'Ratelend geluid uit het blok'

draaien jullie die krukasmoer zeker op het gevoel vast? ik ben bang dat het schroefdraad dan breekt vd krukas. Want ik zag sleutels met 600nM aandraaimoment. dat lijkt me wat veel. maargoed ik ga van het weekend wel eens kijken naar een luchtsleutel die een beetje instelbaar is dan. compressor zal niet boeien denk ik.

vandaag vd koog gebeld, en die zei 44nM voor de moer op je vario. en 10nM op je cilinderkopbouten ja, dat klopt.

en nog even over deze topic. je moet eens met een stethoscoop luisteren naar je blok. (als je daaraan kan komen) of met een schroevendraaier in je oor. (met het handvat dan) en dan hou je dat overal tegenaan totdat je het het duidelijkst kunt horen. dan weet je ongeveer waar het zit. je kunt ook je carter eraf halen om te luisteren.
 
Originally posted by koos911:
draaien jullie die krukasmoer zeker op het gevoel vast? ik ben bang dat het schroefdraad dan breekt vd krukas. Want ik zag sleutels met 600nM aandraaimoment. dat lijkt me wat veel. maargoed ik ga van het weekend wel eens kijken naar een luchtsleutel die een beetje instelbaar is dan. compressor zal niet boeien denk ik.

vandaag vd koog gebeld, en die zei 44nM voor de moer op je vario. en 10nM op je cilinderkopbouten ja, dat klopt.

en nog even over deze topic. je moet eens met een stethoscoop luisteren naar je blok. (als je daaraan kan komen) of met een schroevendraaier in je oor. (met het handvat dan) en dan hou je dat overal tegenaan totdat je het het duidelijkst kunt horen. dan weet je ongeveer waar het zit. je kunt ook je carter eraf halen om te luisteren.

Ik vind je een knappe jonge als jij je blok kan starte zonder scooter eraan vast (theoretisch natuurlijk heel goed mogelijk).

Wie is die v/d koog precies? En dat van die 44 NM zal ik onthouden, bedankt!
 
Ja klopt ja, bij 1 bepaald toerental hebben ze dat ja!

Originally posted by Hebo_NRG:
Die vage ratel hebben al die mina's.



------------------
Aprilia SR Max Biaggi: 70CC MHR TEAM, MHR UITLAAT, MALOSSI TC UNIT, MALOSSI OVERANGE, HEBO 12MM KRUKAS, POLINI EVO MEMBRAAN, 21MM Dellorto, 2G KOPPELING, TOP CARTERDEKSEL, TOP ACHTERVEER, MONOSEAT, Stealth voor veering, Aerox Motor(D.D)+ WIELEN, Omgebouwde Stealth koplamp, Stalen remleidingen.....:):):)
 
Originally posted by koos911:
of met een schroevendraaier in je oor. (met het handvat dan)

Ik steek eigenlijk nooit schroevendraaiers in m'n oor, en zie om heel eerlijk te zijn het nut er niet van in...

44 Nm (niet nM > Newton * meter = Nm) is echt wel aan de hoge kant, factor 4* zo hoog als je cilindermoertjes...

Greetz.
 
Originally posted by Alfonso:
Ja klopt ja, bij 1 bepaald toerental hebben ze dat ja!




Ik heb er ook last van. Nooit geweten dat het een Mina kwaal is. Dacht eerst ook me lagers of iets wat niet goed vast zat. Is niet het geval.
 
Originally posted by koos911:
draaien jullie die krukasmoer zeker op het gevoel vast? ik ben bang dat het schroefdraad dan breekt vd krukas. Want ik zag sleutels met 600nM aandraaimoment. dat lijkt me wat veel. maargoed ik ga van het weekend wel eens kijken naar een luchtsleutel die een beetje instelbaar is dan. compressor zal niet boeien denk ik.

vandaag vd koog gebeld, en die zei 44nM voor de moer op je vario. en 10nM op je cilinderkopbouten ja, dat klopt.

en nog even over deze topic. je moet eens met een stethoscoop luisteren naar je blok. (als je daaraan kan komen) of met een schroevendraaier in je oor. (met het handvat dan) en dan hou je dat overal tegenaan totdat je het het duidelijkst kunt horen. dan weet je ongeveer waar het zit. je kunt ook je carter eraf halen om te luisteren.


thnx zal es proberen met die schroenvdraaier in me oor...die balballabscooop kennik misschien ook wel fixxen, zal es kijken, THNX!
 
Had ik eerst ook waaren gewoon die tandjes van dat koelgeval van me vario naar de sletten, dan kan ie beetje heen en weer en dat hoor je dan een beetje rammelen bij een laag toerental.
En als je er dan nog effe mee door rijdt net als mij, dan lubberen die groefjes waar dat sterringetje in valt ook uit en dan kan je een nieuwe halen
biggrin.gif
 
bart, moet je maar eens doen een schroevendraaier in je oor. dan kun je precies horen waar de ratel het hardste is. je kunt ook je cilinder heel goed beluisteren enzo.

en ik bedoel natuurlijk dat je gewoon naar je blok moet luisteren van de buitenkant als die onder je scoot hangt. bij honda niet zo'n probleem. maar bij aprilia wordt het idd wat moeilijk. misschien een inspectiedeksel of kappie eraf halen.

vd koog is een redelijk goeie scooterwinkel in Numansdorp. een betere heb ik niet gevonden hier in de buurt.
en 44Nm is niet zo heel veel als je het vergelijkt met je cilinderkopboutjes. dat zijn superdunne boutjes. de krukas kan 44Nm zeker wel hebben. is ook best een redelijk getal. als iemand iets anders weet...

ze zeiden ook nog iets van 4kg/M voor honda en 6kg/M voor aprilia. maar ik weet niet hoe je dat omrekend naar Nm.
 
Originally posted by koos911:
vd koog is een redelijk goeie scooterwinkel in Numansdorp. een betere heb ik niet gevonden hier in de buurt.

Dan ben je een beetje wereldvreemd, want er zit een hele goede in Klaaswaal > Dick De Lijster...

Greetz.
 
Originally posted by koos911:
vd koog is een redelijk goeie scooterwinkel in Numansdorp. een betere heb ik niet gevonden hier in de buurt.
en 44Nm is niet zo heel veel als je het vergelijkt met je cilinderkopboutjes. dat zijn superdunne boutjes. de krukas kan 44Nm zeker wel hebben. is ook best een redelijk getal. als iemand iets anders weet...

ze zeiden ook nog iets van 4kg/M voor honda en 6kg/M voor aprilia. maar ik weet niet hoe je dat omrekend naar Nm.

En waar kom jij vandaan dan? Als v.d. Koog kent. Nog nooit bij Dick de Lijster in Klaaswaal geweest?
 
Back
Top