Wel even 1 ding Patco. Iedereen kan ten alle tijden gedq'd worden als de TC de scooter niet reglementair vindt. Staat duidelijk in het reglement dat de TC altijd het laatste woord heeft.
Maar uiteraard kan dit niet zomaar ongegrond gedaan worden
oowja en een black edition is zowieso geen bewerkte 'normale' want het is een totaal andere gietmal!!
Volgens mij kun je beter gewoon 1 carburateur verplichten, dan snapt iedereen het (ook diegene die het niet willen snappen).
Hoe ziet zo een verbuste 24mm er eigenijk uit.
Ik kan me wel voorstellen dat het fijnregelen van de carbu uit Arnoud zijn post
moeilijkheden geeft op verschillende gasschuifstanden.
voor het eerste stukje gas todat de "hoofd" doorlaat open gaat,
en het laatste stukje nadat de "hoofd" doorlaat gans open is.
Maar dit is eigenlijk duidelijk aan carbu die tussen de regels valt.
Maar hoe zit het dan met een carbu met ovale doorlaat?
Hoe word die gemeten?
Het caliber van 19.1mm mag er gewoon niet doorheen passen. Dus als de venturi 19 * 21.5mm past hij er verticaal doorheen en wordt de carb afgekeurd.
Dat carbje wat Arnoud laat zien was destijds bij de SOBW de reden dat overnachts de reglementen veranderd zijn.
Er stond toen een carb moet 1 doorlaat hebben van max. 19mm. Maar Arnoud had er dus meerdere. De brommer van Arnoud liep toen ook onmetelijk veel harder tegenover de andere
Dat moet je ook maar voor hebben.
De dag VOOR een wedstrijd even het reglement nog aanpassen...
Volgens mij kun je beter gewoon 1 carburateur verplichten, dan snapt iedereen het (ook diegene die het niet willen snappen).
Feit is dat iedere carb met een machine wordt aangeraakt. Een Trofeo of een Stage 6 carb. Of dit nou voordeel / nadeel heeft maakt imo niet uit. Ze worden beide machinaal veranderd waardoor dus beide, wel op een andere manier, maar zeker worden aangepast tov het originele model. Het is maar net hoe je bewerken interpreteert.
maar 18*21.5mm als voorbeeld niet. Wat meer oppervlakte kan leveren.
Dit begint weer op zo'n discussie te lijken die er 2 jaar geleden ook was op het forum, waarin alles kut is en niets klopt en zus en zo. Ik kan als stichting uiteraard erg goed tegen opbouwende kritiek, maar dit begint meer op moddergegooi te lijken dan een discussie.