De zuiger zit op de juiste manier gemonteerdWat bedoel je hiermee?
Zuiger andersom gemonteerd zodat de markering boven staat i.p.v. richting de uitlaatpoort!
Zo ja, heb je dit zelf wel eens geprobeerd op een 2 takt?
Mocht je dus deze vreselijke fout begaan, is het heel snel over en uit met de cilinder!
De zuigerveren lopen dan uit de slotjes en lopen vast op de uitlaatpoort en/of spoelpoorten van de cilinder.
Yes daar komt het wel op neer. Pijl niet naar de uitlaatpoort.Wat bedoel je hiermee?
Zuiger andersom gemonteerd zodat de markering boven staat i.p.v. richting de uitlaatpoort!
Zo ja, heb je dit zelf wel eens geprobeerd op een 2 takt?
Mocht je dus deze vreselijke fout begaan, is het heel snel over en uit met de cilinder!
De zuigerveren lopen dan uit de slotjes en lopen vast op de uitlaatpoort en/of spoelpoorten van de cilinder.
Dat zou best kunne alleen het lijkt of hij strak genoeg staat. Zou dit ook aan de koppeing kunnen ligge danMisschien een domme opmerking van mij, maar het lijkt alsof de V-snaar fladdert, alsof die niet stak staat.
Dat werd mij geadviseerd vandaar. Maar ik heb al heel veel aan jullie hulp. Ik ga vanavond de koppeling er eens afhalen en proberen2takt keeway flash geluid help
Wie kan mij helpen dit geluid op het filmpje. Hoe krijg ik dit verholpen 1613924884scooterforum.net
Waarom weer een nieuw topic starten!?
Ik was de adviseur, werd amper meer gereageerd vandaar, als het niet goed is, mijn excuses daarvoor.2takt keeway flash geluid help
Wie kan mij helpen dit geluid op het filmpje. Hoe krijg ik dit verholpen 1613924884scooterforum.net
Waarom weer een nieuw topic starten!?
Het lager in de carter draait gewoon. Koppeling erafgeweest maar dan moet de verio er ook af toch want anders vliegen de rollen klem enzo. En dan moet de startkoppeling er oo af amders loopt die eraf. Of zi ik dat verkeerd?Voor mij klinkt het als een lager maar kan het niet goed horen. Haal carter eraf en kijk of daar een lager in geperst zit, en draai die met je vinger. Volgende stap koppeling eraf en starten. Kijk of je het geluid dan hoort (geen gas geven dan).
Dat zal ik morgen eens proberen. Al is het geluid ook gewoon als de scooter stilstaat. Het lager in de carterdeksel maakt geen geluid en loopt soepel. Ben klein beetje bang dat het mijn krukaslagers zijn. Al hoor ik nix als ik aan het vliegwiel of as draai. En ook toen ik de cilinder eraf had merkte ik nietsAls je de koppeling er af haalt en je draait aan het achterwiel, hoor je dan het schurende geluid? Bij het draaien van de carter lager draait hij gewoon soepel zonder bijgeluiden? Loopt je achterrem niet aan?
Volgens mij kun je in principe je snaar en koppeling eraf halen, Vario erop laten, deksel erop en starten. Ga dan geen gas geven, ik zeg het voor de zekerheid maar even. Als je bang bent meer kapot te maken is het soms toch fijner om even een scooter winkel te laten kijken. Kost misschien wat geld, echter ben je dan van de ergernis af.
Probeer met de snaar eraf aan je achterwiel te draaien en kijken of je iets waarneemt. Dat is stap 1Dat zal ik morgen eens proberen. Al is het geluid ook gewoon als de scooter stilstaat. Het lager in de carterdeksel maakt geen geluid en loopt soepel. Ben klein beetje bang dat het mijn krukaslagers zijn. Al hoor ik nix als ik aan het vliegwiel of as draai. En ook toen ik de cilinder eraf had merkte ik niets