SBO Races - Slapgeouwehoertopic #8

Status
Not open for further replies.
okej,, kom ik mis nog wel op terug,, wil komend jaar wel weer af en toe rijden..

alleen door sprinten niet het budget om ook te gaan race

alles wat 3 cijfers bevat is veeeel te veel geld voor hugo..

Kheb nou voor minder dan 50,- een setje sp 2000 velgen geregeld met nieuwe achterband en zgan voorband. velgen zijn nog geen 3000km oud, en helemaal recht.. Dus goed zoeken gewoon;)

Kheb nou voor minder dan 50,- een setje sp 2000 velgen geregeld met nieuwe achterband en zgan voorband. velgen zijn nog geen 3000km oud, en helemaal recht.. Dus goed zoeken gewoon;)

Opzich niet duur maar...sp2000 velgen zijn er in overvloed omdat niemand ze gebruikt voor de race. Ze zijn zwaarder en breder waardoor de bolling van de band minder goed is dan bij een 98 velg.

Goedkoop = duurkoop ;)

Opzich niet duur maar...sp2000 velgen zijn er in overvloed omdat niemand ze gebruikt voor de race. Ze zijn zwaarder en breder waardoor de bolling van de band minder goed is dan bij een 98 velg.

Goedkoop = duurkoop ;)

En toch meen ik me te kunnen herinneren dat Rik van Rijssen op zijn sp 2000 ook met sp 2000 velgen reed. Ik heb zelf voor mijn regenbanden sp 2000 voorvelgje, ziet er wel grappig uit :)

Even foto erbij

productthumb.php

Last edited:
Dat type sp2000 velg is idd wel goed omdat deze smal is. Maar ik heb het over het model met demonteerbaar hart, die zijn wat minder...

De voorvelgen zijn geloof ik altijd goed. Alle pia voorvelgen van een zip zijn even breed bij de monoarmen.

De voorvelgen zijn geloof ik altijd goed. Alle pia voorvelgen van een zip zijn even breed bij de monoarmen.

Goed punt idd...voorvelg maakt qua breedte en dus bolling niet zoveel uit alleen is die van een sp2000 zwaarder. Achtervelg van sp2000 is daarentegen wel een stuk breder wat dus een vlakkere band als resultaat geeft.

Dus als ik het goedheb, maakt de voorvelg niet zo gek veel uit, is misschien iets zwaarder. Maar het verschil zit dus vooral in de achtervelg? Deze is gewoon breder en zwaarder. Dat die breder is merk ik wel, kan mijn standaard spatbord niet meer monteren (zonder aan te passen dan..). (heb dus 2000 velgen op mijn sp98 )

Status
Not open for further replies.
Back