race puch maxi N

mikejuh

Well-Known Member
Ik ben Mike , mischien zullen sommige me herkennen van het puchforum want daar zit ik nu ook al een hele tijd op.
Mijn vader ,moeder , opa , tante, oom en de oom van vaders kant rijden alle maal motor.
Ik ben op gegroeit met motors en brommers, maar in 2003 ofzo kreeg ik mijn eerste puchje en toen was de ziekte echt begonnen.
Ik heb er nu 4 of 5 ofzo liggen en 1 er van is met kenteken.

Toen ik 15 was kocht ik een N frame (dat is een van de eerste frames uit 1969) en de rest heb ik er langzaam bij gekocht.

Ik heb eerst met dit rond gereden:

70cc airsal
15mm bing
simonini
twv 13-45

Dit reed een leuke 60 ofzo maar dat was te weinig dus wat doe je dan, dan haal je het setje voor je crosser er af .

het blok:
kickstart
stnd krukas
koppeling stnd
onsteking stnd
70cc k-star okki tuned
70cc hd kop
20mm dell
simonini
tvw 13-45

Dit liep met een lekke voetpakking en slecht af gestelde carb. een leuke 75kmph @ auto teller en ik kon met het optrekken scooters ook wel redelijk bij houden.
Ik was hem die dag aan het af stellen en dan zou ik de volgende dag er mee naar school toe gaan.
Maar dan gebeurt het, de ontsteking houd er mee op.
Na eerst nog een andere voorvork er in gezet te hebben (honda mb)ging ik bij de brommboer een andere ontsteking halen.
Ik moet alles nu nog afstellen en dan ga ik weer proberen er mee naar school te gaan.



Hier het plaatje bij het praatje:


zo was hij de eerste keer (er zaten toen geen spatborden op maar het was om te kijken hoe het stond):


Nu is die zo (moet nog veel aan gebeuren):


De plannen zijn om er een stage 6 achtige racer van te maken, de velgen worden zwart en er komen kapjes tussen de spaken.
Het frame word hooggland zwart met specials paint er op (en anders gewoon stikkers).
Er komt een minibike zitje op en rode neon rondom (ook in de velgen waar schijnlijk).
Het moet meer een show brommer worden dan voor dagelijks vervoer, ik zal er ook races mee gaan rijden.

update 23 dec 2008

Ik heb hem gister gestart, eerst zonder uitlaat en dat ging goed dus toen de uit laat er op.
Er gebeurde niets , beetje prullen en filter er af en toen starte die wel.
Binnen kort beter af stellen, ketting er op en kabels en licht aan sluiten en hij is klaar voor naar school.

Hier nog wat plaatjes:

Zo als je ziet niet veel ruimte.


Met het M stuur er op


En nog een van af de zijkant.


Als die weer loopt zal ik betere foto's maken en mischien nog een onboard filmpke






Ik hoop dat jullie scooter mannen het een leuk ding vinden en mischien nog wat tips voor hebben of zo.

Gr. mike
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

First :p

Mooi puchje heb eerst ook altijd op puchforum gezeten .
Weet je wat hem goed zou staan z1 velgen

Maar als je der me wil gaan racen kan je dan nei beter een andere setup nemen ?

suc6 met je puchje
 
First :p

Mooi puchje heb eerst ook altijd op puchforum gezeten .
Weet je wat hem goed zou staan z1 velgen

Maar als je der me wil gaan racen kan je dan nei beter een andere setup nemen ?

suc6 met je puchje
Ja z1 wou ik er eerst onder maar dit is ook best gaaf metsterwiel kapjes er in.
En een andere set up, wat zou jij dan kiezen ?
75cc gilardone
hpi
24mm
enz
dat kan niet want de race is maar tot 70cc en hij moet ook nog over de openbare weg kunnen.
 
Parmakit heeft ook best mooie cilindertjes voor puch , met vlinderpoort , wel zuigergestuurd maar dat zegt niet altijd wat.

en 47mm , dus ook 75cc..
 
Parmakit heeft ook best mooie cilindertjes voor puch , met vlinderpoort , wel zuigergestuurd maar dat zegt niet altijd wat.

en 47mm , dus ook 75cc..
ja daarom , dat kan dan ook niet.
ik heb hier wel een 75cc eurokit tuned liggen maar die komt denkt toch maar onder mijn crosser.
 
Ik zou als k mooi 70cc setupje zou moeten kiezen:

Polini 65cc netjes afwerken
hpi
zelf spruitstukje maken
19mm trofeo malossi carb der achter hangen
koppeling door hank laten maken
proma cc of opmaat uitlaatje

met deze setup heb ik gereden heb zelf een 75cc mk,athena ajh,airsal,eurokit alles gehad dit liep ver uit het beste en niet te gek zeg maar kwa prijs

liep echt mooi trok mooi op en had een zeer mooie top

Suc6 iig
 
Ik zou als k mooi 70cc setupje zou moeten kiezen:

Polini 65cc netjes afwerken
hpi
zelf spruitstukje maken
19mm trofeo malossi carb der achter hangen
koppeling door hank laten maken
proma cc of opmaat uitlaatje

met deze setup heb ik gereden heb zelf een 75cc mk,athena ajh,airsal,eurokit alles gehad dit liep ver uit het beste en niet te gek zeg maar kwa prijs

liep echt mooi trok mooi op en had een zeer mooie top

Suc6 iig

ik heb hier nog een polini liggen maar die staat in de verkoop wegens geld gebrek, maar stiekem wil ik hem toch nog houden.

ik ga eerst denk gewoon heel het frame op bouwen zo als ik wil en dan kan ik later altijs nog een lc blok bouwen of zo.
dat is voor later.
 
Back
Top