Achter remschijf gaat scheef door remklauw

Beau-SB

Member
Beste mensen, na het vervangen van de primaire en secundaire vertanding wou ik de scooter weer in elkaar doen tot ik bij het achterwiel kwam en de remklauw, de remschijf loopt scheef door de remblokjes waardoor die na n halve slag van het wiel vastloopt in de klauw. Als ik aan de schijf draai zonder de klauw erop zie ik dat deze scheef draaid.
Ik heb de schijf laten nakijken en deze is kaarsrecht en ook gloednieuw aangeschaft.
Toen heb ik, om het zo maar even te noemen de “trommel” op de achter as gezet deze draait ook scheef. Wat is hiervan de oorzaak, het is gekomen nadat ik de vertanding heb vervangen, misschien de lager scheef erin geslagen of de as scheef erin geslagen? Alle reacties zijn welkom
(betreft een Gilera Stalker, bj 1999)
 
Advertisement - register to remove this

Beste mensen, na het vervangen van de primaire en secundaire vertanding wou ik de scooter weer in elkaar doen tot ik bij het achterwiel kwam en de remklauw, de remschijf loopt scheef door de remblokjes waardoor die na n halve slag van het wiel vastloopt in de klauw. Als ik aan de schijf draai zonder de klauw erop zie ik dat deze scheef draaid.
Ik heb de schijf laten nakijken en deze is kaarsrecht en ook gloednieuw aangeschaft.
Toen heb ik, om het zo maar even te noemen de “trommel” op de achter as gezet deze draait ook scheef. Wat is hiervan de oorzaak, het is gekomen nadat ik de vertanding heb vervangen, misschien de lager scheef erin geslagen of de as scheef erin geslagen? Alle reacties zijn welkom
(betreft een Gilera Stalker, bj 1999)
Kromme achteras.
 
Ik vraag dit omdat het ook kan dat je een shimring verkeerd geplaatst kan hebben.

Er zit niks anders op om alles los te halen en goed je werk na te lopen. Desnoods een tekening erbij die je via easyparts kunt krijgen waarbij je ziet het gemonteerd moet zitten.
 
Ik heb volgens mij in de vertanding alle shimringen goed gezet er zitten er 2 in
Er zit ook een soort vulring op het carter op het lager deze kan ik niet meer terug plaatsen omdat de lager tever naar voor is voor de ring erin te doen, ben ook een shimring vergeten die achter de bout komt die je op de as draait
Post automatically merged:

Foto:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    216.4 KB · Views: 19
Heb gelezen dat een achteras eigenlijk niet buigt maar eerder overbreekt
Post automatically merged:


T enige van wat ik heb kunnen zien is dat als de schijf erop zit dat hij scheef draait, ook met de “trommel” erop. Is heel moeilijk te zien of de as ook scheef draait
Ik heb toch echt iemand gezien met een kromme achteras. Aangezien het achterwiel aanliep.
 
Als je een bok standaard heb of zet iets onder je blok er voor zorgen dat je achterwiel los van de grond komt. En dan je wiel met je hand draaien. En kijken of die ergens stopt of zwaarder word.
Zoals je aan de foto kunt zien hij is helemaal kaal, en ik gaf al aan dat het niet mogelijk is om het wiel te monteren aangezien de remschijf scheef door de remblokjes gaat blijft hij op het begeven moment hangen
 
Zoals je aan de foto kunt zien hij is helemaal kaal, en ik gaf al aan dat het niet mogelijk is om het wiel te monteren aangezien de remschijf scheef door de remblokjes gaat blijft hij op het begeven moment hangen
Excuses. Was het vergeten dat het wiel er niet op kon.
Haal hem zo ver dat kan uit elkaar. En kijk of je alles echt goed hebt gedaan.
 
.
Post automatically merged:

Heb je dat lager zelf vervangen ??? en zo ja .... Hoe???
Ja, ik heb het lager in de vriezer gelegd en het blok heet gemaakt daarna het lager erin geslagen, alleen goed om te weten misschien is dat ik een ratel dop heb gebruikt omdat ik niks anders had. Deze was net te klein eigenlijk, dus misschien zit idd het lager scheef
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    156.9 KB · Views: 11
  • image.jpg
    image.jpg
    148.6 KB · Views: 11
  • image.jpg
    image.jpg
    171.6 KB · Views: 12
  • image.jpg
    image.jpg
    120.6 KB · Views: 11
Weet wel zeker dat het Lager scheef zit ... DAT ziet zelfs Stevie Wonder nog wel .
Soms op de binnen ring van het Lager lopen slaan ? i.p.v de buitenste kant van het Lager ??
Ja klopt, ik dacht dat het geen kwaad kon dopje was net iets te klein voor de buitenste rand helemaal te raken, dan zal dat het wel zijn. Ik bedankt jullie allemaal voor de reacties
 
Back
Top