'Ratelend geluid uit het blok'

Patrick@BetaArk

Well-Known Member
Hey, ik heb een beetje ratellend geluid uit me blok, en volgens mij zijn het NIET mn rollen...Zijn ook nog es gloed nieuw dus ja.
Iig het ratelen gaat mee met de toeren van mn cili, en bij veel toeren hoor je het niet echt meer, komt denkik omdat mn filter+uitlaat meer lawaai veroorzaakt
smile.gif


Wat zou het kunnen zijn? Mn krukas lagers?
Is een malossi krukas met Suzuki Schakelbrommer Big-END...Nog geen jaar oud...
Vorige keer was het mn zuiger die tegen de cilinder kop aansloeg...En toen is dat verholpen door de goede pakkingen te gebruiken en de kop iets op-te-boren (Er zaten wat deukjes in
smile.gif


iemand enig idee? ik moet wel zeggen dat ik er al zon 800 km op die manier mee rijd...
en is er een manier om erachter tekomen, ZONDER het blok er alweer vanonder te slopen?

En mochten het mn lagers zijn, kennik daar noggewoon mee rijden, loopt utzootje zometeen vast? Of is ut alleen maar lekker ratelluuuh?

thnx

[This message has been edited by Patrick@BetaArk (edited 25 June 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

ik heb ook een ark en heb precies hetzelfde probleem en weet ook niet wat het is,maar ja zolang die het blijf doen vind ik het best
smile.gif
als is voorkomen beter dan genezen, maar volgens mij ('k heb er niet zoveel verstand van :S) zijn het bijgeluiden van m'n vario.

mzzzzzzzzzl Raymon
 
je lagers kan je controleren door je drijfstang steeds in een iets andere positie te zetten en dan op verticale speling controleren, dus je begint bijv bovenaan, controleren, kwart draaien, controleren, kwart dr.... etc
 
Hee het kan ook zijn dat je halfpoulie versleten is, daardoor maakt ie een ratelend geluid. Heb ik ook gehad. Nieuwe poulie erop, klaar is kees.
n.b.
Wel met lucht vastzetten!!
 
Originally posted by Jasper:
je lagers kan je controleren door je drijfstang steeds in een iets andere positie te zetten en dan op verticale speling controleren, dus je begint bijv bovenaan, controleren, kwart draaien, controleren, kwart dr.... etc

Heeeeey thnx!!!!! Maar ehm je bedoelt dus ook de cilinder/Zuiger en de vario erafhalen en dan zo bekijken?
 
Originally posted by FACE2FACE:
Hee het kan ook zijn dat je halfpoulie versleten is, daardoor maakt ie een ratelend geluid. Heb ik ook gehad. Nieuwe poulie erop, klaar is kees.
n.b.
Wel met lucht vastzetten!!

heeey thnx,

maar mijn half-poulie is evenoud als de vario+koppeling...oftewel 3 maanden, dan kennie toch nog niet versleten zijn...
 
Originally posted by Patrick@BetaArk:
Heeeeey thnx!!!!! Maar ehm je bedoelt dus ook de cilinder/Zuiger en de vario erafhalen en dan zo bekijken?

jah, cilinder en zuiger eraf, maar vario niet toch? (ken geen scoots........ :p)
 
Originally posted by FACE2FACE:
Hee het kan ook zijn dat je halfpoulie versleten is, daardoor maakt ie een ratelend geluid. Heb ik ook gehad. Nieuwe poulie erop, klaar is kees.
n.b.
Wel met lucht vastzetten!!

met lucht vast zetten nogwel? Ik wist dat ze aardig veel nieuwe dingen uitvonden, maar bouten/moeren enz vast zetten met lucht is nieuw voor mij.
 
met een luchttol natuurlijk.is de beste manier.

iemand hier trouwens met een compressor en luchttol thuis? ik ben van plan er een te gaan kopen. Met welk moment draaien jullie je vario dan aan?
 
Ja, duh, ik snap ook wel dat het een luchttol is aap. Alleen de mensen hiero moeten is duidelijk zijn.

Draai jij je vario aan? Ik draai de krukas moer aan, lijkt hetzelfde voor jou misschien, en ik begrijp je ook wel alleen er zijn er genoeg die je niet begrijpen en je hiermee in verwarring brengt.

Ik zou het eigenlijk niet weten, het is misschien wel een id om een lijstje te maken met welk moment je bepaalde boutjes aandraaid. (khep nu ook een momenten key thanx to ruud).

Ik begin met de...
Cilinderkop boutjes: 10/12NM
 
Kan ook je kickstart tandwiel zijn wat tegen dat aangrijpingspunt op je krukas komt. Is bij mij ook zo. Een beetje invetten helpt dan.

Jem oet dus ding gaan uitsluiten wleke het niet kunnen zijn, dus mon teer je snaar, en als het er dna nog is, is het iets bij je cilinder, krukas, fdan je vario eraf, en alles weer vast draaien (dus wel gradenplaatje, variobus, etc. derop zetten.

Naja ga zo maar door. Is je naaldlager nog goed?

SvR
 
Originally posted by koos911:
met een luchttol natuurlijk.is de beste manier.

iemand hier trouwens met een compressor en luchttol thuis? ik ben van plan er een te gaan kopen. Met welk moment draaien jullie je vario dan aan?

Met een luchtsleutel kun je het aandraaimoment niet instellen, is niet boeiend dus...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Met een luchtsleutel kun je het aandraaimoment niet instellen, is niet boeiend dus...

Greetz.


Wellus! Volgens me pa wordt dat gebruikt in de vliegtuig branche...

dus je stelt zo'n ding in, en als het een bepaalde waarde heeft bereikt slaat ie door...

------------------
Gaan jullie nou zo langzaam, of ben ik nu zo snel?
 
Originally posted by Hebo_NRG:
Wellus! Volgens me pa wordt dat gebruikt in de vliegtuig branche...

dus je stelt zo'n ding in, en als het een bepaalde waarde heeft bereikt slaat ie door...


Jah, oke Tim, maar niet de huis/tuin- en keukenluchtschroeven...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Jah, oke Tim, maar niet de huis/tuin- en keukenluchtschroeven...

Greetz.


In welke keuken vindt jij een luchtsleutel...
biggrin.gif
?!?

Ennuh, diegene diei k gebruik is ook isntelbaar, kweenie of dat hetzelfde is, lijkt me wel, dus volgens mij is het gewooon alsie instelbaar is, diegene die ik gebruik (van een autoschadebedrijf) kun je op een heel stel verschillende standen zetten.

Des te hoger de stand, des te strakker.

SvR
 
Back
Top