SBO Sprints - Algemeen vragen topic deel 2

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ik zit met het volgende probleem,
ik ben nu ingeschreven voor de sbo schakel klasse,ik ga mee doen met een gpr en ik heb er nu een aprilia af1 achterbrug ingezet+velgen. Maar daar door wordt mijn wielbasis 2 cm KORTER en in het regelement staat dat ik de wielbasis niet mag aanpassen. Maar dat is toch alleen in het mom van verlengen?

wat moet ik nu doen?

Mvg Patrick
 
aanpassen is aanpassen of dat het nu korter of langer is.

ik kom hier nog op terug, want 2 cm is wel aanzienlijk net zoals bij de scooters.
 
ik zal vanmiddag nog eens kijken want ik kan misschien door het kettingstel mechanisme toch aan de orginele wielbasis komen.

edit ik ben tot een oplossing gekomen er is niks aan de hand:+
 
Last edited:
mag je in de 80cc schakelbrommer klasse je slag veranderen ?
of mag dit alleen in de superspecial klasse ?
 
je mag de slag veranderen zolang je maar niet over de 80 cc cilinderinhoud gaat.

Stel dat je wel over de 80cc komt dan komen jullie daar toch nooit achter
Ik neem aan de ze bij de keuring niet alles open gaan schroeven dan kan je van te voren wel een keurings dag beginnen :p
 
Stel dat je wel over de 80cc komt dan komen jullie daar toch nooit achter
Ik neem aan de ze bij de keuring niet alles open gaan schroeven dan kan je van te voren wel een keurings dag beginnen :p

als iemand het niet vertrouwt word het zooitje gewoon open geschroeft.
Denk niet dat de gevolgen prettig zijn als je meer dan 80cc hebt en je hebt gezegt dat je niet meer dan 80cc zou hebben.

Persoonlijk zou ik de gok niet nemen.
 
Stel dat je wel over de 80cc komt dan komen jullie daar toch nooit achter
Ik neem aan de ze bij de keuring niet alles open gaan schroeven dan kan je van te voren wel een keurings dag beginnen :p
er zal steeds meer gecontoleerd gaan worden in de toekomst.
mijn voornemen is om elke wedstrijd minimaal 3 rijders + machine te laten nakeuren.
dan kan het dus gebeuren dat je de kop eraf moet halen idd.
 
mijn ervaring leert dat er meer geklooit wordt buiten de top 3 dan erbinnen.
en waarom bij epc en xsh en niet bij HD? iets te verbergen?
 
ik snap heel goed wat je bedoeld, want ik heb dit verhaal al 6 jaar moeten meemaken in de scooterrace.
daar liep ook altijd iedereen te emmeren dat de grote namen gecontroleerd moesten worden.
wat blijkt na al die jaren, heb 2 x iemand binnen de top 5 gehad die niet eerlijk waren en de rest viel allemaal buiten de top 5.
mijn ervaring leert dus ook dat er meer gerommeld wordt buiten de top 5.
ik ga me dus niet compleet fixeren op de top 3 of 5 want dat heeft totaal geen nut.
verder ga ik hier niet over in discussie want dan is het spelletje al bekend.
 
Last edited:
aanpassen is aanpassen of dat het nu korter of langer is.

ik kom hier nog op terug, want 2 cm is wel aanzienlijk net zoals bij de scooters.

Ik heb hetzelfde probleem
Ik gebruik nu een voorvork van een Aerox op me (normaal Mono-verende) Speedfight.
Daardoor word de wielbasis 2-3 cm korter.
MAG je dan wel je subframe verlengen, deze 2-3cm?
 
hoe kan je dit dan oplossen?
Ik bedoel, ik kies uit veiligheids overweging juist GEEN monoarm en wil dit oplossen, hoe dan? :?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top