rem klemt

=ferdi=

Well-Known Member
pasgeleden had ik een probleem dat mijn schijf niet tussen de rem kon dat is later opgelost maar ik ben nog geen 16 dus had ik me scooter aan de kant gezet.
maar dit weekend wou ik met mijn neef een stukje rijden maar ik remde een keer (nog in de tuin) en het wiel wou haast niet meer draaien?:mad:
wie kan me uitleggen wat het is en wat ik moet doen om het op te lossen?
ik zelf dacht zelf aan ontluchten !?
maar wou het eerst julie vragen.

greets ferdi
 
Advertisement - register to remove this

Als het je achterband is kan het zijn dat het ijzertje waar de remkabel in vastzit, niet meer uit zichzelf terug kan schieten. Ik heb dit zelf met mn scooter. mijn achterband zat zo goed als vast. een tik met een hamer op dat ijzertje (of hoe het ook mag heten) zorgt dat je band weer draait. daarna zal ik hem gewoon goed insmeren met antiroest ofzo om hem weer soepel te krijgen( dit is mij nog niet gelukt)
 
los halen en een platte schroefer draaier er tussen zetten. chek ook meteen ff je rem olie. en dek je kappen dan af met plastic. rem olie bijt namelijk helemaal je kap in.
en geloof me dat is heel veel schuur werk
 
Als je lucht in je rem hebt dan
voelt de rem sponzig aan.
Bij jouw heb ik het idee dat de remzuiger niet goed terug wil in de remklauw.
Je zei dat je schijf niet tussen de remblokken wilde.
Heb je nieuwe blokken gemonteerd die niet origineel zijn?
Dan kan de oorzaak zijn dat de blokken een fractie dikker zijn dan de originele en misschien in combinatie van een remzuiger die vast zit in de klauw.
De enige remedie is om het spulletje los te halen en de remzuiger lichtjes op te schuren met waterproof schuurpapier.
Remzuiger invetten met kopervet (er is ook speciaal vet voor remcups in de handel).
Dan het spulletje weer op over de schijf monteren en kijken of de blokken nu soepel over de schijf gaan.
Wel eerst de remcups zo ver mogelijk terug duwen in de klauw natuurlijk.
 
@ k&a

mijn schijf klemt nu niet meer nadat ik een schroevendraaier tussen de blokjes had gedaan en de rem gaat weer heen en weer en klemt niet meer.
en ik heb nog mijn standart rem blokjes.
maar hij remt nu voor geen meter meer.zouden er nieuwe rem blokjes op moeten.
en nog een vraag ik had het gister avond goed gekregen enn dus getest maar het remde haast niet ik had wel 200 a 300 meter nodig om 20 km/h afteremmen en toen ik later naar mijn rem keer zag ik ijzerstukjes liggen op de rem iets grofer als ijzervijlsel,is dit erg of hoort dit?
 
Als er metaaldeeltjes van af zijn gekomen dan moet je zeker je remschijf checken of die geen erge groeven vertoont.
Dit komt vaak voor als remblokken helemaal op zijn en het ijzer van de blokken op de remschijf komt.
Mocht het meevallen dan moeten je nieuwe blokken even inslijten op de oude schijf.
Dus in het begin even rustig aan doen met remmen zodat de blokken even kunnen inslijten naar het profiel van de schijf.
 
Back
Top