RemcoV said:Hier is het tot 0.7 aangezien sommige scooter iets hoger dan 0,5 zitten
Zit je std scooter hoger dan 0.7 krijg je gewoon een prent
er staat maximaal 50cm3 btje vreemd want 50cc is een motorvoertuig, maximum cc in 49,9...Cipher said:Wegenverkeerswet 1994 (geldend op: 20-04-2005)
bromfietsen: motorrijtuigen op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km per uur en uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor, met uitzondering van gehandicaptenvoertuigen
Dat bewijst maar net wat voor vage zooi die rollerbanken nou eigenlijk zijn. De Puch van iemand die ik ken rijdt 70 op mijn teller (63 echte) en haalde 0.3KW op de rollerbanke. Uiteraard trekt dat ding voor geen meter op, maar de top ligt toch op 63km/h. Aan de andere kant is het gewoon niet mogelijk dat rollerbanken puur het vermogen meten zoals al uitgelegd staat in dit topic. Rollerbanken zijn dus gewoon gare dingen.woutersalad said:ikzelf had ooit een apriliaatje sr met 120 op de teller maar 0.53 kw op de rollen....(niet dat ie snel optrok ofzo :S ) maar goed
Ap. said:wel even bij vertellen dat de gewichtsklasse van een Phantom AC anders ligt als van een Senda Sm..
ja AARDAPPELair2air said:Het gaat erom hoeveel Aardappel je scooter heeft. Heeft ie meer Aardappel dan dat de wet voorschrijft, dan krijg je daar een boete voor.
Of zie ik dit nu verkeerd?
Dat is inderdaad de logica van politiek Den Haag.Het is dus met name vanwege de veiligheid
Wat ik dus niet helemaal snap, want je trekt niet goed op en je top is te laag om goed met het verkeer mee te stromen
Lees t topic pls voordat je replied. Met name de laatste helft van pagina 2.woutersalad said:volgens mij gaat het er niet eens om hoeveel km/h je kunt halen met een bepaald aantal kw. op de rollenbank kyken ze gewoon hoeveel vermogen je scootertje heeft,omdat je gewoon als "jongere" maar een beperkt vermogen ter beschikking mag hebben op een motorvoertuig volgens de wetgeving hiero., warom ze dat dan weer omrekenen in een tabel naar fictieve Km/H begrijp ik ook niet, ikzelf had ooit een apriliaatje sr met 120 op de teller maar 0.53 kw op de rollen....(niet dat ie snel optrok ofzo :S ) maar goed
Een scooter mag een maximale cilinderinhoud hebben van 50cc.Vanaf 50 en hoger is het inderdaad een motorfiets.Project RR2 said:er staat maximaal 50cm3 btje vreemd want 50cc is een motorvoertuig, maximum cc in 49,9...
Je ziet het verkeerd. In de wet staat namelijk nergens hoeveel "aardappellen" je scooter mag hebbenair2air said:Ze meten dus gewoon iets, maar wat t is (we noemen t voor de grap even Aardappel, lekker origineel) dat is onbekend. En zeuren over 'ja het klopt niet' heeft dus geen zin:
De uitgeschreven boete gaat dus niet over de snelheid, kw, pk, koppel.. whatever. Het gaat erom hoeveel Aardappel je scooter heeft. Heeft ie meer Aardappel dan dat de wet voorschrijft, dan krijg je daar een boete voor.
Of zie ik dit nu verkeerd?
edit: Zeuren van blabla een vriend van me heeft zelfde top/kw/trekkracht en kreeg hogere/lagere boete heeft dus ook geen zin.. Hij heeft gewoon meer Aardappel, en dat mag niet.
uuh maximaal is geen tot, je mag op de snelweg 120 maximaal dan moét je tog ook geen 119 rijden :?Cipher said:Een scooter mag een maximale cilinderinhoud hebben van 50cc.Vanaf 50 en hoger is het inderdaad een motorfiets.
Maximaal betekend tot, niet t/m.
Cipher said:Lees t topic pls voordat je replied. Met name de laatste helft van pagina 2.
Het 'beperkte' vermogen waar je het over hebt is alleen van toepassing op motoren. De eerste paar jaar dat je je motorrijbewijs hebt mag je niet meer dan 25kW onder je aars hebben.
Een scooter mag een maximale cilinderinhoud hebben van 50cc.Vanaf 50 en hoger is het inderdaad een motorfiets.
Maximaal betekend tot, niet t/m.
Je ziet het verkeerd. In de wet staat namelijk nergens hoeveel "aardappellen" je scooter mag hebben
Waar ik zo een probleem van maak, is dat mensen met een scooter die maximaal 45km/u loopt toch een boete kunnen krijgen na een ritje rollerbank, omdat die dinken zo incorrect zjin.
rs-ruud said:dat zegt ie toch :x