hele rare trilling als ik harder dan ongeveer 50 kmh rijd (is al 6 maanden aanwezig nog niet de reden gevonden)

Kanon_bron

New Member
beste Lezer,


setup scooter:
dr70 lc
21 mm carb
yasuni r

als ik met mijn piaggio nrg 1995 harder dan ongeveer 50kmh rijd dan begint er een trilling te ontstaan vanuit het blok (lijkt het op).
dit probleem bevind zich al 6 maanden en ben er nog steeds niet achter gekomen.
als ik van 50kmh vol gas rijd is de trilling nog meer dan als ik half gas geef. dus denk dat het met de toeren te maken heeft

ik heb de krukas en lager al vervangen en dat was het probleem niet. nu denk ik dat het aan de variateur of starterkrans kan liggen maar heb daar ook al van alles geprobeerd zoals shimringen en andere kleine dingen. nog steeds niet succesvol.

deze onderdelen heb ik vervangen:
variateur van TNT
polini 3g koppeling
stage 6 vsnaar
runner starterkrans
drukveer/rollen/trekveren

voor het vervangen van deze onderdelen was het probleem nog steeds.
ontsteking was het ook niet want die heb ik ook vervangen.

ik wil dit probleem echt gaan fixen want het lijkt mij niet goed voor het blok.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

voor eventueel meer info of vragen laat het me weten

met vriendelijke groet,
Kenan
 
Advertisement - register to remove this

De vraag is of dit in het blok hoort, en dat de trillingen normaal gesproken worden opgevangen door de silentrubbers in je blok en of subframe die wellicht versleten zijn.
Ik zou dat eerst even controleren. Kijk of rubbers zijn uitgedroogd of gescheurd en of er speling op het blok zit.
1995, het blijft een oud beestje.
Daarnaast zou ik ook even kijken of er misschien onbalans in de krukas zit.
Ontsteking heb je al vervangen, heb je hierbij ook naar het vliegwiel gekeken?
 
De vraag is of dit in het blok hoort, en dat de trillingen normaal gesproken worden opgevangen door de silentrubbers in je blok en of subframe die wellicht versleten zijn.
Ik zou dat eerst even controleren. Kijk of rubbers zijn uitgedroogd of gescheurd en of er speling op het blok zit.
1995, het blijft een oud beestje.
Daarnaast zou ik ook even kijken of er misschien onbalans in de krukas zit.
Ontsteking heb je al vervangen, heb je hierbij ook naar het vliegwiel gekeken?
Ik ga ff kijken naar de rubbers, krukas kan het niet zijn. Heb er al 2 Doppler Assen in gehad en die hebben beide het probleem. Ontsteking ook niet heb ik ook 2 verschillende van op gehad.
 
Is het mogelijk om een ander setje vertanding te proberen?
Of jouw achterwiel los te nemen en gewichtjes te plakken om te balanceren?
Aan de voorkant heb je al zoveel geprobeerd, blijft niet veel over.
Groet,
 
Kan van alles zijn, van bandenspanning tot een kromme remschijf of speling op je balhoofd een los subframe of versleten silentblocks of een lekke schokbreker. Vaak lastig oordelen waar zoiets nou echt vandaan komt vind ikzelf
 
sorry dat ik zo laat reageer, was een paar weken weg.

Heb nog ff gekeken maar het lijkt alsof de rubbers van het blok versleten zijn. Weet ik niet zeker.

Vertanding wil ik pas aankomen als ik echt alles ben na gegaan.

En hoe bedoel je poelies recht?


Groeten Kenan
 
Versleten rubbers zou heel goed kunnen, vaak als die er versleten uitzien zijn ze het ook
Ja denk het ook,

Vind het best raar want als ik 0-50 rijd is er niks aan de hand.
Zodra ik harder ga begint die te vibreren Als ik het zo moet noemen.
Hoe meer gas ik dan geef hoe erger de trilling
 
Back
Top