SBO Races - Slapgeouwehoertopic #8

Status
Not open for further replies.
Heeft er iemand nog een reserve racer of een rijwielgedeelte staan die hij verkoopt?
Liefst zip sp of zip sp 98. Want wil een racer gaan maken om sobw of cup te gaan rijden.
gr
 
Owkee als je geen verschil merkt tussen een Waals ziekenhuis (waar ze Frans praten) of een Vlaams ziekenhuis (waar ze Nl. praten)
Ook hebben we een Waalse en een Vlaamse regering. In Vlaanderen gaat er veel geld naar ziekenzorg en in Wallonië naar uitkeringen.....
Ff snelcursus Belgische politiek!! haha :D
 
Croix 15-10-11

Croix 15 oktober 2011.

Het was ergens in het voorjaar op het circuit van Juvaincourt, dat de eerste plannen voor een deelname aan de 4 uren van Croix begonnen. De Teams werden samengesteld, het resultaat.

Jos Koelwijn/Jan Huisman #25
Mitchell Wintersberger/Gé Ligtermoed #21
Sarik Roufs/Caine Kentrop #35
De ambities waren hoog, dat wil zeggen bij mij althans.

Doel meer scooters in de overall top 5 als “gewone” brommers. En vanzelfsprekend de Top 3 treden in het scooter klassement.
Het recept hiervoor lijkt simpel.
-geen pech.
-blijven zitten.
-goede strategie.
-hard en constant rijden.

Aangezien de scooters vanaf afgelopen dinsdag weer in het land waren (Adria-Pomposa), was de voorbereiding nihil.
Vrijdagavond vertrokken Mitchell & Jos samen met de entourage van Jan Huisman is zijn camper naar het noord Franse Croix. Ikzelf, Caine en een paar hulpjes vertrokken zaterdagmorgen om 05:00 richting de plaats delict. Het beloofde een frisse maar zon overgoten dag te worden, hetgeen een positieve impuls gaf op de toch al prettige sfeer.
Omstreeks 08:45 waren alle teams compleet op het circuit, de Polini mannen hadden een bescheidde motorhome in de pits opgesteld wat gelijk bezet werd door de beide Malossi scooters.
De scooter van Mitch had nog een paar aandachtspuntjes waardoor we bijna de keuring en het begin van de eerste training miste. Na de eerste training waarbij iedereen behalve Caine een paar rondjes had gereden, werden de gebruikelijke knopjes van de vering getest op functioneren om een ontdekte probleempjes op te lossen. Na de fine tuning waren we klaar voor de tweede training, alles leek acceptabel te lopen en iedereen had zijn rondjes kunnen rijden om goed voorbereidt aan de uitdaging te beginnen. De 1e trainingstijd overall was voor team #21, 3e overall #25 en 6e #35
Ik mocht van Mitch starten en nam deze geste graag aan, samen met Jos en Sarik stonden we achter het nogal compact opgesteld startveld van expi mannen. Een 30 tal seconden na de klok van 13:00 ging het licht dan definitief uit. Al snel bleek dat de scooters een stukje vlotter van de plek komen als onze voorganger, wat leidde tot een ongecontroleerde slalom. Het resultaat was als tweede de bocht in. Al in de eerste ronde bleek dat Jos met niets anders genoegen nam als de eerste plek, hij haalde mij en de expi met nummer 1 als snel in. Lange tijd bleven deze 3 binnen redelijke afstand van elkaar hun rondjes maken. Jos van de eerste die zijn pitstop moest maken, in de training was gebleken dat Jos zijn scooter last had van nadorst na de prestaties in Adria, de 98 tank bood niet voldoende inhoud om het ½ uur vol te maken. Dit betekende dus over de 4 uur heen, dat team #25 2 extra stops moest maken. Het oplopen van de buiten temperatuur had inmiddels negatieve gevolgen op de carb. Set-up van team #21, de rijk afgestelde Mikuni begon kuren te vertonen en werd steeds lastiger te bedienen. Door het gas half open te houden met het remmen en insturen was er om het probleem heen te rijden, maar zodra er achterblijvers waren en je dit vergat betekende dit een sputterende machine dat wel 3 tot 4 seconden duurde. Toen het tijd was voor de pitstop van #21, was helaas #35 al uitgevallen met een setje versleten krukaslagers, dit betekende einde wedstrijd voor Sarik en Caine.
Tijdens de pitstop van #21 heb ik snel Mitch ingelicht over de problematiek met de carb en hoe hier mee om te gaan. Inmiddel had team #21 de koppositie in de scooters overgenomen en reden 3e overall. Na 1 ½ uur rijden was de scooter niet meer te berijden van #21, en Mitch besloot geheel terecht binnen te komen om het probleem op te lossen om het verlies te beperken. Jos bedacht zich niet en had samen met Sarik binnen notime de Carburateur van de overleden polini scooter op de Malossi gezet, inmiddels had ik het kaarsje vervangen en na 3 minuten (2.5 ronden) reed Mitchell weer in de rondte. Het vervolg van de race verliep probleemloos en volgens de planning. Door onze pech en de extra pitstops van #25 zag het er een uur voor tijd uit dat beide teams nogal dicht bij elkaar zouden finishen. Beide teams werden fanatiek dat betekende dat team #25 besloot Jos een dubbele sessie te laten rijden, ze hadden inmiddels voldoende wissels gehad om dit te doen. Voor ons betekende dat voluit knallen. Een kwartier voor tijd had Team #25 (Jos) 1 minuut voorsprong op #21 (Mitchell), echter Jos moest nog een keer tanken. Helaas voor ons kreeg Jos het voor elkaar binnen die minuut zijn pitstop te doen en kwam een paar seconden voor Mitchell de baan weer op. Na 4 uur werden we afgevlagd.

Uitslag
- 1. #25 200 ronden Jos/Jan Overall 3e (op 5 ronden van de winnende expi)
- 2. #21 200 ronden Mitchell/Gé Overall 4e (op 21.8 seconden van de 1e plek)

Na de technische controle bleken de resultaten definitief en eerlijk verdiend.
De doelstelling is gedeeltelijk berijkt, voor het volgende jaar zullen we de voorbereidingen wat optimaliseren, zodat we misschien de overall overwinning kunnen pakken en alle 3 de teams aan de finish krijgen.

Graag wil ik Mitchell bedanken voor de voorbereidingen aan de scooter en het mogen rijden.
Tevens de andere twee teams welke weer zorgde voor een leuke sfeer met voldoende humor en relativeringsvermogen.
 
Last edited:
In het technisch reglement specifiek voor de Stage 6 Cup staat:

[FONT=&quot] De carburateur moet een onbewerkte 19mm carburateur zijn.[/FONT]

Betekend dat dat je niet met de Malossi versie van een 19mm Dell'orto carburateur mag rijden ?
 
In het technisch reglement specifiek voor de Stage 6 Cup staat:

[FONT=&quot] De carburateur moet een onbewerkte 19mm carburateur zijn.[/FONT]

Betekend dat dat je niet met de Malossi versie van een 19mm Dell'orto carburateur mag rijden ?

Nee dat mag niet, want dat is geen onbewerkte 19mm carburateur.
 
Volgens mij is deze discussie al eens geweest, maar volgens mij is de trofeo van Malossi net zo veel "aangepast" of "bewerkt" als elke andere carburateur.

Het is namelijk niet zo dat er after market nog ergens in een schuurtje door een amateur een vijltje door wordt getrokken.
Dell'orto maakt deze carb's gewoon op verzoek van Malossi volgens hun specs.

Maar goed als alle deelnemers begrijpen dat een trofeo onder de "bewerkte" carburateurs valt is het de moeite van de discussie niet waard.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top