en dat wil je niet, je wilt het liefst een constante dikte vandaar dus die 100%
 
Toen bij mijn scooter de olie op bijna op was (lampje stond constant aan) ben ik een keer gewoon blijven doorrijden, en geloof het of niet, mijn scooter reed +/- 5 a 10 km/h harder. Toen ik mijn olie weer bijvulde reed hij weer zachter. Aangezien het onverstandig schijnt te zijn om zonder olie rond te rijden (verrassend he) doe ik het voortaan niet meer. Maar ik vond het wel raar toen!
 
hehehe
smile.gif
dat komt omdat je scooter toen weer meer woog
smile.gif
))

Nee, kweetniet, dit verhaal lijkt me sterk, als bij mij het reservelampjes brandt zit er nog genoeg in, als je scooter geen olie meer krijgt (waar jij op doelt) loopt ie alleen maar vast...

SvR
 
Je hoeft het van mij niet te geloven hoor sjoerdyno, ik zeg alleen maar wat ik heb meegemaakt.
Als je het niet geloofd maakt het mij geen zak uit. Ik geloofde het toen zelf eigenlijk ook niet en nu vind ik het nog steeds raar maar het was wel zo.
Ik ga het alleen niet nog een keer proberen om helemaal zonder olie te rijden.
Ik had het trouwens ook wel door dat je dan een vastloper (kunt) krijgen
[This message has been edited by Micky (edited 01 October 2000).]

[This message has been edited by Micky (edited 01 October 2000).]
 
Back
Top