Schurend geluid in scooter

Status
Not open for further replies.
Wat bedoel je hiermee?
Zuiger andersom gemonteerd zodat de markering boven staat i.p.v. richting de uitlaatpoort!

Zo ja, heb je dit zelf wel eens geprobeerd op een 2 takt?
Mocht je dus deze vreselijke fout begaan, is het heel snel over en uit met de cilinder!

De zuigerveren lopen dan uit de slotjes en lopen vast op de uitlaatpoort en/of spoelpoorten van de cilinder.
De zuiger zit op de juiste manier gemonteerd
Post automatically merged:

Het is een keeway flash ja. Ik dacht chinees maar taiwanees zou ook kunnen
 
Goeiemorgen allemaal. Wik nog even zeggen dat ik geen speling heb op de krukas. En drijfstang kan ik horizontaal iets bewegen maar volgens mij hoort dat zo
 
Wat bedoel je hiermee?
Zuiger andersom gemonteerd zodat de markering boven staat i.p.v. richting de uitlaatpoort!

Zo ja, heb je dit zelf wel eens geprobeerd op een 2 takt?
Mocht je dus deze vreselijke fout begaan, is het heel snel over en uit met de cilinder!

De zuigerveren lopen dan uit de slotjes en lopen vast op de uitlaatpoort en/of spoelpoorten van de cilinder.
Yes daar komt het wel op neer. Pijl niet naar de uitlaatpoort.
En ja ik heb zelf de fout vroeger gemaakt.
En idd bij mij hield de zuiger het ongeveer 3km vol.
 
Hier het filmpje. Hij draait nog niet lekker. Moet hem nog afstellen maar dit is het geluid.
Post automatically merged:

Nog een vraagje. Zou het ook olie kunnen zijn dat hij niet genoeg smeert. Er gaat 1 slangetje van het reservoir naar de oliepomp doe reageert met de gashendel. Verder zit er geen slangetje
 
Last edited:
Voor mij klinkt het als een lager maar kan het niet goed horen. Haal carter eraf en kijk of daar een lager in geperst zit, en draai die met je vinger. Volgende stap koppeling eraf en starten. Kijk of je het geluid dan hoort (geen gas geven dan).
 
Voor mij klinkt het als een lager maar kan het niet goed horen. Haal carter eraf en kijk of daar een lager in geperst zit, en draai die met je vinger. Volgende stap koppeling eraf en starten. Kijk of je het geluid dan hoort (geen gas geven dan).
Het lager in de carter draait gewoon. Koppeling erafgeweest maar dan moet de verio er ook af toch want anders vliegen de rollen klem enzo. En dan moet de startkoppeling er oo af amders loopt die eraf. Of zi ik dat verkeerd?
 
Als je de koppeling er af haalt en je draait aan het achterwiel, hoor je dan het schurende geluid? Bij het draaien van de carter lager draait hij gewoon soepel zonder bijgeluiden? Loopt je achterrem niet aan?
Volgens mij kun je in principe je snaar en koppeling eraf halen, Vario erop laten, deksel erop en starten. Ga dan geen gas geven, ik zeg het voor de zekerheid maar even.
Zoals eerder in dit topic al vermeld, kun je zo uitsluiten dat het van de krukas zijde komt.

Als je bang bent meer kapot te maken is het soms toch fijner om even een scooter winkel te laten kijken. Kost misschien wat geld, echter ben je dan van de ergernis af.
 
Last edited:
Als je de koppeling er af haalt en je draait aan het achterwiel, hoor je dan het schurende geluid? Bij het draaien van de carter lager draait hij gewoon soepel zonder bijgeluiden? Loopt je achterrem niet aan?
Volgens mij kun je in principe je snaar en koppeling eraf halen, Vario erop laten, deksel erop en starten. Ga dan geen gas geven, ik zeg het voor de zekerheid maar even. Als je bang bent meer kapot te maken is het soms toch fijner om even een scooter winkel te laten kijken. Kost misschien wat geld, echter ben je dan van de ergernis af.
Dat zal ik morgen eens proberen. Al is het geluid ook gewoon als de scooter stilstaat. Het lager in de carterdeksel maakt geen geluid en loopt soepel. Ben klein beetje bang dat het mijn krukaslagers zijn. Al hoor ik nix als ik aan het vliegwiel of as draai. En ook toen ik de cilinder eraf had merkte ik niets
 
Dat zal ik morgen eens proberen. Al is het geluid ook gewoon als de scooter stilstaat. Het lager in de carterdeksel maakt geen geluid en loopt soepel. Ben klein beetje bang dat het mijn krukaslagers zijn. Al hoor ik nix als ik aan het vliegwiel of as draai. En ook toen ik de cilinder eraf had merkte ik niets
Probeer met de snaar eraf aan je achterwiel te draaien en kijken of je iets waarneemt. Dat is stap 1
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top