Probleem met de rem voor

Scootertje

Peugeot Zenith Owner
Ik heb een Peugeot Zenith, maar ik krijg hem niet ontlucht. Ik heb de gekste dingen gedaan. Zoals met een fietspomp bij je remklauw gaan pompen. Het lukt gewoon niet :| Ik ga er vanuit dat de handrem kapot is. Ik heb overal naartoe zitten bellen maar zij weten ook niet wat er aan de hand is.

De leiding is niet lek of dicht door roest en de remklauw is nieuw.

Misschien hebben jullie wel ervaring met het ontluchten. |(

Ik weet het niet meer |(
 
Advertisement - register to remove this

je moet iig zorgen dat de leiding recht omhoog loopt en het dekseltje moet je los op het potje leggen en zorgen dat daar de lucht ook uit kan.

je moet gewoon een paar keer pompen met de hendel en dan de hendel ingeknepen houden en de nippel een seconde los draaien. dit meerder malen herhalen maar daarbij er wel voor zorgen dat het potje (reservoir) ongeveer 3/4 vol blijft anders krijg je er weer lucht in.

meestal helpt het ook als je eerst de slang vanaf het reservoir tot de onderkant slang (die op de klauw komt) ontlucht , hij is dan boven al aangesloten. beneden houd je dan met je duim en wijsvinger de slang dicht en doet bovenstaande (pompen en om de paar slagen vasthouden en lucht onderaan eruit laten) , dan als je genoeg druk voelt (mag wel goed druk op zitten) de slang aansluiten op de remklauw met hendel aangeknepen , makkelijk is het om een extra mannetje erbij te hebben. en dan gewoon de klauw ontluchten zoals eerder beschreven.

zorg wel dat je alle ringetjes tussen de leiding hebt en in goed staat !!
 
Je wilt hem ontluchten en je gaat een fietspomp op je ontluchtingsventiel zetten? Dat gaat nooit werken natuurlijk.

Trouwens, wel veel topics over ontluchten zeg. En zo "sci-fi" is het echt niet.

Iedereen heeft wel ze methoden en technieken en wat het beste is is zo niet te zeggen.

Maar mensen gaan nogal eens al met ontluchten beginnen, voordat er überhaupt druk op het systeem staat.

Je brengt eerst het systeem op druk, DAARNA ga je de lucht(bellen) uit het systeem halen. Dit op druk brengen van een leeg systeem kan lang duren. Niet te snel stoppen!


Makkelijkste is met 2 man, alleen kan ook.

Als het systeem gevuld en op druk is: handel paar keer goed inknijpen en vervolgens ingeknepen houden. Dan ontluchtingsventiel losdraaien en remvloeistof uit laten stromen.
That's it!

Zolang er luchtbellen meekomen blijf je het herhalen.
Ondertussen dus het reservour gevuld houden. Al is 3/4 wel erg krap. Je kan hem rustig tot 1/4 laten leeglopen, aangezien de opening waar de vloeistof de hoofdremcilinder instroomt op de bodem zit.
Als er geen luchtbellen meer uitkomen ben je in princiepe klaar.

Ik zeg in princiepe, want luchtbellen willen juist omhoog. Vaak als er niks meer uit het ventiel komt, en je knijpt voorzichtig je handel in en uit, dan komen er nog luchtbelletjes je reservoir uit. Door te blijven pompen met je handel, kun je die daar ook nog wegkrijgen.

Beste methode is met een speciale pomp via ja klauw het systeem vullen. Je tekt zo automatisch alle lucht via je reservoir het systeem uit.

Nou zijn er ook nog "cheapo" ontluchtingspompjes verkrijgbaar, echter, hier bij is de vloeistof niet gescheiden van de lucht en heb je dus kans dat je gewoon lucht mee je systeem in neemt.
 
Folkert@MinaRally said:
Je wilt hem ontluchten en je gaat een fietspomp op je ontluchtingsventiel zetten? Dat gaat nooit werken natuurlijk.

Je moet hem op je ontluchtingnippel zetten en dan pompen. Dan pomp je de lucht naar boven.

@ Folkert@MinaRally, melf #50 -> Bedankt voor de tips :)
 
Back
Top