wel even bij vertellen dat de gewichtsklasse van een Phantom AC anders ligt als van een Senda Sm..Davor@Stage6 said:Ben ook een keer samen met "MarkMaarten" gepakt en we reden op top precies hetzelfde echt precies, dus wij op de rollenbank en Mark scoort 1.9 kw en ik 1.3 kw.
En verder klopt er ook geen ene drol van die rollenbank want ik had dus laatst 2 kw met mijn std cil en c16 en dat houdt dus is dat die tussen de 40 en 45 km/h meer heb als de toegestaan, terwijl ik maar 80 op de autoteller reed :|
Dus die rollenbanken zijn gewoon een stuk oplichterij.
Quad Sjezer said:Scooter heeft bovenin toch meer vermogen als hij eenmaal opgang is,
A-Bizar said:en nog wat , om vermogen te meten moet je de acceleratie van de rol binnen een bepaalde tijd meten.
Daar heb je software voor nodig.
en weet je wat ik zie bij zo'n bank? een simpele rol die een analoge teller aandrijft ( met kabel ja ) en tegelijke tijd een ven voor de koeling.
Speed-rox said:Is dit niet op een 1 of andere manier natuurkundig uit te leggen, met goede onderbouwing of zoiets? Dan heb je een goede basis als je in beroep wil gaan.
Speed-rox said:Precies. ik snap het bananenverhaal (ook al ben ik geen neger)
Ik doelde meer op het feit, dat je de acceleratie van een halve banaan naar 2 bananen moet kunnen onderbouwen.
Momenteel word het dus als het ware met een dynamo-systeem getest. (1 x ronddraaien is bijvoorbeeld, 0.02 kw)Terwijl je achterwielvermogen eigenlijk met software zou moeten meten. toch?
Bart Hoedemaker said:nee natuurlijk zakt hij niet terug, je blijft immers dat vermogen leveren..
ennuh weet niet wat jij voor rollenbank hebt.. maar die ik op heb gestaan, gaan toch echt regel recht naar de 2 toe... 8P
A-Bizar said:Waarom zou je dat moeten onderbouwen als je scooter niet meer dan een halve banaan mag aangeven?
Aerox-Evo70 said:dat boeit toch niet ? de bank test vermogen, hij geeft bv 1kW teveel aan, dan krijg je een boete voor 1kW teveel, dan maakt het toch niet uit hoe hard ie zou kunnen rijden ? in de wet staat gewoon hoeveel kW je mag hebben.
A-Bizar said:Waarom zou je dat moeten onderbouwen als je scooter niet meer dan een halve banaan mag aangeven?
Bron: wetten.overheid.nlWegenverkeerswet 1994 (geldend op: 20-04-2005)
bromfietsen: motorrijtuigen op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km per uur en uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor, met uitzondering van gehandicaptenvoertuigen. Als bromfiets worden mede aangemerkt:
1. voertuigen die zijn voorzien van een bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde aanduiding;
2. vierwielige motorrijtuigen:
a. met een ledige massa van minder dan 350 kg, de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen,
b. met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km per uur, en
c. uitgerust met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of uitgerust met een ander type motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 4 kW;
Nederland valt toch onder Europa? Opletten bij aardrijkskundeBart Hoedemaker said:maar die europese grondwet van 4 kw, geld toch niet in Nederland? :X
Ja, maar wel eventjes rekening houden dat een scooter helemaal geen 0,5 kw heeft.. 3 kw ongeveer.Bart Hoedemaker said:maar die europese grondwet van 4 kw, geld toch niet in Nederland? :X
Ap. said:Ja, maar wel eventjes rekening houden dat een scooter helemaal geen 0,5 kw heeft.. 3 kw ongeveer.