race_typhoon
Well-Known Member
S(weetlake) B(udget) T(joening) of
S(ander) B(alk) T(joening)
Zoals alle projecten, begon het allemaal met een hele lange voorgeschiedenis.
Omdat die hele geschiedenis al in het volgende topic staat,
wil ik jullie dat graag besparen, en kan je dat makkelijk lezen
door op onderstaande LINK te drukken.
http://forum.scooterforum.net/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=21136
Deze is toendertijd aan een maat van Robbie verkocht, en de zip heeft ook op klaaswaal 2003 gestaan,
waarbij hij het presteerde 5 pk minder te scoren, dan waarmee ik hem had afgeleverd.
Omdat Pronk nog steeds een beetje bezig was met zijn Nrg, en ik nog wel eens kwam kijken, had ik toch weer een beetje zin om een brommertje te kopen.
Gelukkig had een oude schoolvriend van EGT nog een leuke naar lc omgebouwde Typhoon staan. Deze heb ik toen maar voor een "prikkie" overgekocht. Dit omdat die vriend er zo snel mogelijk vanaf moest.
De scooter zag er toen ongeveer zo uit:
de setup was toen als volgt:
Stnd carters
Polini Evo 70
Polini Evo 5 uitlaat
Polini Krukas
Malossi binnenrotor Incl EPROM
Stnd spruitstuk
Dell Ortho 21mm
Polini vario
Polini V-snaar
Olympia Poulie
Polini prim. vertanding
Polini Sec. Vertanding.
Ben toen maar eens een bezoekje gaan brengen aan Freddy Koopmans, en hebben het ros toen maar eens op de testbank gezet.
Uitkomst 19.84 Pk's
omgerekend: 15,5 (precies is het 15,87)
Eigenlijk was toen het plan, het ding voor de dubbele aankoopsprijs te verkopen. Maar dat ging helaas niet door.
Wat doen we in zo'n geval met een scooter? Precies
We maken er een project van. En ben dus begonnen:
- kappen spuiten (budget met spuitbussen gedaan)
- sfera zadel gefixt en erop gemikt
- de 10'inch velgen verruild voor 13'inch exemplaren
- opgehoogde achterveer
Ook heb ik motorisch enkele veranderingen doorgevoerd, namelijk:
- Cilinder getuned
- Keihin 28mm D-slide gemonteerd.
- Twin-air filter.
Halverwege de ombouw staat de scooter er ongeveer zo bij:
ook zijn er nog zat andere plannen, die ik door gebrek aan "doekoes" niet doorgevoerd heb. Wat dus nog op de planning staat:
- Proffesioneel laten spuiten
- Overrange set
- Delta kluts + wing bell
- Carters tunen
- Dpr-pijpje..
- zelf een monoseat maken
Al met al, nog heel wat werk te verrichten.....dus ben nog wel minstens 2 jaar bezig
S(ander) B(alk) T(joening)
Zoals alle projecten, begon het allemaal met een hele lange voorgeschiedenis.
Omdat die hele geschiedenis al in het volgende topic staat,
wil ik jullie dat graag besparen, en kan je dat makkelijk lezen
door op onderstaande LINK te drukken.
http://forum.scooterforum.net/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=21136
Deze is toendertijd aan een maat van Robbie verkocht, en de zip heeft ook op klaaswaal 2003 gestaan,
waarbij hij het presteerde 5 pk minder te scoren, dan waarmee ik hem had afgeleverd.
Omdat Pronk nog steeds een beetje bezig was met zijn Nrg, en ik nog wel eens kwam kijken, had ik toch weer een beetje zin om een brommertje te kopen.
Gelukkig had een oude schoolvriend van EGT nog een leuke naar lc omgebouwde Typhoon staan. Deze heb ik toen maar voor een "prikkie" overgekocht. Dit omdat die vriend er zo snel mogelijk vanaf moest.
De scooter zag er toen ongeveer zo uit:
de setup was toen als volgt:
Stnd carters
Polini Evo 70
Polini Evo 5 uitlaat
Polini Krukas
Malossi binnenrotor Incl EPROM
Stnd spruitstuk
Dell Ortho 21mm
Polini vario
Polini V-snaar
Olympia Poulie
Polini prim. vertanding
Polini Sec. Vertanding.
Ben toen maar eens een bezoekje gaan brengen aan Freddy Koopmans, en hebben het ros toen maar eens op de testbank gezet.
Uitkomst 19.84 Pk's
omgerekend: 15,5 (precies is het 15,87)
Eigenlijk was toen het plan, het ding voor de dubbele aankoopsprijs te verkopen. Maar dat ging helaas niet door.
Wat doen we in zo'n geval met een scooter? Precies
We maken er een project van. En ben dus begonnen:
- kappen spuiten (budget met spuitbussen gedaan)
- sfera zadel gefixt en erop gemikt
- de 10'inch velgen verruild voor 13'inch exemplaren
- opgehoogde achterveer
Ook heb ik motorisch enkele veranderingen doorgevoerd, namelijk:
- Cilinder getuned
- Keihin 28mm D-slide gemonteerd.
- Twin-air filter.
Halverwege de ombouw staat de scooter er ongeveer zo bij:
ook zijn er nog zat andere plannen, die ik door gebrek aan "doekoes" niet doorgevoerd heb. Wat dus nog op de planning staat:
- Proffesioneel laten spuiten
- Overrange set
- Delta kluts + wing bell
- Carters tunen
- Dpr-pijpje..
- zelf een monoseat maken
Al met al, nog heel wat werk te verrichten.....dus ben nog wel minstens 2 jaar bezig