Runner SP50 DD 2004 afstelling

Beste leden,
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een Gilera Runner SP50 Dubbeldisk uit bouwjaar 2004, maar nu heb ik wat aanpassingen eraan gedaan en heb ik er wat problemen mee.

De scooter hapert heel erg etc, stotteren en inhouden. Nu kom ik zelf van 80cc 4t en ben dus niet bekend met het afstellen van 2t, dus heb ik hierbij wat hulp nodig.

Momenteel zit eronder:
ESM uitlaat onbegrensd
5,5 gram rollers
Malossi luchtelement
Witte drukveer
Sproeier 62

Hij rijd ongeveer met moeite 80, na een hele boel gestotter en gas terug geven komt ie er wel, hij loopt niet lekker door. Eerst zat er (volgensmij) standaard sproeier 58 in. Daar reed hij wel op, maar ook wel met wat gehaper etc.

Wie weet waar ik moet beginnen met afstellen? Hulp alstublieft.
 
Advertisement - register to remove this

Over afstellen is al genoeg te vinden op dit forum, gebruik de search maar eens anders.

Begin met je sproeier, die lijkt me sowieso aan de kleine kant. Groot beginnen en klein afbouwen tot hij goed loopt. Check bij elke sproeiermaat steeds je bougie na het rijden, wit = te arm en zwart = te rijk. Je wilt hem koffiebruin hebben. Daarna kan je verder met de overbrenging voor een soepel toerenverloop.
 
Over afstellen is al genoeg te vinden op dit forum, gebruik de search maar eens anders.

Begin met je sproeier, die lijkt me sowieso aan de kleine kant. Groot beginnen en klein afbouwen tot hij goed loopt. Check bij elke sproeiermaat steeds je bougie na het rijden, wit = te arm en zwart = te rijk. Je wilt hem koffiebruin hebben. Daarna kan je verder met de overbrenging voor een soepel toerenverloop.
Ik had sproeier 66 erin en daar liep die helemaal niet op
 
Sproeier maat of 10 omhoog. Verder nog ergens aan gedraaid op je carb?
Hey bedankt voor je reactie. Heb er nu sproeier 70 in ipv 62 en het rijd perfect. Alleen bij het wegrijden heb ik een klein dipje maar ik heb hier al gele trekveertjes van Malossi liggen. Ook ga ik een multivar halen.
Alleen hij komt pas rond 60 echt hoger in de toeren dus rollen aanpassen denk ik. Zou ik hoger dan 5,5 gaan of lager? In combinatie met de multivar dan.
 
Back
Top