Scooter lekt/verzuipt

Tomdbruyn

New Member
Hallo,

Mijn 4takt scooter blijft steeds verzuipen (soms een tijdje weinig last van, dan opeens start hij weer niet. Altijd wanneer ik de scooter stationair laat lopen en dan wil wegrijden merk ik dat hij bijna verzopen is).
Als ik de scooter weg zet en ik kom later terug ligt er benzine op de grond (uit de luchtfilter naar buiten) en ik zag ook dat mijn uitlaat een beetje wit verkleurd was daar waar hij aan het blok vast zit.


Zou iemand mij kunnen helpen?
(Er zit een nieuwe benzinekraan op dus de vacuum werkt)
 
Advertisement - register to remove this

Ik dacht dat ik deze middag al had gereageerd op dit draadje echter ik zie mijn reactie niet meer staan.
Blijkbaar is er hier iets mis gegaan.

Wat ik denk dat er aan de hand is, is het volgende.

Volgens mij werkt de vlotter/vlotternaald combinatie niet goed in de vlotterkamer van je carburateur.
Het toegangskanaaltje voor de brandstof blijft dan open staan en de benzine die nog in de benzineleiding zit zorgt er dan voor dat je vlotterkamer overloopt via de sproeiers.
Deze benzine komt dan in de Venturi terecht en loopt of naar je luchtfilteraansluiting en/of richting je spruitstuk.
 
Ik dacht dat ik deze middag al had gereageerd op dit draadje echter ik zie mijn reactie niet meer staan.
Blijkbaar is er hier iets mis gegaan.

Wat ik denk dat er aan de hand is, is het volgende.

Volgens mij werkt de vlotter/vlotternaald combinatie niet goed in de vlotterkamer van je carburateur.
Het toegangskanaaltje voor de brandstof blijft dan open staan en de benzine die nog in de benzineleiding zit zorgt er dan voor dat je vlotterkamer overloopt via de sproeiers.
Deze benzine komt dan in de Venturi terecht en loopt of naar je luchtfilteraansluiting en/of richting je spruitstuk.

Bedankt voor je reactie!
Ik zal dan de carburateur eens los halen en even kijken. Zal dit dan kunnen komen door een te hoge vlotternaald of een verstopping ofzo?
Alvast bedankt.
 
In ieder geval drukt de vlotternaald het brandstoftoevoerkanaaltje niet of te laat dicht.
Dit lijkt mij geen verstopping.

Eerder:

  • Een lekke vlotter of
  • Een vlotter die mechanisch blijft hangen en niet vrij kan bewegen of
  • Een verbogen vlotterlipje waardoor de naald te laat de toevoer afsluit of
  • Een versleten vlotternaald of
  • Viezigheid in/op de vlotternaaldzitting.
De werking van de vlotter/vlotternaald kun je vergelijken met de werking van de jachtbak van je wc.
Als het waterniveau een bepaalde hoogte bereikt moet de watertoevoer worden afgesloten anders loopt de wc continue door. ;)
 
Back
Top