SBO Sprints - Algemeen vragen topic deel 2

Status
Not open for further replies.
hoe kan je dit dan oplossen?
Ik bedoel, ik kies uit veiligheids overweging juist GEEN monoarm en wil dit oplossen, hoe dan? :?
dat is jou keus en niet die van mij.
ik hoef dan dus ook niet met een oplossing te komen.
in de scooter special mag het wel iig.
 
dat is jou keus en niet die van mij.
ik hoef dan dus ook niet met een oplossing te komen.
in de scooter special mag het wel iig.

Zou je me dan in de scooterspecial willen zetten Kenny?
Het kan namelijk niet anders opgelost worden :'(
( #24 Michael Broeders (Mizzle) van Scooter 70 naar Scooter special)
 
dit zal er in het nieuwe reglement komen te staan.

1.8 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet
aanzienlijk verandert ten opzichte van het originele gehomologeerde model.
1.9 Wijzigingen aan het subframe zijn toegestaan mits het motorblok de originele gehomologeerde positie behoudt.

mijn reactie op wat aanzienlijk is:

http://forum.scooterforum.net/forum/showpost.php?p=2125068&postcount=1705


als je dit nu leest tot welke conclusie kom je dan?
 
Hoe moet ik dit zien in het regelement:

13.6 Tijdens de finale gaat de winnende deelnemer van de desbetreffende run door naar de volgende ronde. In geval van de1/1 finale zal de winnaar aangewezen worden als dagoverwinnaar in zijn klasse.

Vorig jaar was dat als er 8 over waren de 4 snelste tijden door gingen.
Zoals ik kan lezen is dit niet de finale als er 2 over zijn. Is dit dan veranderd voor volgend jaar. Aangezien dit niet blauw is. (of ik lees het verkeerd)
 
dit zal er in het nieuwe reglement komen te staan.

1.8 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet
aanzienlijk verandert ten opzichte van het originele gehomologeerde model.
1.9 Wijzigingen aan het subframe zijn toegestaan mits het motorblok de originele gehomologeerde positie behoudt.

mijn reactie op wat aanzienlijk is:

http://forum.scooterforum.net/forum/showpost.php?p=2125068&postcount=1705


als je dit nu leest tot welke conclusie kom je dan?


Ik begrijp het wel, maar je snapt ook wel dat een mono-arm neit prettig rijd, dus ik ben genoodzaakt om dan maar Special Scoot te gaan rijden..

Wil je me wijzigen, kenny? :*
 
er zal steeds meer gecontoleerd gaan worden in de toekomst.
mijn voornemen is om elke wedstrijd minimaal 3 rijders + machine te laten nakeuren.
dan kan het dus gebeuren dat je de kop eraf moet halen idd.

Dus je wil zeggen Kenny, dat ze de hele boring van je cilinder op gaan meten?
 
dit zal er in het nieuwe reglement komen te staan.

1.8 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet
aanzienlijk verandert ten opzichte van het originele gehomologeerde model.
1.9 Wijzigingen aan het subframe zijn toegestaan mits het motorblok de originele gehomologeerde positie behoudt.

dit wil dus ook zeggen dat een subframe verplicht is. als je vanaf je frame naar je blok een nieuwe vaste verbinding hebt gemaakt, ook al is je wielbasis het zelfde geblezen. Dan val je niet in de std klasse.

vergeet dat dus niet. kom niet volgend jaar bij de keuring zonder subframe want dan heb je voor de std klasse een probleem.

ik wil dit dus even duidelijk maken niet dat we straks er geen discussies over krijgen.
 
Dus je wil zeggen Kenny, dat ze de hele boring van je cilinder op gaan meten?
. De cilinderinhoud wordt berekend met de formule: cilinderinhoud = π x straal² x hoogte

is in 2 minuten gebeurd als de kop eraf is.
er zijn zelfs handmade meet instrumenten die door het bougie gat de cilinderinhoud kunnen meten.
 
Last edited:
Ik begrijp het wel, maar je snapt ook wel dat een mono-arm neit prettig rijd, dus ik ben genoodzaakt om dan maar Special Scoot te gaan rijden..

Wil je me wijzigen, kenny? :*
er staat toch ook dat je wielbasis niet aanzienlijk veranderd mag worden toch?
als dat dan 2 of 3 cm is blijf je toch in de scooter 70 cc.
 
Hoe moet ik dit zien in het regelement:

13.6 Tijdens de finale gaat de winnende deelnemer van de desbetreffende run door naar de volgende ronde. In geval van de1/1 finale zal de winnaar aangewezen worden als dagoverwinnaar in zijn klasse.

Vorig jaar was dat als er 8 over waren de 4 snelste tijden door gingen.
Zoals ik kan lezen is dit niet de finale als er 2 over zijn. Is dit dan veranderd voor volgend jaar. Aangezien dit niet blauw is. (of ik lees het verkeerd)
zoals jij het leest wordt het niet bedoeld in ieders geval.
anders zou er ook niet gesproken worden met" In geval van de1/1 finale " als het over de "finale" gaat zoals jij het ziet.
hier wordt met finale bedoeld de ritten die gereden moeten worden om de uiteindelijke dagoverwinnaar te bepalen, zoals ook vermeld op het dagprogramma als zijnde finale.
het blijft dus zo staan in het reglement.
 
er staat toch ook dat je wielbasis niet aanzienlijk veranderd mag worden toch?
als dat dan 2 of 3 cm is blijf je toch in de scooter 70 cc.

Dus ik mag blijve? :)
Ik ga het zaterdag precies opmeten (me collega heeft een standaard speedy)
 
Is toch zo gedaan de boring meten:p

Je kan tegen woordig ook veel met krukas slag he :p
Maar zoals al eerder in het topic is gezegt als je dan toch van 3 deelnemers gaat controleren doe dat dan gewoon bij de 3 winnaars op een sbo sprint ik denk dat ze dan nog wel heel raar op gaan kijken ik denk zelf dat er toch mensen tussen zitten die sjoemelen maar jah dat is mijn pakkie aan niet

:p
 
als je elke sprint de winnaars moet controleren heb je van de 9 sprints 5 keer de zelfde scooter daarom zou ik zeggen doe het steekproefsgewijs
 
owkee dan weet ik dus dat ik altijd ff nieuwe pakkingset bij moet hebben, zou ik tog wel denk ik maar tog nu neem ik er zeker een mee

verder kreeg ik eerst een link waar filmpjes op stonden van sbo sprint filmpjes, alleen kan hem niet meer vinden, zou iemand hem kunnen posten?
 
Ik begrijp het wel, maar je snapt ook wel dat een mono-arm neit prettig rijd, dus ik ben genoodzaakt om dan maar Special Scoot te gaan rijden..

Wil je me wijzigen, kenny? :*

mono arm niet prettig @ sprints :?
Ik had anders nergens last van.
Heb je het al eens geprobeerd? Lijkt me dat er dan gewoon iets niet goed is met je vorkje. :)
 
net als die dragstar dingen..... ,aar is er geen mogelijkheid om deze steviger te maken ? misschien door enkel de veer te vervangen door een bus ?

is jammer als je namelijk in een andere klasse moet rijden door dit soort gebreken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top