Ratelent geluid uit mijn uitlaat :?

Michel

Well-Known Member
Ejz,

Zit met een probleempje namelijk het volgende :

Vandaag schoten mijn bouten die, de uitlaat en de ophanging bij elkaar houden eraf (uitlaat hing alleen op boutjes van de cilinder), ik had het vrij snel door en heb verder gelopen. Thuis aangekomen heb ik het gefixt, maar toen ik een korte test rit maakte, kwam er een ontiegelijk kut ratel geluid van achter mijn scooter.

Eerst de uitlaat eraf gehaald, demper eraf, alles gecheckt, alles opnieuw goed vast gezet, het geluid Bleef :(

Toen mijn carter-deksel eraf gehaald, koppeling gecheckt was nog perfect.

nouja, hij maakt nou opeens een heel hard geluid bij zowel acceleratie als op top rijden, nu ik net terug kwam van effe met groep buiten staan, leek het geluid wel uit me uitlaat zelf te komen.

Daarom mijn vraag, kan er iets los geschoten zijn in me uitlaat ofzo :?

Het is een Ratellent geluid.

Meer info :

- Top 70
- Gianelli Black Swan
- Polini speedcontrol
- Dellortho 17,5 met autosjook
- 5,0 gram rollen, middel veertjes van polini op zun strakst 78 sproeier, electrode van bougie is goed. (koffie met melk kleur)

Misschien niet van toepassing, maar zeg het er toch maar bij.

Alvast bedankt voor jullie reply's

Michel
 
Advertisement - register to remove this

kan daar dat geratel door komen ? geen gat. dat iig. en volgens mij heeft een piaggo uitlaat geen pakking maar dit kan ik fout hebben, maargoed, dan heb ik altijd zonder pakking gereden.

Dit geluid is pas net gekomen

michel
 
ik zou ff je uitlaat eraf halen.

Maar anders zou ik kijken of niks is losgeschoten bij je vario oid
 
Niet... gewoon eraf halen en schudden.

Maare is het niet de ophanging zelf die loshangt ofzo? Tis sinds dat dat los is geshcoten dus zal het er wel mee te maken hebben?
 
Die uitlaat zit gewoon goed vast, zowel aan het blok, als de ophanging aan de uitlaat en zowel aan de cilinder. die uitlaat zit goed vast.
 
en het geluid lijkt echt uit de uitlaat te komen heel vaag, maarja morgen effe de hele pijp eraf bij maat van me, en is effe nader onderzoeken. rare zaak.
 
schotten?? geloof niet dat Black Swan die heeft maar als, dan misschien afgebroken ofzow.
Zit demper goed vast? ophanging demper ok? binnenkant demper checken.
prop o.i.d. losgeschoten?
 
Lijkt mij eerder dat ie bij de bevestiging aan de cilinder lekt. Je hebt altijd zonder pakking gereden zeg je, maar nu hij achter los is geweest, issie vooraan wellicht iets verbogen. Dauw er toch maar eens een pakking tussen en zet em weer goed vast.

ps. ik heb laatst iets gehoord over vloeibare pakkingen voor de uitlaat, ik dacht altijd dat dat niet kon ivm temp?
 
Back
Top