Runner stottert totdat ie uitvalt

bramvdb.14

New Member
Beste allemaal,
Ik ben bezig met het opbouwen van een Gilera Runner 2005 LC, van frame tot aan kappen.

Het frame is klaar en ben nu bezig om het blok goed lopend te krijgen.

Mijn setup:
Stage6 sport pro MKII 70cc
Stage 6 krukas
21mm polini carb + powerfilter
Yasinu R uitlaat

Heb het blok vervolgens inelkaar gezet. Hij start goed en loopt mooi stationair, Alleen met rijden Wanneer ie op toeren komt stottert hij todat ie uitvalt en niet naar voren komt.
Zit een nieuwe ontsteking op, zit een nieuwe bougie in, cdi werkt (getest op een andere scooter). Heb ook al gekloot met sproeiers, op sproeier 106 liep ie voor een dagje perfect maar de volgende dag kwam het probleem.

Bougiekleur is heel zwart en nat. Heb toen het bezinemengsel (Meng op 1:40) ververst en deed het maar een dagje. Ben tot sproeier 95 gegaan totdat ie alleen maar bhaap deed en tot 120 totdat ie nog meer ging stotteren. Heb ook nog een nieuwe bougie (BR9ES) erin gezet en deed niks. Massa is goed en heb de carb paar keer schoongemaakt.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bram,
 
Advertisement - register to remove this

je kan je gasnaald stand veranderen. gasnaald clipje omhoog = armer
gasnaald clipje omlaag = rijker
en gasnaald veranderd beetje gas tot volgas en sproeier alleen vol gas. dus ik zou die van jouw een standje armer proberen
 
Hoi,
Bedankt voor de reactie, Heb alle standen van de Gasnaald geprobeerd. En geen reactie, nog steeds het zelfde probleem. Heb er ook een nieuwe ontsteking in gezet, probleem niet geholpen. Heb membraan nagekeken en ziet er nog goed uit. Uitlaat is van binnen schoongemaakt ivm kool/olieresten.

Iemand nog ideeën?

Bram,
 
Beste allemaal,
Ik ben bezig met het opbouwen van een Gilera Runner 2005 LC, van frame tot aan kappen.

Het frame is klaar en ben nu bezig om het blok goed lopend te krijgen.

Mijn setup:
Stage6 sport pro MKII 70cc
Stage 6 krukas
21mm polini carb + powerfilter
Yasinu R uitlaat

Heb het blok vervolgens inelkaar gezet. Hij start goed en loopt mooi stationair, Alleen met rijden Wanneer ie op toeren komt stottert hij todat ie uitvalt en niet naar voren komt.
Zit een nieuwe ontsteking op, zit een nieuwe bougie in, cdi werkt (getest op een andere scooter). Heb ook al gekloot met sproeiers, op sproeier 106 liep ie voor een dagje perfect maar de volgende dag kwam het probleem.

Bougiekleur is heel zwart en nat. Heb toen het bezinemengsel (Meng op 1:40) ververst en deed het maar een dagje. Ben tot sproeier 95 gegaan totdat ie alleen maar bhaap deed en tot 120 totdat ie nog meer ging stotteren. Heb ook nog een nieuwe bougie (BR9ES) erin gezet en deed niks. Massa is goed en heb de carb paar keer schoongemaakt.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bram,
Er zitten, remlucht sproeiers in een carburateur of boringen, dus ligt eraan hoe hoog de luchtsnelheid is.
heb je event. een 17,5 mm carb om te testen?
als de luchtsnelh wegvalt bij volgas, dan is de carb. te groot.
de uitlaat kan ook de spoeling in de war brengen.
als deze setup op gelijke scooters wel werkt, zou dat vreemd zijn.
 
Back
Top