This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Races - Slapgeouwehoertopic #8

Status
Not open for further replies.
Wel even 1 ding Patco. Iedereen kan ten alle tijden gedq'd worden als de TC de scooter niet reglementair vindt. Staat duidelijk in het reglement dat de TC altijd het laatste woord heeft.
Maar uiteraard kan dit niet zomaar ongegrond gedaan worden

I know
 
oowja en een black edition is zowieso geen bewerkte 'normale' want het is een totaal andere gietmal!!

Volgens mij kun je beter gewoon 1 carburateur verplichten, dan snapt iedereen het (ook diegene die het niet willen snappen).
 
oowja en een black edition is zowieso geen bewerkte 'normale' want het is een totaal andere gietmal!!

Volgens mij kun je beter gewoon 1 carburateur verplichten, dan snapt iedereen het (ook diegene die het niet willen snappen).

Precies, wat ik al zei, gewoon een typenummer en erbij zetten dat de body niet nabewerkt mag worden.
 
Hoe ziet zo een verbuste 24mm er eigenijk uit.
Ik kan me wel voorstellen dat het fijnregelen van de carbu uit Arnoud zijn post
moeilijkheden geeft op verschillende gasschuifstanden.

voor het eerste stukje gas todat de "hoofd" doorlaat open gaat,
en het laatste stukje nadat de "hoofd" doorlaat gans open is.

Maar dit is eigenlijk duidelijk aan carbu die tussen de regels valt.

Maar hoe zit het dan met een carbu met ovale doorlaat?
Hoe word die gemeten?
 
Het caliber van 19.1mm mag er gewoon niet doorheen passen. Dus als de venturi 19 * 21.5mm past hij er verticaal doorheen en wordt de carb afgekeurd.
 

Dat carbje wat Arnoud laat zien was destijds bij de SOBW de reden dat overnachts de reglementen veranderd zijn.

Er stond toen een carb moet 1 doorlaat hebben van max. 19mm. Maar Arnoud had er dus meerdere. De brommer van Arnoud liep toen ook onmetelijk veel harder tegenover de andere
 

Dat moet je ook maar voor hebben.
De dag VOOR een wedstrijd even het reglement nog aanpassen...
 
Volgens mij kun je beter gewoon 1 carburateur verplichten, dan snapt iedereen het (ook diegene die het niet willen snappen).

Dat zou vervelend zijn voor de mensen die nu een doodnormale Dell'orto BS 19mm o.i.d. hebben (zoals ik) en dat er dan dalijk b.v. een black edition verplicht word. Kan het halve veld een nieuwe carb gaan kopen.
 

Vergeet dat van die stage 6 carb. nou eens. Die is niet bewerkt/verandert, dat is gewoon een andere carb. (en van dellorto zelf)

ik neem aan dat je dat zelf ook wel snapt... Vind de discussie een beetje raar want het is best duidelijk allemaal.
 
Last edited:
Wat een geouwehoer weer.

1 carb in het reglement vermelden en klaar.
En ja dan zal het halve veld wel weer een carb moeten kopen maar dat hou je toch bij reglements wijzigingen.

Er zullen vast nog wel meer mazen in de regels zitten. het is maar net hoe je het leest.

En hoeveel scooters zijn er dit jaar na de race gecontroleerd of carb doorlaat , type zuiger ect?
 
Ff tellen gemiddeld 1 á 2 klasses per wedstrijd. 3-5 scooters per zo'n klasse gemiddeld.

9 wedstrijden waarvan er 2 geen controle is gedaan. Dus minimaal 1.5x4x7 = 42 scooters.

Of probeer je nu te insinueren dat mijn TC geen fluit gedaan heeft Erik?

Dit begint weer op zo'n discussie te lijken die er 2 jaar geleden ook was op het forum, waarin alles kut is en niets klopt en zus en zo. Ik kan als stichting uiteraard erg goed tegen opbouwende kritiek, maar dit begint meer op moddergegooi te lijken dan een discussie.

Voorstellen op reglement kunnen altijd via de mail en voor discussies is het forum uiteraard een geschikt middel, maar ga niet links en rechts onnodig domme argumenten bij een discussie die 0,niks met een TC of controle te maken heeft betrekken.
 
maar 18*21.5mm als voorbeeld niet. Wat meer oppervlakte kan leveren.

Je begrijpt mij verkeerd, het kaliber is gewoon plat met een breedte diameter van 19.1mm....hij is niet 19.1mm rond. Dus als er een 'zijde' groter is dan 19.1 mm (Wat bij 18,5 * 21 dus het geval is) dan past hij er hoe dan ook doorheen. Snappie?
 

+ 1

Ik snap ook niet waar dit ineens vandaan komt, is afgelopen jaren toch gewoon goed gegaan?

Ben het er mee eens dat het reglement beter omschreven kan worden, maar volgens mij weten alle rijders wat wel- en niet mag dus dan is het toch goed?
 
@Pronk klopt.

Ik vind de discussie over het reglement ook niet erg. En imo als er discussie kan zijn moet het duidelijker. Dus daar ga ik ook wat aan doen .

Maar kom niet met zaken als er word toch niet gecontroleerd. Dat vind ik me een partij matig.
 
Status
Not open for further replies.