Nee, er is 1 juiste afstelling qua rollen. Meer toeren betekent niet meer optrek.Ik wil een snellere optrek dan is de rollen vervangen het beste dacht ik
Merk je wel iets van, 6x0.2g is 1,2g. Dus wel iets lichter. Maar als die nu prima rijd (zonder dip of overtoeren). Hoef je niet per se rollen te vervangen. Wat ik nog weet van mijn zip is dat veel lichter dan die 6,4 niet heel veel zin heeft (licht ook aan het bouwjaar).Merk je het dan als je er bijvoorbeeld maar .2 gram af haald bijvoorbeeld
Kijk. Eindelijk iemand die dat ook noemt. Ik hoor zo vaak dat het geen enkel probleem is etc etc.om het juiste gewicht te vinden kun je ook eerst mixen, door om-en-om een 5,5 en een 6,4 te plaatsen krijg je 5,95. ik rij nu (in een Kymco) met 6,9 samengesteld (in een Power1 vario), dat lijkt er op, straks gaat er 6x 7 gram in, want ongelijke rollen slijten ongelijk (de zwaardere worden eerder vlak en gaan dan blokkeren)
nou, ik denk dat dàt (slijtage van de metalen vario door ronde danwel afgevlakte kunststof rollen) nog wel mee valt..Kijk. Eindelijk iemand die dat ook noemt. Ik hoor zo vaak dat het geen enkel probleem is etc etc.
Om te testen kan het natuurlijk wel even. Maar ik zou het gewoon niet permanent doen. De rollen slijten ongelijk, maar dat betekent natuurlijk ook dat de vario ongelijk slijt.
3 rollen van 10 gram bijvoorbeeld? da's helemaal slim: dan wordt de vlaktedruk dubbel zo hoog.Maatje van mij heeft een tijdje gereden met 3 rollen. Dat is natuurlijk helemaal overdreven. Maar dat heeft er niet gek lang in gezeten, en ik zag gewoon slijtage op de vario en plaat. Vario is natuurlijk ook maar zacht alu. De plaat had ik niet zo verwacht, maar ik voelde echt een randje met mijn nagel.
Een rubberen riem slijt ook in op een vario.