Remschijf gaat No Way Los Helppp

beta ark bruut!

Poging na de 20+pktjus
hallowww

zoals een paar al weten heb ik vanmiddag een remschijf bestel

maar nu is mijn volgende probleem: dat ik mijn oude remschijf er op een mogelijkheid afkrijg is er misschien een speciale manier voor ofzo het zijn gewoon imbus bouten ma ik heb al 2 imbussen kapot gedraait
en als ik te lang doorzet draait anders de schroef wel kapot dusss

weet iemand misschien hoe ik mijn orginele voor!remschijf open kan halen?

alle ideeen zijn welkom,,,
 
Advertisement - register to remove this

of met een beitelluchtol zo haal ik meestal ook slotbouten van autowielen af waar de dop niet bij is :) moet je igg wel tot je beschikking hebben of iemand zoals ik kenne die dat heeft
 
gast, ik had precies hetzelfde probleem.... eerst 2 inbussleutels kapot gedraait omdat ik een lange metalen stang op de inbussleutel zette en dan draaide. d8 ik dat er beweging in zat, maar het was me sleutel die verdraaide :X natuurlijk met veel kruipolie zitten werken enzo maar niet los te krijgen... GVD! toen d8 ik, deze oude gaat tog weg, laat ik de hamer pakken :D en een paar flinke klappen gegeven zodat het metaal "schrikt" nogmaals kruipolie, weer meppen en dan nogmaals draaien. Bij mij was het ook zover dat de bouten dol waren dus een inbus pakte niet meer...:D toen een bitje van de boor gepakt ( een platkop schroevendraaier bitje ) die erin gemept met de hamer, pakt een griptang ( ik deed het met waterpomptang ) en draaien maar...en uiteindelijk schiet ie los....

DUS NIET ZOALS Aerox-tuning zegt: dolle uitboren!!!!!! gewoon platkopbitje erin meppen en de grip/waterpomptang erop zetten, dat lukt gewoon dus waarom uitboren????




good luk
 
als die schijf er nog nooit af is gweest zit er waarsch locktide op de schroeven.. dus dat gaat zowiezo niet simpel los.. ik zou eerst ff een paar keer met een hamer op de boutjes rammen, daarna ff verwarmen.. zorgen dat je inbus er GOED inzit, desnoods ff er goed intikken met de hamer.. als die koppen al verneukt zijn ff met een ijzerzaag 2 gleufjes maken en met een goede schroevendraaien proberen..
 
firevos f-15 said:
DUS NIET ZOALS Aerox-tuning zegt: dolle uitboren!!!!!! gewoon platkopbitje erin meppen en de grip/waterpomptang erop zetten, dat lukt gewoon dus waarom uitboren????
naar mijn idee zijn het verzonken schroeven dus weet niet hoe jij ze dan met een griptang er uit wil halen?

iig de mijne zijn verzonken

maar ik zou voor de laatste ff wat wd40 er tussen spuiten. Daar staat op "maakt los wat vast zit"... dus zou moeten werken. Even 10 min in laten werken, en dan nog wat spuiten en na 1 min ofzo los proberen te maken.
Met een buis er op ben ik geen voorstander van omdat je hem dan vaak kapot trekt (heb ik dus).

En die andere die dol zijn zou ik gewoon erg voorzichtig uitboren.
 
scoop643 said:
naar mijn idee zijn het verzonken schroeven dus weet niet hoe jij ze dan met een griptang er uit wil halen?

iig de mijne zijn verzonken

maar ik zou voor de laatste ff wat wd40 er tussen spuiten. Daar staat op "maakt los wat vast zit"... dus zou moeten werken. Even 10 min in laten werken, en dan nog wat spuiten en na 1 min ofzo los proberen te maken.
Met een buis er op ben ik geen voorstander van omdat je hem dan vaak kapot trekt (heb ik dus).

En die andere die dol zijn zou ik gewoon erg voorzichtig uitboren.


ze zijn idd verzonken, als je er een bitje in mept en daar die griptang op zet dan kan et dus wel...zo heb ik het dus ook gedaan toender tijd
 
Men nemen een hamer, een doorslag en een kleine beitel.

Zet de doorslag op de kop van de imbus, geef hier een paar flinke tikken op, hierdoor zal het schoefdraad 'schrikken'. vervolgends zet je de beitel onder een hoek op schroef(op het randje) dan sla je met je hamer de schoef zo los.

Doe ik op mn werk ook bij ouwe auto's waar de remtrommels niet los willen, zitten ook met 1 boutje vast en die gaan ook never nooit los omdat je de kop kapot maakt, met een hamer en een beitel is het zo opgelost :D

Hoop dat ik duidelijk ben met het onder een hoek plaatsen van de beitel, zou niet weten hoe ik het anders kan omschrijven.

Suc6 kerel
 
of je slijpt je oude schijf in een aantal stukken zodat je hem eraf kunt wrikken en dan hou je alleen nog een adapter aver met die conische boutjes erin en die kun je dan eventueel met een griptang ofzo eruit draaien.
 
blueneonlight said:
of je slijpt je oude schijf in een aantal stukken zodat je hem eraf kunt wrikken en dan hou je alleen nog een adapter aver met die conische boutjes erin en die kun je dan eventueel met een griptang ofzo eruit draaien.
wrikken word denk ik lastig omdat hij een stukje "in het wiel" ligt.
Ik bedoel dus dat de binnenkant van die schijf, de buitenkant van het wiel raakt. Dan kan je moeilijk wrikken.

Dus ik zou dan nog steedts met een dremel een sleuf in de schroeven maken zodat je hem met een platte schroevendraaier los kan halen. Of uitboren...
 
Back
Top