Scooter verzuipt hele tijd.

Status
Not open for further replies.

aeroxlover

Well-Known Member
Hee

Ik heb een probleem met mijn aerox.
als ik ga rijden moet ik altijd mijn choke inhouden , als ik dat niet doe krijg je een verstikkend geluid ( bwoaaaaaaaah) Ik dacht dat het lag aan mijn sproeier , heb een beetje lopen knoeien daarmee , maar dat blijkt toch niet het probleem te zijn.
bougie was het ook niet, want nadat ik er een nieuwe ik heb gezet blijft het probleem bestaan.
Ook heb ik gedacht aan mijn bobine , door het natte weer kan het zijn oxideren ? waardoor hij niet meer het maximale vermogen kan halen om de bougie een schokje te laten geven , waardoor er te veel benzine langs de bougie loopt omdat het niet onsteekt? EN dat hij daarom stikt?
Hij start nu helemaal niet meer , als je hem start zonder gas te geven blijft hij lopen , maar zodra je gas geeft valt hij uit, je hoort duidelijk dat me bougie geen vonkje geeft.

En kan het geen luchtprobleem zijn? dat ik daardoor mijn choke moet opendoen? waardoor er natuurlijk ook te veel benzine dan nodig is erbij komt.
Mijn bougie is btw altijd zwart ( te veel benzine dus)

Ik heb niet super veel verstand van scooters , dus misschien kunnen jullie mij hierin verbeteren op sommige punten ..
maar ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen , want ik kan het probleem duidelijk niet vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Choke = VEEL meer benzine toevoer. Zonder choke loopt die kut, met loopt die goed/beter... hmmm... wat zal het probleem zijn........

Je moet gewoon de choke uitdoen en een grotere sproeier plaatsen, ga eens 5 maten omhoog (bijv 60 -> 70) en van daar naar beneden of nog verder omhoog.. dat merk je dan wel wat nodig is. Choke moet je gebruiken om te starten als hij zonder niet goed start (zelfs dat zou niet nodig moeten zijn maargoed het is nu winter enzo).

Zorg dat je WARM afstelt!! Dus als de motor warm is gedraaid, denk eraan dat hij met dit weer al koud is voor jij de vlotterbak eraf hebt zowat
 
maar hoe kan het dan dat me bougie superzwart is?
want wat jij eigelijk zegt is dat hij te weinig benzine krijgt.
ik zit nu namelijk op 86 sproeier...
 
nou als ie heel is zit ie erop als ie kapot is zit er een scheur in of liggen ze los in je carter :D
 
Last edited:
Mijn vader en ik dachten dat de ontsteking misschien kapot zou zijn , omdat als ik hem start, hij naar 10 seconden verzopen is ( geen vonk of matige vonk) en als ik ga rijden stortert hij de hele tijd , hij slaat tikjes over (hij verzuipt) en valt uit. Of heb ik het verkeerd? Ontsteking zorgt toch voor de pulsjes , in welke mate er schokjes gegeven moeten worden bij de bougie?
 
Nee, je hebt gewoon een mengsel probleem. Zie mijn bovenstaande post -> grotere sproeier plaatsen en choke uitdoen. Carburateur afstellen is gewoon wat je moet doen. Ontsteking is gewoon goed als hij met choke wel goed/beter rijdt.

Dat je een zwarte bougie hebt is omdat die gewoon smerig is, je teveel olie toevoegt als je op mengsmering rijdt, maar het waarschijnlijkst van alles is gewoon dat het komt doordat je choke VEEEEL benzine toevoegt aan je mengsel.
 
Om andere mensen te helpen die hetzelfde probleem ervaren , het is al opgelost .
Had eerst een nieuw membraam gekocht( dacht dat het daar aan lag) hij liep stukken beter , maar toen zag ik dat er een gaatje in mijn bougiekabel zat , net onder de bobine ( moeilijk te zien , puur toeval) even nieuwe gekocht , en hij loopt weer geweldig .
 
Oplossing

Jij hebt het zelfde als mij , ik rijd nu zonder liucht filter moet dus ook choke ,
ik doe dat voor rollerbank controlles me choke uit ? ga ik 30 choke ingedrukt ? ga ik 60

oplossing , luchtfilter nakijken(Y) heb me geregistreerd snel om je te helpen
Hoop dat ik je heb geholpen

DAT IS WAT IK DACHT MAAR ZIE HET AL JE HEBT HET OPGELOST !(Y)
 
Ootjje, bedankt voor het willen helpen, maar zoals je zelf al aangeeft heeft hij het al opgelost. Mag ook wel na bijna een jaar (zie datums van de posts). Ik doe dit topic op slot voor de duidelijkheid, dat het klaar is :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top