rare schroef

b.dutch

New Member
hallo ik moet mijn spruitstuk vervangen maar nu zit er een gewone en een platte schroef maar weet niet hoe ik die lost krijg
heeft iemand misschien een idee hier een foto van de schroefAfbeelding .jpg
 
Advertisement - register to remove this

ja een peugeot vivacity maar moet hij gedraaid worden of kan je hem omhoog wippen als een soort pen die ze er hebben in gedrukt als je begrijpt wat ik bedoel
Ik begrijp wat je bedoelt maar t antwoord is nee. Er zit niks anders op dan: een gleuf in slijpen of tikken met een beitel en hem er dan uitproberen te schroeven.
Of dit:

1706214984674.png foto van internet,Dit is wat een breekbout is: Breekt af wanneer hij vast genoeg zit om vervolgens niet zomaar ff los gehaald te worden.
 
Ik begrijp wat je bedoelt maar t antwoord is nee. Er zit niks anders op dan: een gleuf in slijpen of tikken met een beitel en hem er dan uitproberen te schroeven.
Of dit:

View attachment 74036 foto van internet,Dit is wat een breekbout is: Breekt af wanneer hij vast genoeg zit om vervolgens niet zomaar ff los gehaald te worden.

Ik begrijp wat je bedoelt maar t antwoord is nee. Er zit niks anders op dan: een gleuf in slijpen of tikken met een beitel en hem er dan uitproberen te schroeven.
Of dit:

View attachment 74036 foto van internet,Dit is wat een breekbout is: Breekt af wanneer hij vast genoeg zit om vervolgens niet zomaar ff los gehaald te worden.
Oke dankje wel voor de reactie moet anders maar even langs de scooterzaak kijken wat zij kunnen doen nog maals dankje wel
 
Altijd goed. Alleen zullen zij het zelfde moeten doen. Dus als je denkt het zelf te kunnen dan bespaard dat je tijd en geld.. Durf je het niet aan dan zeker weg brengen!Succes!
Bedenk net kan ook de spruitstuk omweg snijden dan heb je de hoogte denk ik net genoeg om hem er uit te draaien met een tang wand de spruitstuk is niet goed meer zitten scheuren in die moet vervangen worden
 
Stelt niet zo veel voor. Pak een oude platte schroevendraaier die niet te bot is. Zet deze op de rand van de breekbout en geeft hem een goede tik (linksom) met een zware stalen hamer. Als de breekbout iets los is kan je de rest bijna met de hand losdraaien en vervangen voor een normale imbusbout.
 
Bedenk net kan ook de spruitstuk omweg snijden dan heb je de hoogte denk ik net genoeg om hem er uit te draaien met een tang wand de spruitstuk is niet goed meer zitten scheuren in die moet vervangen worden
Kan maar het is hard rubber. En je kan daarna rotzooi in je membraan er onder krijgen en als t zwaar genoeg is in jou blok vallen. Raad het je dus niet echt aan.
 
Ja dat wil je ook niet zal morgen even kijken met wat jij zij dankje wel
komt vast goed! anders ff posten. Hoewel we ook graag terugkoppeling zien van geslaagde zaken/projecten.
Post automatically merged:

Meestal zit er ook nog metaal onder dat rubber. ;)


Je kan ook proberen je spruitstuk een slag te draaien, dan komt hij vaak ook wel net ver genoeg los.
op sommige momenten kan je het er beter niet op wagen(spreek uit ervaring.. en te vaak haha)

Dik gedrukt: Dat is een goede als alles er om heen goed schoon is om te zorgen dat er alsnog geen zooi in komt :tearsofjoy:
 
komt vast goed! anders ff posten. Hoewel we ook graag terugkoppeling zien van geslaagde zaken/projecten.
Post automatically merged:


op sommige momenten kan je het er beter niet op wagen(spreek uit ervaring.. en te vaak haha)

Dik gedrukt: Dat is een goede als alles er om heen goed schoon is om te zorgen dat er alsnog geen zooi in komt :tearsofjoy:
Morgen even mee bezig vertel wel even of het gelukt is
 
Beitel/schroevendraaier en een hamer is inderdaad genoeg! Verder de nodige geduld als het de eerste keer is. Wees niet bang dat je iets sloopt want dat gaat niet met dat.
 
In dit geval zou ik het stuk rubber van het spruitstuk rondom die bout weg snijden,
dan heb je genoeg ruimte om die bout weg te halen met een tang om de bout er af te draaien.
Dat spruitstuk is toch al op zijn einde aangezien deze er van fabrieks af aan werd gemonteerd zon 20+ jaren geleden.
En natuurlijk niet vergeten wd40 te gebruiken want die moer zal wel goed vast zitten na 20 jaar.
 
Last edited:
Dat is ook het makkelijkste Gewoon met een slijp tool spruitstuk af slijpen. En ook dicht bij die breekbout.

Rest stukje kan je dan zo onder die breekbout weg halen.. En dan heb je meer ruimte en met een goede grip tang kan je dan zou die breekbout eruit draaien zonder moeilijk te doen.

Nadeel van spruitstukken op peugeot horizontaal. Dichting zit aan de onderkant (soort rubbere ring) als deze plat gedrukt is dicht hij hem ook niet goed meer af.. En dan heb je eigenlijk al een nieuw spruitstuk nodig.

Beste is daarom om het spruitstuk op dat blok altijd te laten zitten, tenzij een goede reden is dat die echt los moet.

Zorg er alleen voor dat de rest stukken niet in je blok vallen.
Hij ziet er zo uit hij viel aldoor uit na een tijdje rijden na zoeken wat het was kwam ik er achter dat deze er niet meer goed uit zag snap gewoon niet waarom er niet twee gewone schroeven op zitten ga vandaag er even mee bezig
 

Attachments

  • IMG_20240125_140842.jpg
    IMG_20240125_140842.jpg
    151.7 KB · Views: 17
Back
Top