Zo hee super zeg snelle reactie. Ik zal niet heel snel reagere omdat ik ook aan het werk ban maar wel graag geholpen hoop te worden. Het geluid is al zodra ik hem start. En blijft tijdens rijden en gasgeven. Moeilijk te horen waar het vandaan komt. Ow ja heb ook nog vliegwiel nagekeken en zaten wel wat sporen in. Dus vooral aan die kant gekeken. Vliegwiel, vario, startkoppeling. Als ik mijn goed luister kan het ook bij de koppeling vandaan komen. Heb ik eraf gehad en zoe er niets aan. Nee niet open gemaaktIk heb nog wel een idee, en nog 1, en nog, enfin.
Graag meer uitleg, het geluid is er direct maar: is het bij starten, bij rijden, afhankelijk van toerental, afhankelijk van snelheid, constant,
waar zit het schurend geluid? Wielen? Remmerij? Blokkie in aandrijflijn? Bij achterwiel?
Nou, ik stop mijn vragen, graag meer uitleg,
Groet,
Nee koppeling niet opgeschuurd, maar hij slipt ook niet. Of zou dot het wel kunnen zijn?Koppeling wel opgeschuurd?
Dit is toch simpel te testen door de koppeling en de riem er gewoon af te halen en dan nog eens te starten en te luisteren.Als ik mijn goed luister kan het ook bij de koppeling vandaan komen.
Vind het best knap wat je allemaal hebt gedaan, echter is de koppeling het minst spannend. Ook is het allemaal niet voor niks geweest als ik het bovenstaande zo lees.Ik heb rustig 1 voor 1 dingen geprobeerd en uit elkaar gehaald en eventueel vervangen. Ik vind het leuk om te doen en het was lang geleden dat ik gesleuteld had an scooters en brommers. De vario heb ik vervangen incl rolletjes en koelvin. Ook de kickstart nagekeken. Dit was dus niet het probleem en ook de vario niet. De koppeling gecheckt van buitenaf omdat ik het niet aandurfde om hem uit elkaar te halen. Hier was niets aan te zien. De startkoppeling erafgehad incl naaldlager. De starttandwiel zat speling op. Ik dacht dit is het. Helaas. Niet dus. Weet je wat ik haal de cilinder en zuiger eraf. Nou de zuiger was aardig zwart en geroet. Krassen in de cilinder. Ik dacht. Hebben. Alles vervangen voor orgineel. Helaas weer niet. En zeker weten dat ik alles correct gemonteerd heb. Ook geen speling op krukas. Dot heb ik ook gecheckt. Deze week het vliegwiel losgehaald. Deze had dus de genoemde sporen aan de binnenkant. Oftewel wat krasjes rondom. De stator was vettig en vies. Alles schoongemaakt. Nieuwe stator erin. Vliegwiel erop en nog is het niet verholpen. Lang verhaal maar ja. Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken en hoop op wat tips waar ik nog naar kan kijken. Dus.. zodra ik de scooter start in stilstand dus stationair is dit geluid er. Een schrapend schurend geluid
Het kan ook een simpel foutje zijn misshien je riem datdat geluid maakt probeer eens te starten metje carter open en dan te horen of te kijken vanwaar het geluid komtHoi allemaal. Ik ben nieuw hier en heb een uitdaging. Hoop dat iemand mij kan heloen. Ik heb een 2ehands scooter keeway flash. Jeej. Chinees geval. Deze liep niet toen ik hem kreeg. Dot wist ik. Nu wel zover ben ik. Maar er zit een schurend geluid in. Zodra ik hem start al ik heb de vario vervanfen, startkoppeling vervangen. En de zuiger plus cilinder en cilinderkop. Wie heeft nig een idee?
zit je zuiger wel goed om.
Het geluid gaat met toerental meeIk had een bijna kaal blok. Alleen de ontstekingspulley zat er nog op.
En hij deed het nog.
Aan de kant van de ketting, dacht ik.
Een ouderwetse methode is om bij lopende motor de punt van een schroevendraaier op het blok te zetten. Dan met je oor vast aan het handvat luisteren.
Door de schroevendraaier te verplaatsen kun je bepalen waar het geluid vandaan komt.
Post automatically merged:
Hoor je het geluid continue of met het toerental mee?