'4takt' wordt over één kam geschoren... De 4takt blokken met meerdere cilinders zoals de 600cc V4 (die de 250cc vervangt) draaien gewoon 16k en klinken geweldig...
Maar dit is echt zonde voor de sport,
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tTQtu0tCJns"]YouTube- STAGE6 Development - Yamaha 4t vs Gilera 2t Race scooter[/ame]
scooterracen moet gewoon 2takt blijven... die 4takten is pas leuk bij 500cc en meer.... laat de scooters gewoon lekker 2takt blijven met het racen... zo is altijd al geweest..
ja ok daar zit wel wat in maar hebben de mensen zelf er nix over te vertellen dan die ermee te maken hebben.. zoals ons ... kunnen wij dat gewoon nie eisen dat er bij de sobw en sbo alleen geraced mag worden met 2takt scooters?? want zeg nou zelf... als je op zo'n ding zit is het toch geweldig om die 2 takt te horen en voelen janken onder je kont ... ik denk als ik dat zware gebrul van een 4takt zou horen zou ik er nie eens schik meer van hebben... maar dat is voor mij persoonlijk... weet nie hoe het bij jullie zit...
klopt klopt ... een 4takt heeft aanzienlijk meer koppel onderin... maar racen gaat ook om het gevoel.... k heb met een jankende 2 takt meer het gevoel dat ik aan het racen ben als zo'n zwaar brullende 4takt... dat speelt ook een rol... miss niet zo kwa prestaties maar wel tussen je oren
jaa bij pitbikes heb je voor +- 100 een compleet nieuw blok.. maar moet je eens voor de grap bij 'echte merk' crossmotoren kijken.. is idd niet zo fijn als je stukken hebt..