Gilera runner afstelling dip en wegrijden

Hallo daar ben ik weer. Nu mijn scooter het weer doet ben ik mij gaan buigen over het afstellen hiervan. Hier ben ik eigenlijk zonder ervaring en alleen met kennis van het internet in gegaan.

Ten eerste wat informatie over mijn scooter:

Gilera runner dd sp 50cc 1997
Originele esm uitlaat (begrensd? Onbegrensd?)
6 gram rollen
Zwart lijkende drukveer(origineel?)
En eerst vaag roze/grijze trekveren(origineel?) nu polini zwart maar lijkt meer goud
Alles wat ik niet heb opgenoemd is naar mijn weten origineel

Het “probleem”
Een echt probleem kan je het niet noemen want ik ben ten eerste al hartstikke blij dat de runner weer rijdt. Ik zou het kwaaltje als volgt kunnen omschrijven. Bij het wegrijden maakt de scooter eerst veel toeren en daarna rijdt hij pas weg. Nadat ik me ingelezen had op andere forums dacht ik dit op te kunnen lossen met slappere trekveren. Dus ik heb een setje van polini besteld en de lichtste die daarin zaten erin gezet. Deze zouden zwart zijn maar vind ze eerder goudkleurig.

Maar nu alles weer in mekaar zit lijkt het wel iets geholpen te hebben maar nogsteeds duurt het voor me gevoel erg lang voor ik van mn plaats ben.

En daarnaast lijk ik last te hebben van een soort dipje, ik denk zo’n beetje rond de 40kmh. Dan denk je volgas te rijden accelereer je maar na een tijdje accelereer ik nog harder. Het voelt eigenlijk niet als een dip maar eerder als een soort powerband.

Maarja wat kan ik erover zeggen, gezien dit mijn eerste scooter is.

Graag zou ik suggesties horen voor hoe jullie denken dat ik dit probleem zou kunnen verhelpen.

Bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

Dat is wel lastig om uit te zoeken van achter een beeldscherm.
Een originele Esm uitlaat begrenst of onbegrenst,
een zwartkleurige drukveer , polini zwarte trekveertjes die een beetje op goud lijken .
Dat word gokken en daar kom je qua raad ook niet verder mee.