Vario Bout schiet hele tijd los

TiesP

New Member
Laatst nieuwe Vespa sprint gekocht die 25 km per uur loopt. Na het verwijderen van vario ring alles netjes terug gezet en gestart. Na het starten hoorde ik een raar geluid en was mijn koelvin naar de klote. nieuwe koelvin gekocht en nogmaals alles in elkaar gezet, maar nog steeds vliegt de hele rijd mijn vario bout eraf. Moet ik hiervoor perse een vario blokkeersleutel gebruiken, of ik kan het hier niet aan liggen.

Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

waar draai je mee vast dan? als jij 'm gewoon met een ringsleutel of dop met ratel/glijgreep vast zet, moet je 'm inderdaad tegenhouden met blokkeergereedschap ja! als je een goeie slagmoersleutel hebt en daar gevoel mee hebt, zou het daar ook mee kunnen, maar het beste is blokkeergereedschap en dan op moment (dat laatste lukt gewoon niet zonder blokkeren)
 
Ja of een slagmoersleutel.
Als het nog niet zover is dan gaat binnenkort na nog een paar van bovenstaande pogingen je schroefdraad eraan en dan is het klaar. Tip voor de volgende keer dat je gaat sleutelen:
Klik hier en typ wat je gaat doen in de zoekbalk.


@C-Row Hoeveel nm volgens jou?
 
Ja of een slagmoersleutel.
Als het nog niet zover is dan gaat binnenkort na nog een paar van bovenstaande pogingen je schroefdraad eraan en dan is het klaar. Tip voor de volgende keer dat je gaat sleutelen:
Klik hier en typ wat je gaat doen in de zoekbalk.


@C-Row Hoeveel nm volgens jou?
@AGM Retro GT Beun geen idee, is niet mijn merk...
en om te voorkomen dat "een kwart voordat ie afbreekt" wordt geadopteerd als "het moment van Ivo" wil ik mij daar niet aan branden.
Post automatically merged:

is eigenlijk ook gewoon Karma, want foei, varioring verwijderen bij een snor! :innocent:

en als AGM Retro GT Beun zegt "klaar", dan bedoelt hij dus dat je krukas eraan gaat!
 
Zorg ervoor dat de v snaar niet onderin zit tijdens het vastdraaien. Als die klem zit dan komt er speling na het starten omdat de snaar naar boven gaat tussen de poulies en er dan ruimte komt op de as en de moer dus los gaat. Trek voor dat je de boel vastdraait de achterste poulie naar buiten zodat de snaar onderin zit. Dan kan de snaar bij de vario bovenin zitten zodat alles op de as goed tegen elkaar zit
 
Maar als je een nieuwe Vespa koopt kan de dealer dat wel ff voor je doen mag ik hopen?
zodat ie meteen weet dat ie geen garantie meer hoeft te geven bedoel je?
ik vraag me af of "nieuw" ook betekent 2023, 0 km, of "voor hem nieuw"
 
Back
Top