Rare ratel bij hoog toerental

pwnypower

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik heb een TBG akros. Nu start ie best moeilijk moet vol gasgeven wil ie aanslaan. Hij gewoon weg enzo. het is een snor-versie. Alleen als ik rem en ik geef vol gas dan begint er opeens iets te ratelen? Ook als ik veel gas geef tijdens het rijden doet hij die ratel. het klinkt als twee tandwielen??? wel is de kickstart stuk. die grijpt heel waarschijnlijk niet goed aan. Kan het de kickstart zijn of moet ik naar vario of andere dingen gaan kijken? Oh ja, voordat ie dit deed had ie een vastloper cilinder is gewoon vervangen.
hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Hmm, het kan meerdere dingen zijn. Het starten kan heel veel oorzaken hebben. Wie heeft de vastloper gerepareerd? Is dat wel goed gedaan?

Haal eens de caterkap eraf. Misschien ligt er iets los van de kickstart wat je hoort ratelen tijdens het rijden. Misschien kan je een filmpje maken voor het geluid en dat op youtube zetten?
 
Ja ik denk dat er iets bij de kick stuk is want hij trekt prachtig. en de cilinder is vervangen door een dealer. Wel heeft ie direct het hele blok gedaan dus dat vormt weer een probleem.
 
Dus dan is het zaak of even langs de dealer te gaan, of zelf een kijkje te nemen. Hou je ons op de hoogte wat het probleem was?
 
Ik denk als je de carterkap eraf haalt dat je meer weet/ziet. Lijkt echt iets met de kickstart te maken hebben.
 
Ik ben vandaag ff naar de brommerboer geweest. En mijn ergste nachtmerrie is waar geworden. De brommerboer vroeg naar de ratel. En hij concludeerde dat het de krukas was. Want het is niet de vertanding want als je stilstaat en je geeft veel gas dan heb je de ratel ook. Het kost hem een half uurtje en met de lagers erbij kost het 60 euro. Ik heb het er wel voor over. Er moet dan alleen niks dol zijn enzo. Ik ga het moterblok er vanmiddag vanaf halen. Weet iemand hoe je het benzineslangetje laat stoppen met benzine spuwen als je hem van de carb af heb? Heb namelijk geen kraantje
 
Benzine slag dubbel vouwen en vast zetten met tie wrap. Vervelend dat het toch de lagers zijn.
 
Ik heb toch ff wat verder gevraagd. morgen ga ik naar de iets betrouwbare brommerboer. Het kan volgens mij de krukas en zijn lagers niet zijn want dan zou die heel veel power missen. nu ik hem afgesteld heb trekt ie als de neten. het is vast iets dat los zit ofzo ik ga morgen wel naar een betrouwbaardere brommerboer en het daar laten horen. tevens ga ik ff kijken of de varioring er nog op zit want me cdi blijkt al ontgrensd te zijn. Maar het rare is dat hij niet sneller gaat.
 
ik zet altijd een griptang op de slang .zit je kickstart veer nog wel vast het is zon tik van iets dat wordt meegenomen en losschiet ik zou niet te veel rijden met die tik want er slijt gegarandeerd wat nou als het je lagers waren ramelde het wel sneller .beter ff je carter open maken 12 boutjes is geen moeite dan zie je of het daar in zit voor je ergere schade hebt
 
Back
Top