luchtbox ontgrenzen Gilera runner 180cc

Jimbo-Motori

Active Member
beste mensen,

ik zelf rijd met een 172cc ac piaggio skipper met oa als onderdelen:
- malossi vario
- polini CP 24 + polini spruitstuk, sproeier 88
- Scorpion terugloop uitlaat
- malossi 14/43 vertanding

goede optrek en trekt hem makkelijk naar de 130 km/h. De lage sproeier komt door het originele filter. dit omdat ik geen takken herrie wil maken.

Nu wil ik toch kijken of ik iets meer power kan krijgen door het filter te ontgrenzen (luchtfilter leeg halen aan de binnenkant en powerfilter aan de aanzuigzijde van de luvhtbox). De lucht box is het zelfde als een gilera runner.

heeft dit veel nut? en maakt dit niet teveel lawaai? als iemand ervaring ermee geef even een reactie. alvast bedankt

mvg jimbo
 
Advertisement - register to remove this

Het advies is hier hetzelfde als bij een normale scooter met powerfilter, meestal heeft het meer een nadelig effect en weinig nut (slijtage, afstellen en geluid).

Ik zou beginnen met een beter luchtfilterspons (dus geen powerfilter), en eventueel iets de inlaat van het luchtfilterhuis te vergroten. Persoonlijk zou ik het houden bij de spons en mij focussen op de optimale afstelling. Daar scoor je makkelijker pk's mee :)
 
Wat de meeste 180ers doen is het filterhuis aanpassen en helemaal leeghalen en daar eventueel een powerfilter in maken. Dus dan heb je een vrij stil powerfilter met alle voordelen van je normale filter en een powerfilter in 1. Heb ergens nog een foto van de mijne op mn telefoon. Nieuwe maken word lastig want die staat bij politiebureau te shinen
 
Wat de meeste 180ers doen is het filterhuis aanpassen en helemaal leeghalen en daar eventueel een powerfilter in maken. Dus dan heb je een vrij stil powerfilter met alle voordelen van je normale filter en een powerfilter in 1. Heb ergens nog een foto van de mijne op mn telefoon. Nieuwe maken word lastig want die staat bij politiebureau te shinen
oke mooi, dan ga ik daar eens naar kijken. dankje

en jammer van in beslaggenomen luchtbox.

Het advies is hier hetzelfde als bij een normale scooter met powerfilter, meestal heeft het meer een nadelig effect en weinig nut (slijtage, afstellen en geluid).

Ik zou beginnen met een beter luchtfilterspons (dus geen powerfilter), en eventueel iets de inlaat van het luchtfilterhuis te vergroten. Persoonlijk zou ik het houden bij de spons en mij focussen op de optimale afstelling. Daar scoor je makkelijker pk's mee :)
nou ja ik snap wat je bedoeld, maar de perfecte afstelling is er al. het is niet dat ik een vivacity aan het opvoeren ben.

ik rij met sproeier 88 in een CP23 (vrij laag als je kijkt naar andere 180'ers) en ik rij 140 op me teller. Dus ik wil eigenlijk gwn meer lucht, waardoor ik een grotere spoeier kan gaan steken. en toch net wat meer vermogen er uithalen onderin.
 
Wat de meeste 180ers doen is het filterhuis aanpassen en helemaal leeghalen en daar eventueel een powerfilter in maken. Dus dan heb je een vrij stil powerfilter met alle voordelen van je normale filter en een powerfilter in 1. Heb ergens nog een foto van de mijne op mn telefoon. Nieuwe maken word lastig want die staat bij politiebureau te shinen
oei dat is balen
 
Back
Top