Rem probleem zip 2takt

Slowmoogy

Member
Dag menig scooter liefhebber!

Ik heb een zip 2000 2takt en nu merk ik dat mijn achterrem niet goed werkt!

Hij remt stroef en ik kan hem (met een beetje kracht) doorduwen

Ik heb van alles vervangen:

1: remkabel + Rem hendel
2: veertje van remhendel
3: remsegmenten
4: rem systeem

Ik ben einde raad , kan iemand mij helpen? Ik wil gewoon weer zoals altijd normaal kunnen remmen met een soepele rem!
 
Advertisement - register to remove this

nieuwe remsegmenten moeten altijd even inslijten in je trommel, zeker als die wat verder uitgesleten is, klopt de ronding niet.
je zou je remmen nu weer uit elkaar kunnen halen, kijken waar je remsegmenten wèl al de trommel hebben geraakt, en dat weer iets afschuren. dan kan de rest ook sneller inslijten.
als je remas en -arm te ver moeten draaien vóórdat je rem pakt, moet je eerst kijken of je remnok (vlakje tussen de remsegmenten dat draait en de remsegmenten naar buiten drukt) niet al 45 graden of verder draait, voordat je trommel wordt geraakt, want dan komt er niet genoeg kracht op, en loop je het risico dat hij dwars klem komt te zitten en dan heb je een parkeerrem die niet meer los komt!
 
Heb je ook de remas , die de segmenten beweegt , soepel gemaakt . Die as waar achter de kabel aan zit , en door je naaf gelagerd wordt
Ja tuurlijk! Anders remt hij ook niet, en kan je de kabel nergens aan vast maken! Toch?
Post automatically merged:

nieuwe remsegmenten moeten altijd even inslijten in je trommel, zeker als die wat verder uitgesleten is, klopt de ronding niet.
je zou je remmen nu weer uit elkaar kunnen halen, kijken waar je remsegmenten wèl al de trommel hebben geraakt, en dat weer iets afschuren. dan kan de rest ook sneller inslijten.
als je remas en -arm te ver moeten draaien vóórdat je rem pakt, moet je eerst kijken of je remnok (vlakje tussen de remsegmenten dat draait en de remsegmenten naar buiten drukt) niet al 45 graden of verder draait, voordat je trommel wordt geraakt, want dan komt er niet genoeg kracht op, en loop je het risico dat hij dwars klem komt te zitten en dan heb je een parkeerrem die niet meer los komt!
Hoe kan ik deze perfect zetten? Is daar een manier voor?
 
zie mijn schetsjes in dit topic van gisteren
om te zien hoe deze staat ìn de trommel, markeer je de stand van de arm met je remkabel er aan, in rust en terwijl je remt. (met stift op je ankerplaat) dan kabel los, wiel eraf, kabel weer vast en die twee standen nabootsen zònder trommel. niet vol inknijpen, dan heb je zelfs kans dat ie zelfs rond draait, alleen tot waar je 'm mèt wiel kon knijpen (je zou een tie-wrap om je hendel heen kunnen trekken in die stand, dan achter kijken)
 
zie mijn schetsjes in dit topic van gisteren
om te zien hoe deze staat ìn de trommel, markeer je de stand van de arm met je remkabel er aan, in rust en terwijl je remt. (met stift op je ankerplaat) dan kabel los, wiel eraf, kabel weer vast en die twee standen nabootsen zònder trommel. niet vol inknijpen, dan heb je zelfs kans dat ie zelfs rond draait, alleen tot waar je 'm mèt wiel kon knijpen (je zou een tie-wrap om je hendel heen kunnen trekken in die stand, dan achter kijke

Waar zoek ik nu naar ? Btw het veertje heb ik net losgehaald
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    278.6 KB · Views: 8
  • image.jpg
    image.jpg
    274.3 KB · Views: 7
  • image.jpg
    image.jpg
    214.1 KB · Views: 7
draai nou eens voorzichtig aan die arm waar je kabel aan trekt, en kijk wat er in de rode cirkel gebeurt.
in mijn schets staat het op z'n kop, zit die as boven, maar het effect is hetzelfde.
ook niet onbelangrijk, is dat je je trommel goed ontvet, mogelijk even wat opschuurt met fijn schuurlinnen (papier is vaak niet hard genoeg, de korrel dus)


zie tweede foto: wat ik dáár omcirkel is een wijzer, die je dus dwars op de draairichting, van de rechterkant af (door je velg heen), moet aflezen, tegen streepjes of markeringen op je carter/draagarm. als die te ver naar voren wordt getrokken als je remt, is dat een indicatie van versleten remschoenen òf -trommel! als hij tegen je carter aan komt, weet je helemaal hoe laat het is.
daarzoekiknaar.png
 

Attachments

  • wijzer.jpg
    wijzer.jpg
    158 KB · Views: 7
dan maar uitbesteden, het kan niet zo moeilijk zijn als je werkelijk alles doet wat ik en Arie hebben aangedragen moet er toch verbetering in komen òf uit komen dat je trommel is versleten. en het is wel belangrijk..
 
Back
Top