SBO Sprint #4 - Kloosterzande 4 juli

Bij de 70a en b was alles uitgereden en ik was eerste in de 70b. Maar omdat de andere klassen die eigenlijk niks met ons te maken hebben niet alles uitgereden omdat het systeem het weer is niet deed telde opeens alle halve finale tijden. Waardoor ik dus 2de werd en diederik die in de 70a eerste was opeens 4de.
 
Hoii,,
Vandaag toch maar weer eens wezen kijken met pijn in me hart dat me scootertje weg is :(

Paar Jaar geleden me best gedaan om de sprint in mijn dorpje te krijgen 1 jaar mee gereden en toen alles verkocht,, dan sta je daar aan de kant. Shit dan begint het weer te kriebelen!
Ik was eigenlijk nooit meer weze kijken nadat ik hem verkocht had om zulke dingen dus te voorkomen.... Nou nu gaat het weer kriebelen XD Ik hoor de wel van Johnny dat er een nieuwe regel was voor de standaard klasse? met een minium gewicht van 140 KG?
 
Bij de 70a en b was alles uitgereden en ik was eerste in de 70b. Maar omdat de andere klassen die eigenlijk niks met ons te maken hebben niet alles uitgereden omdat het systeem het weer is niet deed telde opeens alle halve finale tijden. Waardoor ik dus 2de werd en diederik die in de 70a eerste was opeens 4de.

Even kleine correctie, Diederik is ook 2e geworden. Had gewoon de 1e plek moeten zijn maargoed de regels werden veranderd.

In ieder geval Jorn/Steef gefeliciteerd met jullie 1e plek en Kevin/Kroesjes met de 3e plek!
 
Iemand nog die Held op de foto gezet die zonder helm met een chick achterop reed op een scooter?:p beetje mans langs de baan boeken met 60km/h incl. gruwelijke mat in zn nek :D
 
Echt, wat een dagje alweer :p

Eerste run meteen 7.17, tweede run ook 7.17 :p Daarna nog wat wheelys etc gehad. Toen een tijd neer gezet van 7.13 !

Ik had de snelste dagtijd van de 70b maar in de kwart finales moest ik het natuurlijk zoals altijd weer verneuken :( Wheelspin wat resulteerde in een 7.8 :+

Maar goed :p

Voor de rest super sprint! Alleen jammer dat er geen water was aangesloten op de toiletten op de camping --> gevolg --> tot het randje vol gescheten potten :+
 
echte karsemeijer overwinning denk ik zo:

superspec:

1-mart ,2- redmerr

scooter spec

1-mike,2 jerry

scooter 70 a

3-ik(kevin)

scooter 70B

3- arthur

allemaal karsemeijers eh:D
 
hehe was eeb geslaagde dag:D

weekend heb ik het niet over,, aangezien die klapper van gisteravond met mn auto, die geen gat van 20/30cm kan hebben :p

Mosaab gefeliciteerd met de axis, ding liep goed! en jammer dat damien zoveel ongeluk had in de finale's dat wens je niemand toe! hoop dat hij er wel weer op stapt!

verder Redmer en Mike gefeliciteerd met de superstunt dit weekend:D wie had het ooit gedacht! vind het echt vet!

tot de volgende keer in Hengelo, hopelijk dan wel eens met een bak vermogen..

xx

edit: vanwege de ranzige verhalen over de toiletten 7 uur lang mn schijt opgehouden, jezus wat loopt dat beroerd,, en ja, dan kom je bij de grens(hazeldong)MC hoef je nietmeer!! gv"d:p zometeen hier het glazuur maar laten opkrullen:D
 
Gvd wat een dag he!

Eerste run wou m'n zip niet starten. Vervolgens ding aan de praat gekregen, licht gaat op groen, stottert ie als een gek weg:?

Vervolgens naar onze plek gelopen, gaf een slinger aan het wiel... Subframe gebroken8P
Hoeveel ongeluk kan je hebben:+ Overal gevraagd of iemand een extra bij zich had, nee dus:+

Vervolgens maar een boer uit de buurt op laten bellen en die is met z'n las aparaat naar de sprint gekomen en heeft het daar ter plekke gelast:D:W!

toen om 3 uur in de rij gaan staan, tijdsysteem kapot:(
Uiteindelijk om kwart voor 4 ofzo een run kunnen doen, dikke wheelspin en een tijd van 7,63..
Daarna 1x rood en toen nog met geluk in de rij aankunnen sluiten vanwege een ongelijk aantal rijders in de rijd(rij was al gesloten) 7,8, band bleek lek te zijn:+

En ook mijn teller ging na de 2e run al kapot;(

Hoeveel ongeluk kan je hebben op een dag? Volgende keer beter :)
 
SBO en vooral dus één persoon

Beste Mensen, wat er gsiteren is gebeurt heeft mijn animo voor het sprinten veruit de grond in gezakt.

Reglement:
Er worden briefingen gehouden, 2 stuks.
Iedereen wil dit niet expres missen. Ik heb geen haat of nijd jegens de organistaie, maar als men met een Intertoys megafoon vooraan verteld, dat er een briefing is. En mensen zoals ik bijna elke dag met deze hobby bezig zijn, dit niet horen, omdat het veld zo groot is.
Kan je als organistaie het niet maken om mensen meteen te diskwalificeren.

Waarom worden er überhaupt briefingen gehouden? Men kan toch een e-mail aan alle leden sturen, waarin staat vermeld hoe een sprint/racedag eraan toe gaat.
Ik ben als dom betiteld, en de enige die het niet had gehoord. Achteraf bleken ALLE, maar dan ook ALLE mesnen die achterin stonden de megafoon niet te hebben gehoord.

We zijn nu bezig om de SBO een soort hierarchische, nazistische organisatie te maken, waarin mensen die eigenlijk geen onwil tonen meteen tegen de muur worden gezet. Dit leid bij vele mensen tot onvrede.

Met de nieuwe organisatior valt simpelweg niet te praten. Kan niet tegen kritiek. Hij heeft zijn eigen strafkamp niet op orde en wij worden er de dupe van.
Ik denk dat alle mensen, dus een stuk of 200 de sbo leuk willen houden en ook streven naar verbetering. Is het dan teveel gevraagd om voortaan duidelijk te informeren, mocht er een briefing zijn. Ne zegt meneer Marlboromaster (die hier op het forum ook als een klein kind reageert en replyd (gebruik even de search-functie) Dan moet je maar op tijd zijn. Dus je gaat als er een uitloop van 45 minuten plaatsvind daar staan te wachten. Het is een kleien moeite om NET ALS HEERENVEEN even langs de mensen te lopen
en te zorgen dat ze dit horen.
Het is een nieuwe regel van de SBO, wat dus ook nergens staat vastgelegd.
Prima, maar maak het dan niet de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby/sport dit tot hun probleem. Zorg dat er duidelijk wordt omgeroepen. We zijn volop aan het sleutleen horen ineens scooters starten en gaan meteen naar voren. Tja briefing gemist. expres???? nee, per ongeluk, zoals de andere zovelen.

CITAAT REGLEMENT
18: GEDRAG
18.1 Het is de deelnemers verboden oneerlijke, ongeoorloofde of gevaarlijke
manoeuvres uit te voeren of dusdanig rijgedrag te vertonen dat andere deelnemers, officials, publiek of andere personen in gevaar worden gebracht of kunnen
worden gebracht.
18.2 Deelnemers mogen elkaar niet hinderen.
18.3 Deelnemers dienen in hun eigen baan te blijven.
18.4 Het op de baan stilstaan of tegen de rijrichting inrijden is STRENG VERBODEN.

GESPREK LEIDING EN IK:

Meneer:Waarom rijd je dan niet terug???
Ik: omdat ik mn blokje niet vertrouwde.
Meneer: Dan moet je maar goede spullen kopen. Dit zeg je toch niet als organisator of als normaal persoon. Net ofdat ik met een eurokit cilinder rijd met een verotte zuiger.
Vervolgens:
Meneer:stond er dan geen vrouw achter bij de baan.
Ik zeg: he??
Meneer: ow die dat je nog geen eens gezien.
IK: tuurlijk wel
Meneer: en??? zei ze niks?
IK: nee, hoezo??
Oftewel de vrouw achterin die hier ook op moest toezien, wist dit nog geen eens. Dus wederom eigen organsiatie, die het ook niet wist. Zorg dat je eigen collega's in ieder geval weten wat er moet gedaan worden.
Er had ook eventjes achteraf kunnen worden gezegd, mensen jullie moeten over de baan. Hadden we dit uiteraard gedaan en was er geen probleem, althans één probleem minder.
Nu blijkt het ook nog eens, dat ik zelf in de kwartfinales de snelste tijd reed, en dat er waarschijnlijk wegens de diskwalifactie erna, ik dan niet bij de snelste 4 hoort, maar net als 'Bas' en 'Daemian' 8ste zijn. Dit kan toch niet je diskwalificeert mensen omdat er iets gebeurt en dan pak je de tijden van DAARVOOR ook nog af!!!
Waar staat dit dan in het reglement??? Graag opheldering!

Meneer scheld mensen uit, betiteld ze als dom, stookt mensen tegen elkaar op en vervolgens gaat meneer zich beroepen op het reglement, waar niets in staat.
Waar in het regelement staat dat er terug MOET gereden worden. Sterker nog hij verzint regels en diskwalificeerd mensen daar dan op.

Ik heb ook tegen hem gezegd, of het dan niet verstandig is om voortaan wat beter om te roepen en dat er geen onwil is om niet naar een briefing te komen. Nee, hier regaeert hij gewoon niet leuk op. Dan zorg je maar dat je daar staat te wachten. We zijn toch geen strafkamp. Hij staat niet open voor verbetreing en enkel voor zn eigen grapjes en opmerkingen.

Mensen staan tegen Fouad zn sprinter keihard aan te burnen, gaat hij lachen en maakt een gebaar van ach maakt niet uit. Leuk hoor, je zou je scooter maar neer hebben gezet, en dan met parelmoer lak. Lekkere wedstrijdleiding.

Ook vertelt meneer, dat er in het reglement staat, dat je tijdens de finales terug moet lopen/rijden over de baan. Vorige 3 sprints werd dit niet gedaan, maar er is niemand gediskwalificeerd???? GRAPJE!

Daarnaast liep ik even naar Inne, en werd ik aan mijn arm getrokken.
Meneer: wat ga je doen??
Ik: vragen of hoe het nu precies zit, omdat ik er geen snars van snapte.
Meneer: Ik ben hier de baas
IK: dat wist ik niet, maar ik mag toch wat vragen
Meneer: ho ho, ik ben met jou in gesprek. Wat is dit voor onzin. heeft nu Inne, of de overige crewleden niks mee te zeggen? Ik geef in ieder geval één tip, de volgende keer wordt ik niet meer aangeraakt, want daar ben ik niet van gedient. En dien ik bij de MON een aanklacht in. En als er geen goede oplossing komt, dan houdt ik een poll en kotm er sowieso een klacht jegens deze man bij de MON. Zo ga je niet met mensen om. we zijn geen kleuters, die je aan hun armpje trekt!


Willen we een leuke sbo, of willen we een door een dicatator gestuurde (tegen je zin in) sprintdag.

Als laatste wil ik dus wel zeggen, dat het mij en vele anderen om één persoon gaat. Niet de 'oude crew'.
Ik hoop dat de overige mensen hier wel proberen lering uit te trekken.
En zorgen voor een leuke sprintdag.
 
Last edited:
Zat je niet echt mee he :p Edit: @ Oscar dus:+

Ook maar verslag van mijn kant.

Zaterdagavond richting Kloosterzande vertrokken. Even geBBQd in het rennerskwartier en toen het dorp in gegaan met kamp limburg, EPC crew en nog wel wat lui:D Was echt top avond:W

Volgende dag met frisse moet aan de dag begonnen met de hoop een lage 7,3 of zelfs 7,2 te rijden. Maar dat mocht niet zo zijn.. Eerste run halverwege de baan 2 wheely's en wat gezwabber. 2de run wat rustiger achterop gaan zitten en dat wou al beter lukken. Enkel draaide die 15k wat zo'n 14,7 moest zijn. Zwaarder in rollen paar runs gemaakt. Nog steeds 15k. Nog wat zwaarder. Toen een laatste run gemaakt. Voelde al feller aan en liep naar mijn idee al wat harder door, maar had vals dus niet geregistreerd:+

Toen bleek ik toch nog als 8ste gekwalificeerd te zijn voor de omloop met een tijd van 7,42.. Niet echt vooruitgang dus. Maar het voelde sneller aan dus toch nog met enige frisse moet de omloop in. Moest tegen Guido. Hij had vals en ik had flinke wheelspin. Bij nader in zien beter kunnen stoppen, maar was denk ik iets te fanatiek:+ Was dus niet door naar de halve finale. Hoeveelste ik ben geworden, geen flauw idee:p

Al met al toch een geslaagd weekend! Volgende keer beter..
 
Back
Top